Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Duh... Har inte sagt något annat.
Obegåvat påstående. Om jag ser en rörelse så är det en rörelse. Ser jag ingen rörelse så är det ingen rörelse. Ganska enkelt.
Här är ditt klipp. Det visar en rörelse, ingen rotation. Du kommer aldrig att få se en rotation, du bara
tror det är en rotation.
https://www.youtube.com/watch?v=SoL-9mHldog
Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Ett antagande att samma ljus som träffar månen är detsamma som träffar jorden dagtid. Vilket det är. Vilket spektroskopi visar. Visa att solljus inte är det samma som dagsljus med en enkel spektroskopi. Vore väldigt enkelt.
Det fetade: ett påstående utan bevis och begäran om omvänd bevisbörda för samma påstående i en och samma mening.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Fast jag har studerat månen i stor detalj helt på egen hand. Har du? Vi har sett månens baksida med men det tror du inte på. Så vem bryr sig? Inget jag sett när jag observerat månen tyder på några fel med den geocentriska modellen. Har du några data?
Stjärnors ljus säger väldigt mycket om vad de är. Genom att analysera detta ljus så vet vi vad alla närbelägna stjärnor är. Inte svårare än så.
Det fetade 1: här växlar du från
jag till
vi. Du har inte sett månens baksida, vilket du vet. Här är ett klipp på månens baksida, mycket taffligt utfört fejkklipp. Självklart avsiktligt dåligt för att tilltala din tro om månens baksida.
https://www.youtube.com/watch?v=qHTfhlPS48o
Det fetade 2: om man ser på stjärnorna så ser de lika stora ut. Hur kom det sig att de alla råkade hamna på just det avståndet oberoende av varandra från jorden sett? Vad är sannolikheten för att det ska ske?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Jag uppmanar dig starkt att ta en titt på natthimlen genom att teleskop. Det du kommer att se kommer få dig att tappa andan. En mäktig upplevelse som jag önskar dig.
Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Jag hatar dumhet, den sortens dumhet som får vissa människor att känna att de är mer värda än andra människor och därför gör genocide möjlighet. Det är vad du bidrar till. Det är vad du ger upphov till liksom alla konspirationsdårar. Massmord. Masslakt. Hat. Hela ditt resonemang är ett bevis på hur misslyckad vi är som art. Att vi har massutrotning som enda framtid. Det är din framtid. Jag vill se en annan.
Detta kallas 'spin'.
Om vi röstar för att jorden ska vara platt = massmord, genocide, masslakt.
Men om vi istället röstar för jorden ska vara rund = kumbaya! Handhjärta!