Hallå!
Till sommaren ar jag civilingenjörsexamen och undrar nu hur möjligheterna ser ut på arbetsmarknaden på platser som Dubai, Abu Dhabi och liknande. Jag pratar svenska, engelska, persiska och kan grundläggande tyska. Själva examen är rätt lik industriell ekonomi men är också mer bred (vill inte outa mig/programmet) och tagits i en av landets bättre/bästa (?) studentstäder.
Anledningen jag vill åka dit är för att jag vill arbeta med samhällsbyggnad/framtida städer och det känns som de här araberna är ett steg före resten av världen (?) och utöver det så betalar man tydligen ingen skatt alls. Det sistnämnda får någon mer än gärna bekräfta. Det är en stor anledning varför jag vill åka dit; boosta min personliga ekonomi.
Har kikat runt och googlat ordentligt men tydligen har jag inte googlat på rätt saker för samtliga jobbannonser är väldigt tydliga med att de efterfrågar jobberfarenhet på minst 1-2 år eller så är det ingenjörsroller som utlysts som omfattar främst IT-tjänster.
Tacksam för all hjälp för hur det här med skatt där borta fungerar, hur det är på "riktigt" att jobba där och vart jag kan vända mig för att se lediga jobb inom samhällsbyggnad (där de inte är kåta på arbetserfarenhet...)
Tack på förhand!