2020-01-10, 08:25
  #86293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Eller så vet hon resultatet av nästa Demoskop.
Artikeln kom igår och skrevs inte på en kvart, så jag tvivlar på att hon visste nästa Demoskop, det är precis på fel sida gränsen för det. OU är inget som tidningarna ligger och ruvar på i dagar. SvD får i alla fall Sifo dagen innan, det minns jag från ett podcastavsnitt från SvD ledarredaktion i höstas, så de har c:a ett dygn på sig att sno ihop en publicering till fredagen.
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Tips. Om nu SD skulle minska lite i nästa Demoskop så ta några djupa andetag och gå vidare eftersom det knappt finns något OI som är svajigare. Först efter 3-4 stycken resultat i samma riktning kan man börja konstatera en sätting. Även då är det lugnt, SD kommer inte växa fram till valet utan motgångar.
Nja, gamla Demoskop var visserligen svajiga men dagens Demoskop är resultatet av en sammanslagning av Demoskops webbpanel med überstabila Inizios dito. Mycket större underlag, inga telefonintervjuer, omarbetad viktning.
2020-01-10, 08:47
  #86294
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nja, gamla Demoskop var visserligen svajiga men dagens Demoskop är resultatet av en sammanslagning av Demoskops webbpanel med überstabila Inizios dito. Mycket större underlag, inga telefonintervjuer, omarbetad viktning.

Tack för informationen!
2020-01-10, 10:22
  #86295
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Fast min poäng att SD:are - till exempel Kent - gör jobbet enklare för MSM. Man vet att MSM är partiska och gärna tar upp det så håll fucking käften. Jimmies största "talang" är ju inte att han är en retorisk geni (enkelt att vinna debatter när resten debatterar mot verkligheten) utan att han aldrig säger något korkat, är snäll och trevlig, alltså är motsats till kryptonazi så att säga hehe.
Så långt är jag med. Sannolikt har KE någon slags autismspektrumstörning & saknar vissa insikter om hur man lämpligen uttalar sig. Jag tror inte det förklaras med att han är "trash" eller korkad i vanlig mening.

Men du förklarade all i hela världen med att det fanns "trash" i SD & annars hade dom haft 51% redan nu. Där håller jag inte med.
2020-01-10, 10:31
  #86296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
47 procent anser att SD fortfarande har kopplingar till nazism och politisk extremism. Det är ingen tillgång i kampen om väljarna. Färre, 37 procent , anser att de inte har det.

Dom 47 % har nog tittat in på FB. Här florerar just nazism och politisk extremism. Hade SD inte haft den svansen hade dom suttit i regeringen nu antingen dom gillat det eller ej. Eftersom dom ser invandringsproblemen som andra blundar för.
Synd att så många idioter sabbar för dom. Bort med er!

De 47 % har nog inte tittat på Flashback. De flesta svenskar gör inte det.

De 47 % har tittat på Bonnierpressen, TV4, Schibsteds publikationer och SVT eller lyssnat på SR. Det är sedan många år välkänt att negativa propagandakampanjer fungerar. Varför skulle man annars ösa miljarder dollar på det i USA.

Media är fiender till det svenska folket.
2020-01-10, 11:12
  #86297
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/pWsHI8xx5TY

Louise Erixon om att styra Sölvesborg i morgonstudion på SVT.
2020-01-10, 11:20
  #86298
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
47 procent anser att SD fortfarande har kopplingar till nazism och politisk extremism. Det är ingen tillgång i kampen om väljarna. Färre, 37 procent , anser att de inte har det.

Dom 47 % har nog tittat in på FB. Här florerar just nazism och politisk extremism. Hade SD inte haft den svansen hade dom suttit i regeringen nu antingen dom gillat det eller ej. Eftersom dom ser invandringsproblemen som andra blundar för.
Synd att så många idioter sabbar för dom. Bort med er!
Nej, här "florarar" inte "nazism". Det kanske finns något tiotal som bekänner sig till "nazism". Varav hälften sannolikt är vänstertroll & MSB-operatörer.
2020-01-10, 11:45
  #86299
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nej, här "florarar" inte "nazism". Det kanske finns något tiotal som bekänner sig till "nazism". Varav hälften sannolikt är vänstertroll & MSB-operatörer.
Dom tar stor plats tyvärr.
2020-01-10, 11:49
  #86300
Medlem
HejaFinlands avatar
Kommer OU först på eftermiddagen?

Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det kunde ha pratats om
https://www.dn.se/nyheter/fler-skjutningar-men-nagot-farre-skots-till-dods-under-2019/
Fler skjutningar – men något färre sköts till döds under 2019
PUBLICERAD 16:28
Men det blir nog mer om:
https://www.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-twitterhanet-om-smalanningar-gor-palmes-gamla-tal-smartsamt-aktuellt/
Niklas Orrenius: Twitterhånet om ”smålänningar” gör Palmes gamla tal smärtsamt aktuellt
PUBLICERAD 14:52

Nu har både AB och Expressen slutat låsa artikeln högt i nyhetsflödet. Det fick nog väldigt få klick så de gav upp.
2020-01-10, 11:56
  #86301
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kommer OU först på eftermiddagen?

Också lite fundersam, Demoskop brukar väl komma på morgonen så AB kan ha det på sin förstasida ute bland landets tidningar?
2020-01-10, 12:05
  #86302
Medlem
HejaFinlands avatar
Expressen har inte släppt sin anti-SD-agenda. Vi får fortsätta att räkna med att de kommer göra allt de kan för att sänka SD i opinionen.

Citat: "Grävreportern David Baas bevakar särskilt Sverigedemokraterna."
https://www.expressen.se/nyheter/stjarnreporter-fran-ekot-till-expressen-/

Expressen erkänner alltså att de har en reporter som enbart granskar SD, men inget annat parti har en stasireporter som skall gräva fram propaganda mot det partiet.
2020-01-10, 12:08
  #86303
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Expressen har inte släppt sin anti-SD-agenda. Vi får fortsätta att räkna med att de kommer göra allt de kan för att sänka SD i opinionen.

Citat: "Grävreportern David Baas bevakar särskilt Sverigedemokraterna."
https://www.expressen.se/nyheter/stjarnreporter-fran-ekot-till-expressen-/

Expressen erkänner alltså att de har en reporter som enbart granskar SD, men inget annat parti har en stasireporter som skall gräva fram propaganda mot det partiet.
Svinen på Bonniers har totalt säkert 25 pers som på heltid ägnar sig på att leta skit på SD.
2020-01-10, 12:19
  #86304
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Expressen har inte släppt sin anti-SD-agenda. Vi får fortsätta att räkna med att de kommer göra allt de kan för att sänka SD i opinionen.

Citat: "Grävreportern David Baas bevakar särskilt Sverigedemokraterna."
https://www.expressen.se/nyheter/stjarnreporter-fran-ekot-till-expressen-/

Expressen erkänner alltså att de har en reporter som enbart granskar SD, men inget annat parti har en stasireporter som skall gräva fram propaganda mot det partiet.

Undra vad som hänt, kändes som MSM förändrats lite i sin syn om SD och nu har de blivit sitt vanliga jag igen. Gav det inte tillräckligt med klick? Vill de som styr bakom kulisserna inte ge SD draghjälp längre och varför? Vad har förändrats?

Dags för bojkott av blaskorna igen då

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in