2020-01-10, 19:38
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Majoriteten av de filmer som släppts de senaste 2 åren är ju stormningar med flaskor och stolar kastandes mot krogar.

Mycket möjligt att det var fler där, jag väljer att tro på att de lirare från AIK som var på plats helt enkelt var för fega för att dansa med göteborg, att göteborg är överlägsna resterande firmor i sverige är ju klargjort sedan länge.
Som sagt. Om man har koll på krogen.

Att ultras skiter i det o kastar runt saker på Retro är en sak elr att FB vräker in saker på Temple Bar är oxå en annan sak.

Men som i filmen på Cheers. Aldrig i livet att Götet skulle paja den krogen genom en stormning. Finns inte. Därför de väntar ute. Samma på Paddington.
Citera
2020-01-10, 21:24
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Om det stod fler än 8 st väntandes runt ett hörn vet jag inte heller, troligen inte då de isåfall bara hade stormat puben och slått ner dom hej vilt men iställed bjöd upp till en fair fight.

Då tycker jag du går och frågar dina idoler i WM hur många som stod bakom kameran och runt hörnet sen ställer du dig frågan om du hade satt dina pengar på ett gäng som suttit och krökat hela kvällen eller en spiknykter liga som planerat och valt platsen för konfrontationen. Vill du ifrågasätta eller kritisera något så är det väl snarare intelligensen bakom beslutet att sätta sig på en krog i Göteborg med en handfull grabbar och supa.

Det finns ingen "fair" pub stormning. Att storma en krog är inte något man gör för man letar efter en jämn fight.

Vidare så har alla nämnvärda ligor i Sverige haft sin storhetsperiod. Bara att konstatera att WM har sin just nu även om jag börjar se sprickor i fasaden. Återstår att se vem som ställer sig på podiet här näst. En sak är dock säker - Scenen rör på sig konstant, ibland långsammare, ibland snabbare men röra på sig kommer den alltid att göra.
Citera
2020-01-10, 22:24
Medlem
Angående internet och återväxt.
Sverigescenen läste alla.
Idag äger Bajen www och med dif som god två.
Men aik. Nada. Tomt.
Citera
2020-01-11, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Då tycker jag du går och frågar dina idoler i WM hur många som stod bakom kameran och runt hörnet sen ställer du dig frågan om du hade satt dina pengar på ett gäng som suttit och krökat hela kvällen eller en spiknykter liga som planerat och valt platsen för konfrontationen. Vill du ifrågasätta eller kritisera något så är det väl snarare intelligensen bakom beslutet att sätta sig på en krog i Göteborg med en handfull grabbar och supa.

Det finns ingen "fair" pub stormning. Att storma en krog är inte något man gör för man letar efter en jämn fight.

Vidare så har alla nämnvärda ligor i Sverige haft sin storhetsperiod. Bara att konstatera att WM har sin just nu även om jag börjar se sprickor i fasaden. Återstår att se vem som ställer sig på podiet här näst. En sak är dock säker - Scenen rör på sig konstant, ibland långsammare, ibland snabbare men röra på sig kommer den alltid att göra.

Det WM gjorde var inte någon ren pubstormning direkt. De gick dig lugnt och sansat och påtalade till firman att kliva ut för att köra en fairfight med jämna nummer, men det var dom för fega för. Har du någon som helst insikt i WM eller fb, eller ens ha sett videon så framgår detta rätt tydligt.
Citera
2020-01-11, 12:07
Medlem
Det folk respekterar med WM är inte bara att dom är #1, det är även uppriktigheten och viljan. Dom videona som man har släppt har man ju släppt efter att FB har sagt något helt annat, så man bevisar vilka som snackar skit. Wisemen har torskat ungefär en gång sedan 2013, det var mot fck/hamburg. Ett halvår senare kör man igen mot samma liga och vinner. Ingen annan liga i sverige skulle ha gjort det. Det ska dom ha cred för. Skulle resten ha samma driv så skulle det boxas friskt flera gånger om året.
Citera
2020-01-11, 13:18
Medlem
stickslaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Det folk respekterar med WM är inte bara att dom är #1, det är även uppriktigheten och viljan. Dom videona som man har släppt har man ju släppt efter att FB har sagt något helt annat, så man bevisar vilka som snackar skit. Wisemen har torskat ungefär en gång sedan 2013, det var mot fck/hamburg. Ett halvår senare kör man igen mot samma liga och vinner. Ingen annan liga i sverige skulle ha gjort det. Det ska dom ha cred för. Skulle resten ha samma driv så skulle det boxas friskt flera gånger om året.

WM är väl långt ifrån den ligan med mest driv i Sverige? De är ju inte direkt jätteaktiva.
Citera
2020-01-11, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickslap
WM är väl långt ifrån den ligan med mest driv i Sverige? De är ju inte direkt jätteaktiva.

Det står mellan dom och bajen. Fast jag tror att WM fortfarande tar bajen. Får vänta och se om det blir någon kraftmätning mellan dom.
Citera
2020-01-11, 17:40
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Ditt sista stycke är det enda jag kan kommentera och hålla med om, resterande var bara yrt rakt av
Citera
2020-01-12, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Det står mellan dom och bajen. Fast jag tror att WM fortfarande tar bajen. Får vänta och se om det blir någon kraftmätning mellan dom.

Frågan är väl om VM kan ta de vraken behagar hyra in.
Citera
2020-01-13, 17:32
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stickslap

Svårt att vara aktiv när ingen vill möta en.
Citera
2020-01-13, 18:32
Medlem
torsvillans avatar
nu får det fan va nog, firman boys är över! i den bemärkelse där aik sjukan var ett fenomen å olika firmor runt om i landet inte våga/ville möta dom pga deras rykte å kapcitet som firma är över, deras stor hets tid är förbi, dom är inte herre på täpan längre, detta är så jävla överbevisat så att det inte finns, orskaen bakom kanske inte lika enkelt att svara på men som allt i livet så är det toppar och dalar, generations byte osämja i de egna ledne finns många faktorer som spelar in, snuten, ålder på topp grabbarna osv men att firman boys skulle va det dom va för 5,10, 15 år sen kan ingen säga, den tiden är förbi, dom är absolut i bland de bättre å kan få upp en bra jävla liga på fötter fortfarande, men den position de hade förut har de inte idag, det är utan tvekan wm som sitter på den ledande positionen idag,och det kan ingen vettig person men lite insyn diskutera
Citera
2020-01-13, 18:38
Medlem
torsvillans avatar
man kan klart Å tydligt se i slutete på videon hur många FB som springer ut ifrån resturangen när snuten kommer om alla de hade vågat gå ut i början när wm lätt dom och gav dom utrymme, hade det kunnat sluta väldigt anorlunda, och att dom inte skulle ha kommit ut är bara skitsnack för dom kunde alla komma ut när snuten va på ingång då gick det bra att ta sig genom dörren, men inte när wm stod utanför, att dra en stol genom rutan för att ta dig utt å hjälpa dina egna grabbar på marken är inte specielt svårt det heller,om viljan finns vill säga

Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Det WM gjorde var inte någon ren pubstormning direkt. De gick dig lugnt och sansat och påtalade till firman att kliva ut för att köra en fairfight med jämna nummer, men det var dom för fega för. Har du någon som helst insikt i WM eller fb, eller ens ha sett videon så framgår detta rätt tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in