2020-01-11, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns 4 160 personer som heter Westerberg varav 106 i Göteborg. Lägg nu ner med alla dina insinuationer. Din önskan om elaka ryktesspridningar är obehaglig.

Hur många Westerberg finns det som är sammanboende med en CC?

Hur mycket elakt, spydigt och insinuant, hur många direkta påståenden och "önskan om att brinna i helvetet" har inte skrivits om en ännu ej dömd och hans familj då?
Saknas bara ordet "blatte", sen är journalen klar.

Tänk om någon här nu, skulle skriva på samma sätt om "den svenska sidan av saken"?

Jag tänker också att MGM kan vara GM. Men jag tänker inte "Jasså en kurd, jamen då är han
skyldig och finns ingen svensk med i omgivningen som kan ha varit delaktig. Alla svenskar är toppen-
sociala i det här ärendet"

Har jag sagt eller inte sagt, att jag tycker det är bra att kunna se närmare på saker
för att kunna avfärda dem desto snabbare? Med maskning och allt.

Med bråk om varje detalj förhindrar sådana inlägg som ditt att det kan utredas.

Sen undrar jag i allmänhet (ej riktat mot dig) varför det ska finna källor till precis
allt här? Det talas om"riktiga grävare", som poliser bör kunna vara.
Vad är meningen med tråden om vi ska arbeta som poliser men utan polisens resurser-
vi kommer ändå att bli flera steg efter ...
Det slutar även med att bara en handfull personer kan kvarvara i tråden, de som
efterliknar poliser.

I varje seriös utredning granskas fler sidor av en sak än en, inte bara MGM:s mest nära
anhörig.

Dessutom har jag redan godtagit Gula Bilens förklaring (se ovan).
Varför låtsas du att jag inte gjort det?
Känns det obekvämt för dig att jag gått med på Gula Bilens förklaring?
Varför då ta första chansen att fortsätta bråka bara för att du vill ha "rätt"?

Varför får ingen svensk nämnas här på sidan???
Senast redigerad av Marielo 2020-01-11 kl. 12:08.
Citera
2020-01-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Ursäkta upprepningen från föregående:
Men den CC du menar, släkt med W:s systers ex och kommer från Uddevalla, har ju W:s systers ex i vänlistan ...
Ändå kände hon inte W, som umgicks intensivt med sin syster ...?

Du bör börja skriva när du spekulerar, dina inlägg har ofta en ton av att det är fakta du skriver fast det är dina långsökta tankegångar.

När det gäller Facebook så har jag många personer i vänlistan som är ytligt bekanta som jag mött i något sammanhang tillfälligt.
Hur vet du att det inte är fallet mellan systern och CC?

Fynd av skor, brända till oigenkännlighet, gjordes på Dynamitbacken, något mer fynd av skor vid någon bil för du gärna ta fram var du läst.
Citera
2020-01-11, 12:20
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Hur många Westerberg finns det som är sammanboende med en CC?

Hur mycket elakt, spydigt och insinuant, hur många direkta påståenden och "önskan om att brinna i helvetet" har inte skrivits om en ännu ej dömd och hans familj då?
Saknas bara ordet "blatte", sen är journalen klar.

Tänk om någon här nu, skulle skriva på samma sätt om "den svenska sidan av saken"?

Jag tänker också att MGM kan vara GM. Men jag tänker inte "Jasså en kurd, jamen då är han
skyldig och finns ingen svensk med i omgivningen som kan ha varit delaktig. Alla svenskar är toppen-
sociala i det här ärendet"

Har jag sagt eller inte sagt, att jag tycker det är bra att kunna se närmare på saker
för att kunna avfärda dem desto snabbare? Med maskning och allt.

Med bråk om varje detalj förhindrar sådana inlägg som ditt att det kan utredas.

Sen undrar jag i allmänhet (ej riktat mot dig) varför det ska finna källor till precis
allt här? Det talas om"riktiga grävare", som poliser bör kunna vara.
Vad är meningen med tråden om vi ska arbeta som poliser men utan polisens resurser-
vi kommer ändå att bli flera steg efter ...
Det slutar även med att bara en handfull personer kan kvarvara i tråden, de som
efterliknar poliser.

I varje seriös utredning granskas fler sidor av en sak än en, inte bara MGM:s mest nära
anhörig.

Dessutom har jag redan godtagit Gula Bilens förklaring (se ovan).
Varför låtsas du att jag inte gjort det?
Känns det obekvämt för dig att jag gått med på Gula Bilens förklaring?
Varför då ta första chansen att fortsätta bråka bara för att du vill ha "rätt"?

Varför får ingen svensk nämnas här på sidan???
Men vad är det du inte fattar?? Hon har fortf inte kontakt med den släkten. Sen kan hon va sambo med vem fan som helst utan att det finns samband!
Tråden handlar inte om släktingars förhållande, det handlar om en 17 åring som har blivit mördad det handlar väl inte om ifall någon är svensk eller inte?? Det handlar om ologiska teorier.
Senast redigerad av Bambambi 2020-01-11 kl. 12:25. Anledning: Tillägg
Citera
2020-01-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Ja, det finns ju risker med att släppa ut honom, jag hoppas han får sitta kvar. Sen är det sant att åklagaren har mer att leverera - jag vet inte vad beslutande domare själv får för tillgång till information från utredningen, rimligen mer än advokaten?

Däremot skulle jag gissa att kötider på NFC ensamt är ett svagare skäl för häktning. De spåren är redan säkrade, så att säga.

Du kan vara lugn, han kommer absolut inte släppas! Det är och har varit sannolika skäl sedan dom tog in honom och utredningen verkar gå framåt. Det enda som sinkar är väl svaren från NFC, i vanlig ordning.

Svaret på det är att domaren får EXAKT lika mycket tillgång till information som den misstänkte och dennes advokat. Eftersom allt som redovisas läggs fram under häktningsförhandlingen, där både åklagare, advokat och domare finns närvarande.
Citera
2020-01-11, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Du kan vara lugn, han kommer absolut inte släppas! Det är och har varit sannolika skäl sedan dom tog in honom och utredningen verkar gå framåt. Det enda som sinkar är väl svaren från NFC, i vanlig ordning.

Svaret på det är att domaren får EXAKT lika mycket tillgång till information som den misstänkte och dennes advokat. Eftersom allt som redovisas läggs fram under häktningsförhandlingen, där både åklagare, advokat och domare finns närvarande.
Nä, inte en chans han släpps. De har alldeles för mycket på honom. Det finns ju skäl till att han sitter inne på sannolika skäl från dag 1.
Citera
2020-01-11, 12:58
Medlem
Citat:
Har gått en vecka sen sista omhäktningen. En kvar. Hög press på polis och åklagare att prestera. Fan, hoppas verkligen det görs genombrott den kommande veckan.

Frågan är annars hur länge T kan sitta häktad. Söken ger ju ingenting. Raljant uttryckt, är det någon form av alibisök för att visa att saker händer på fält, eller vad pågår? Samtidigt, hur bör man tolka att TR bara förlängde med två veckor? Var det signal för "snabba på lite är ni snälla" eller var det mer av ett "detta är sista chansen"?

Om han måste släppas fri - hur stor är kollusionsfaran jämfört med möjligheten att sätta in omfattande spanåtgärder och ta honom på bar gärning när han försöker? Den frågan kanske åklagaren bör ställa sig, om han inte redan gjort det. Kanske måste det inte vara fullt så illa som det låter.

Sen kan han ju givetvis lusläsa medier, vilket kan ge honom ett olyckligt försprång.
Risken är väl annars att han flyr till utlandet, eventuellt med falskt pass. Det är inte heller uteslutet att han anses farlig för sin omgivning.

Jag är 99,99% säker på att utredningen vid detta laget inte går ett dugg fortare än vad det brukar göra när man haft en misstänkt häktad i nästan 2 månader.

Svaret på hur länge den misstänkte kan sitta häktad är nog: "I princip hur länge som helst". Man har ju sedan starten av utredningen haft personen misstänkt/häktad på SANNOLIKA SKÄL för MORD. Där har ju varken misstankegraden eller brottsrubriceringen ändrats till någonting sämre. Dessutom har man ju en kroppsdel som enligt polisen visar att Wilma inte är vid liv.

På frågan om häktningsbeslutet på 2 veckor skulle jag snarare säga att det var för att "Snabba på lite är ni snälla" ....eller snarare "Back to basic" då den största anledningen till att man fick till 4 veckors häktning var pga julhelgerna.
Tittar man på ett exempel där man beslutat om 1 månads häktning så finns t ex Akilov efter terrordådet på Drottninggatan. Där medgav Akilov häktning och brottet var erkänt + att man visste att detta skulle bli en minst sagt omfattande och rigorös brottsutredning/förundersökning. Dessa omständigheter går ju inte riktigt att applicera på detta fallet, så att man återgår till 2 veckors häktning är för mig inte det minsta dramatiskt.

För mig är inte den stora frågan "Hur länge kan den misstänkte sitta häktad?" utan "Hur länge vågar/kan åklagaren vänta innan han väcker åtal?" Eftersom kroppen (eller i vart fall fler kroppsdelar) inte är hittad, så kommer ju åklagaren få "gambla" i denna frågan.
Citera
2020-01-11, 13:16
Medlem
Citat:
Tveksamt att det finns övrig brottslighet. Tror snarare advokaten pekade på det alla förstår, just nu känner inte polisen till dödsorsak och annat. Jag tolkade det som att hon vill ersätta brottsrubriceringen mord med något av "annan karaktär", vilket såklart skulle påverka åklagarens möjligheter att hålla T häktad.

Svårtolkat tycker jag! Om det är advokaten som lyft detta så är det nog som du säger. Nämligen ersätta brottsrubriceringen Mord med något annat lindrigare brott. I detta fallet skulle det kunna vara Människorov eller Brott mot griftefriden.

Är det åklagaren som lyft detta kan det ju vara lite vad som helst. Det kan ju vara Brott mot griftefriden. Men det skulle också kunna vara olika fall av Misshandel eller Kvinnofridskränkning. Om det visat sig att den misstänkte tidigare utsatt Wilma för detta, då hon levde. T ex som i Tova Moberg-fallet.

Någon annan som tror/vet?
Citera
2020-01-11, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Du bör börja skriva när du spekulerar, dina inlägg har ofta en ton av att det är fakta du skriver fast det är dina långsökta tankegångar.

När det gäller Facebook så har jag många personer i vänlistan som är ytligt bekanta som jag mött i något sammanhang tillfälligt.
Hur vet du att det inte är fallet mellan systern och CC?

Fynd av skor, brända till oigenkännlighet, gjordes på Dynamitbacken, något mer fynd av skor vid någon bil för du gärna ta fram var du läst.

Igen.
OK, då kan vi utgå från det.
Om skorna, fråga Snoken om han vet var han såg det.
Vet att jag funderade på att skornas geografiska läge inte stämde med förstnämnda
skor. Tänkte då "Skor igen".
Är vi klara om mitt minne åtminstone.
Citera
2020-01-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Svårtolkat tycker jag! Om det är advokaten som lyft detta så är det nog som du säger. Nämligen ersätta brottsrubriceringen Mord med något annat lindrigare brott. I detta fallet skulle det kunna vara Människorov eller Brott mot griftefriden.

Är det åklagaren som lyft detta kan det ju vara lite vad som helst. Det kan ju vara Brott mot griftefriden. Men det skulle också kunna vara olika fall av Misshandel eller Kvinnofridskränkning. Om det visat sig att den misstänkte tidigare utsatt Wilma för detta, då hon levde. T ex som i Tova Moberg-fallet.

Någon annan som tror/vet?
Advokaten vill ha så lågt straff som möjligt, vilket är hennes uppgift. Att hon då pekar på annat brott är naturligt. Än har hon möjlighet att få till detta så länge åklagaren inte kan bevisa mord med uppsåt. Vi känner ju inte till bevisningen här. Vållande till annans död samt brott mot griftefriden ger ju inte livstid.
Citera
2020-01-11, 13:24
Medlem
Citat:
Jag minns att det stod något i media om skor vid en bil ...
Inte de brända, som hittades tillsammans med annat bränt, i början av utredningen.

Sorry! Har missat svarta skor, endast läst om skor som brunnit såpass illa att man knappt var säker på att det ens var skor.
Snoken19 förhoppningsvis berättar mer!
Citera
2020-01-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Sorry! Har missat svarta skor, endast läst om skor som brunnit såpass illa att man knappt var säker på att det ens var skor.
Snoken19 förhoppningsvis berättar mer!
Det har endast skrivits i media om brända skor. Allt annat är trådsanningar som sprids. Och man är säkra på att det är ett par skor. Men man skrev att de var så pass brända att det faktiskt var svårt att se att det var skor.
Citera
2020-01-11, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Det är iaf INTE, cc, från Göteborg, hon känner inte w eller t, det har bekräftat
Sen vet inte jag vilken denna"bästis"är, möjligt jag missat detta, så om du vet?

Det finns 5 st CC i G-borg, enl. Google. Snoken19 måste förklra denna soppa h*n kokat! Du är säker på att vi tagit upp fel CC, helt ärligt, varför komma då åter att dementera.... Det är då inte CC som du känner via bekant på FB. Eller är det?
Tycker vi kan attakera Snoken19 med frågor!!! Jag för min del lämnar detta på annat sätt än just fråga h*n vem är "Cic Claesson" obs! frågar inte dig Gulabilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in