2020-01-11, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Advokaten vill ha så lågt straff som möjligt, vilket är hennes uppgift. Att hon då pekar på annat brott är naturligt. Än har hon möjlighet att få till detta så länge åklagaren inte kan bevisa mord med uppsåt. Vi känner ju inte till bevisningen här. Vållande till annans död samt brott mot griftefriden ger ju inte livstid.

Jo, tack jag vet! Var ju jag själv som lyfte möjligheten till Grov misshandel och Vållande till annans död i denna tråden! Nu var frågan om någon vet om det är åklagaren eller advokaten som lyft frågan om annan brottslighet...
Citera
2020-01-11, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jo, tack jag vet! Var ju jag själv som lyfte möjligheten till Grov misshandel och Vållande till annans död i denna tråden! Nu var frågan om någon vet om det är åklagaren eller advokaten som lyft frågan om annan brottslighet...
Advokaten.
Citera
2020-01-11, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det finns 5 st CC i G-borg, enl. Google. Snoken19 måste förklra denna soppa h*n kokat! Du är säker på att vi tagit upp fel CC, helt ärligt, varför komma då åter att dementera.... Det är då inte CC som du känner via bekant på FB. Eller är det?
Tycker vi kan attakera Snoken19 med frågor!!! Jag för min del lämnar detta på annat sätt än just fråga h*n vem är "Cic Claesson" obs! frågar inte dig Gulabilen.
Men Cic kan ju vara ett smeknamn utan att det ens behöver börja på bokstaven C, efternamnet kan ju vara rätt, vem vet?
Citera
2020-01-11, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Men Cic kan ju vara ett smeknamn utan att det ens behöver börja på bokstaven C, efternamnet kan ju vara rätt, vem vet?

Precis! Och som jag skrev i mitt inlägg, ältar inte CC annat än med källan, Snoken19. 🤐 😀
Citera
2020-01-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har endast skrivits i media om brända skor. Allt annat är trådsanningar som sprids. Och man är säkra på att det är ett par skor. Men man skrev att de var så pass brända att det faktiskt var svårt att se att det var skor.

Bevisa att allt annat är trådsanningar som sprids!
Hur kan du vara så säker på det?
Citera
2020-01-11, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Bevisa att allt annat är trådsanningar som sprids!
Hur kan du vara så säker på det?
Ingen offentlig källa har överhuvudtaget nämnt det. Ingen källa finns för att dessa "skor vid en bil" finns. Det är bara du och möjligen ett annat troll (snoken) som nämnt det. Och ingen av er är några sanningsägare.
Citera
2020-01-11, 15:36
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Det finns 5 st CC i G-borg, enl. Google. Snoken19 måste förklra denna soppa h*n kokat! Du är säker på att vi tagit upp fel CC, helt ärligt, varför komma då åter att dementera.... Det är då inte CC som du känner via bekant på FB. Eller är det?
Tycker vi kan attakera Snoken19 med frågor!!! Jag för min del lämnar detta på annat sätt än just fråga h*n vem är "Cic Claesson" obs! frågar inte dig Gulabilen.
Fråga du snoken19 om detta han skrev..
Ingen som har missuppfattat att han menade systern till c:s pappa, som gulabilen haft kontakt med.
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Och även detta (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Senast redigerad av Bambambi 2020-01-11 kl. 15:48. Anledning: Tillägg
Citera
2020-01-11, 15:42
Medlem
Citat:
Svårtolkat tycker jag! Om det är advokaten som lyft detta så är det nog som du säger. Nämligen ersätta brottsrubriceringen Mord med något annat lindrigare brott. I detta fallet skulle det kunna vara Människorov eller Brott mot griftefriden.

Är det åklagaren som lyft detta kan det ju vara lite vad som helst. Det kan ju vara Brott mot griftefriden. Men det skulle också kunna vara olika fall av Misshandel eller Kvinnofridskränkning. Om det visat sig att den misstänkte tidigare utsatt Wilma för detta, då hon levde. T ex som i Tova Moberg-fallet.

Någon annan som tror/vet?
Det var advokaten som sade så! Det är väl hennes plikt och skyldighet tänker jag.
Citera
2020-01-11, 15:59
Medlem
Citat:
Jag är 99,99% säker på att utredningen vid detta laget inte går ett dugg fortare än vad det brukar göra när man haft en misstänkt häktad i nästan 2 månader.

Svaret på hur länge den misstänkte kan sitta häktad är nog: "I princip hur länge som helst". Man har ju sedan starten av utredningen haft personen misstänkt/häktad på SANNOLIKA SKÄL för MORD. Där har ju varken misstankegraden eller brottsrubriceringen ändrats till någonting sämre. Dessutom har man ju en kroppsdel som enligt polisen visar att Wilma inte är vid liv.

På frågan om häktningsbeslutet på 2 veckor skulle jag snarare säga att det var för att "Snabba på lite är ni snälla" ....eller snarare "Back to basic" då den största anledningen till att man fick till 4 veckors häktning var pga julhelgerna.
Tittar man på ett exempel där man beslutat om 1 månads häktning så finns t ex Akilov efter terrordådet på Drottninggatan. Där medgav Akilov häktning och brottet var erkänt + att man visste att detta skulle bli en minst sagt omfattande och rigorös brottsutredning/förundersökning. Dessa omständigheter går ju inte riktigt att applicera på detta fallet, så att man återgår till 2 veckors häktning är för mig inte det minsta dramatiskt.

För mig är inte den stora frågan "Hur länge kan den misstänkte sitta häktad?" utan "Hur länge vågar/kan åklagaren vänta innan han väcker åtal?" Eftersom kroppen (eller i vart fall fler kroppsdelar) inte är hittad, så kommer ju åklagaren få "gambla" i denna frågan.
Okej, tack för dina svar angående häktning. Känns bättre nu!

Ja, det ska bli intressant att se när åtal väcks. Bevisen håller rimligtvis för någon form av fällande dom, jag räknar med att han kommer få sitta inne. Förhoppningsvis hittar polisen W snart, men jag tror de kommer behöva tänka utanför boxen.
Citera
2020-01-11, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Fråga du snoken19 om detta han skrev..
Ingen som har missuppfattat att han menade systern till c:s pappa, som gulabilen haft kontakt med.
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Och även detta (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Klart, men samma person som bor i G-borg? Snoken19 får jobba vidare 😏
Citera
2020-01-11, 16:02
Medlem
Bambambis avatar
Visst att vi är anonyma här, iaf Sins emellan användarnamnet och vi är inga riktiga proffs på kriminologi men att skriva något som vissa gjort här och sedan efter flera hundra sidor dementera, när folk redan hängts ut är skadan skedd.
Varför?? För att utreda men ändå har de plötsligt inte misstänkt någon inblandning av dessa uthängda
Det är fan sjukt 😡
Citera
2020-01-11, 16:04
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Klart, men samma person som bor i G-borg? Snoken19 får jobba vidare 😏
Ja, hon har ju verifierat att hon är kusin med honom..
Och han har länkat hennes fb.
Hur många kusiner med samma namn är det logiskt att ha?
Senast redigerad av Bambambi 2020-01-11 kl. 16:06. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in