Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Så långt är jag med. Sannolikt har KE någon slags autismspektrumstörning & saknar vissa insikter om hur man lämpligen uttalar sig. Jag tror inte det förklaras med att han är "trash" eller korkad i vanlig mening.
Men du förklarade all i hela världen med att det fanns "trash" i SD & annars hade dom haft 51% redan nu. Där håller jag inte med.
Nåja, jag tog väl i, men man blir ju förbannad när han ger MSM något att skriva om. SD:s nästa stora framgång stavas nog storstadsområden + kvinnor dvs grupper som är mycket mer trend- och godhetskänsliga och sånt hjälper verkligen inte. Det blir mycket av "hellre imbecill [Löfven] än Nazi"-tankegångar där...
Speciellt när SD har verkligen haft en bra period - verkligheten har börjat rapporteras, M & KD har mjuknat, SD-företrädare har intervjuats och faktiskt framstått trovärdiga samtidigt som Löfven "briljerat". Varför sabba?
Citat:
Ursprungligen postat av
v50
Lägger in resultatet för samtliga partier i mätningen.
S 23,4% (-0,9)
V 9,0% (+1,1)
MP 4,8% (+0,4)
C 9,5% (-0,1)
L 3,1% (-0,8)
SD 24,5% (-0,9)
M 18,2% (+0,7)
KD 5,9% (+-0)
Övriga 1,6% (+0,5)
Så i stor sett inga förändringar. V låg lite för låg i nov i Demoskop, SD kanske lite för högt.
Melin har rätt i att Löfvens sista valrörelse redan har hänt, men ingen väl tror något annat. Frågan är om inte S hamnar under 20% i år och om Löfven kan sitta kvar då. Och avgår Löfven spricker väl JÖK... Intressant