2020-01-10, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Vad?
"Verkar som om ni lyckats skicka någon dåre till en nämnd persons f.d. adress med misstänkt mordbrand som resultat.
"Bra" jobbat. "
Jag måste misstolka detta?
Det var väl inte nämnd persons fd adress. Det var väl personens nuvarande adress?
Citera
2020-01-10, 22:02
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Duktigt jobbat Det är en smula märkligt att någon vågar befinna sig i det där huset. Man kanske hyrt ut till någon stackare som inte läser så mycket? Jag har svårt att se att det skulle vara pappan som återvänt.
Min tanke med, antingen ovetande eller obrydd.
Om det inte bara tömdes för ordentlig koll av polisen..
Citera
2020-01-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
vilken grym anklagelse! Kan vara så, men tvivlar personligen.
Men vet någon vilket trapphus det gäller, där ytterdörren eldats upp? Endast gatan verkar vara bekräftad till Underåsgatan. Tänker på Picasso2's uppgifter om personer på 7:an som skulle kunna vara objekt?
Ja, eftersom du nu verkar veta att CO till och med redan flyttat annanstans. Hur som, intressant!

Har inte glömt Tishkos övriga brottslighet som bekräftats i senaste häktningsförhandlingen. Kan vara prscis vad som helst "av annan karaktär" och där kan dyka upp medbrottslingar som eventuellt inuläget har svårt att sova, så att säga. Spekuleringar av mig.
Tveksamt att det finns övrig brottslighet. Tror snarare advokaten pekade på det alla förstår, just nu känner inte polisen till dödsorsak och annat. Jag tolkade det som att hon vill ersätta brottsrubriceringen mord med något av "annan karaktär", vilket såklart skulle påverka åklagarens möjligheter att hålla T häktad.
Senast redigerad av Olbars 2020-01-10 kl. 22:11.
Citera
2020-01-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Min tanke med, antingen ovetande eller obrydd.
Om det inte bara tömdes för ordentlig koll av polisen..
Ja, tanken att polisen kunde återställt kåken efter sitt arbete slog mig också. Samtidigt tror jag inte de brukar lägga tid på sånt?
Citera
2020-01-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det var väl inte nämnd persons fd adress. Det var väl personens nuvarande adress?
Jag vet inte, låter iaf inte bra vilket som
Svar tydligt för sakens skull, har ingen kännedom om detta.
Citera
2020-01-10, 22:13
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
vilken grym anklagelse! Kan vara så, men tvivlar personligen.
Men vet någon vilket trapphus det gäller, där ytterdörren eldats upp? Endast gatan verkar vara bekräftad till Underåsgatan. Tänker på Picasso2's uppgifter om personer på 7:an som skulle kunna vara objekt?
Ja, eftersom du nu verkar veta att CO till och med redan flyttat annanstans. Hur som, intressant!

Har inte glömt Tishkos övriga brottslighet som bekräftats i senaste häktningsförhandlingen. Kan vara prscis vad som helst "av annan karaktär" och där kan dyka upp medbrottslingar som eventuellt inuläget har svårt att sova, så att säga. Spekuleringar av mig.
Om du menar att han erkänt användning av cannabis så finns det nog en hel del eller rättare sagt, det finns definitivt väldigt många som använder det. Dock ser jag det konstigt om de skulle ge sig på huset som c bor i?
T:s eventuella medbrottslingar alltså
Senast redigerad av Bambambi 2020-01-10 kl. 22:15. Anledning: Tillägg
Citera
2020-01-10, 22:18
Medlem
Citat:
Om du menar att han erkänt användning av cannabis så finns det nog en hel del eller rättare sagt, det finns definitivt väldigt många som använder det. Dock ser jag det konstigt om de skulle ge sig på huset som c bor i?
T:s eventuella medbrottslingar alltså
Ja vad annars vet vi t har erkänt i förhör?
Mord?/brand by proxy?
Senast redigerad av Gulabilen 2020-01-10 kl. 22:28.
Citera
2020-01-10, 22:27
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ja vad annars vet vi t har erkänt i förhör?
Mord?
Sant! Hur som ser jag ingen anledning för dem att starta brand hos c.
Fast vad vet jag som inte är tankeläsare.
Citera
2020-01-10, 22:39
Medlem
Citat:
Sant! Hur som ser jag ingen anledning för dem att starta brand hos c.
Fast vad vet jag som inte är tankeläsare.

Det var detta jag undrede över! Om brända trapphusdörren ens var riktat mot CO? Han bor/bodde på 5:an.
Var det dörren till 5:n som brunnit, ville jag veta. Vi vet då inte det.
Senast redigerad av cactaceae 2020-01-10 kl. 22:40. Anledning: Felstavning
Citera
2020-01-10, 22:43
Medlem
Citat:
Av det jag fått till mig ska det vara huset han bor i, känner inte till alla områden i Uddevalla så jag kan inte svära på att drt är så.
Finns iaf en tråd om detta.

Huset där det brann inne i trapphuset tillhör kommunen. Endast kvinnor får bo där. Samma sorts folk som bor på jarlsgatan. Finns bara fyra lägenheter i det huset. Den här branden har egentligen inget med denna tråden att göra egentligen..
Citera
2020-01-10, 22:45
Medlem
Citat:
Det var detta jag undrede över! Om brända trapphusdörren ens var riktat mot CO? Han bor/bodde på 5:an.
Var det dörren till 5:n som brunnit, ville jag veta. Vi vet då inte det.
Det har inte alls framkommit några uppgifter om vilken dörr det var. Bara att det är en kvinna som är misstänkt och blivit anhållen.
Citera
2020-01-10, 22:46
Medlem
Citat:
Du menar när han erkänner han använder droger?

Menade bla. det, och "brott i helt annan karaktär", kan vara mycket mellan himmel och jord. Kan dock utesluta det som han misstänks nu för - mord!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in