2020-01-08, 21:25
Medlem
cleovarnamnets avatar
Varför hjälpte inte Erik Isabella ekonomiskt? Det måste ju vara småpotatis för honom både att backa företaget och se till att hon kan bo kvar i sitt kantiga drömhus. Jag förstår att han inte ville lägga miljoner på tillfälliga så kallade ligg, men Isabella måste väl ändå ha en officiell status som hans partner nu? (Tyvärr, enligt mig. Kan inte förstå att någon med kapital, och då syftar jag främst inte på det ekonomiska, slår sig samman med en notorisk skrävlare och lögnare.)

Jag undrar hur Isabella mår psykiskt. Några av bilderna på hennes insta får mig att undra.
Citera
2020-01-08, 23:40
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Varför hjälpte inte Erik Isabella ekonomiskt? Det måste ju vara småpotatis för honom både att backa företaget och se till att hon kan bo kvar i sitt kantiga drömhus. Jag förstår att han inte ville lägga miljoner på tillfälliga så kallade ligg, men Isabella måste väl ändå ha en officiell status som hans partner nu? (Tyvärr, enligt mig. Kan inte förstå att någon med kapital, och då syftar jag främst inte på det ekonomiska, slår sig samman med en notorisk skrävlare och lögnare.)

Jag undrar hur Isabella mår psykiskt. Några av bilderna på hennes insta får mig att undra.

Han håller i plånboken istället för att slösa pengar på hennes skitprojekt!
Att han gör det beror antagligen på gammal vana och är anledningen till att han är så rik som han är.
Citera
2020-01-09, 08:59
Medlem
Citat:

Han ser väl att hennes företag är en dålig investering.
Citera
2020-01-09, 11:02
Medlem
JBernards avatar
Citat:

Varför skulle man sponsra ens nyblivna partners dåliga affärer även om man har råd?
Citera
2020-01-09, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Han håller i plånboken istället för att slösa pengar på hennes skitprojekt!

Och det är egentliga källan till hennes depression, som hon passar på att nämna med jämna mellanrum.
Det och mycket annat hon skriver/lägger upp på bloggen är hennes sätt skicka budskap till ES på omvägar. Ett inbakat rop på hjälp. Han kan visa sig vara hennes absolut sämsta affärside hittills.

Det är inte skamligt att vara fattig, det är skamligt att vara billig.
Citera
2020-01-09, 12:25
Medlem
Hon blir bara fetare och fetare. Gissar att hon tröstäter.
Citera
2020-01-09, 13:35
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kdad
Och det är egentliga källan till hennes depression, som hon passar på att nämna med jämna mellanrum.
Det och mycket annat hon skriver/lägger upp på bloggen är hennes sätt skicka budskap till ES på omvägar. Ett inbakat rop på hjälp. Han kan visa sig vara hennes absolut sämsta affärside hittills.

Det är inte skamligt att vara fattig, det är skamligt att vara billig.

Bra skrivet!

Hon har varit beroende av pengar och ytlig framgång! Hennes depression beror på abstinens nu när hennes hjärna genomgår en avgiftning!

Ju mindre pengar hon har numera desto bättre för henne! Hon klättrar säkert på väggarna men om Erik verkligen vill vara bra för henne och hjälpa henne så ska han inte ge henne en spänn!
Citera
2020-01-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Hon blir bara fetare och fetare. Gissar att hon tröstäter.

helt klart! man såg det när hon var med odd också
hon äter när hon inte trivs
Citera
2020-01-09, 15:01
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det är klart som tusan att hyresvärdar alltid får kritik då de förväntas hålla de gamla slitna bestånden från 60-talet i toppskick samtidigt som hyran är tillräckligt låg för att personer i arbetsför ålder som inte jobbat på 20 år ska ha råd att bo där. Det är bara att välja vilken hyresvärd som helst, det mesta hålls säkert i acceptabelt skick men så finns det här och var där man misslyckats och det får då i media ge bilden av hyresvärden. Och om man byter ut köken som är 60 år gamla "lyxrenoverar" man då hyran höjs för att man fått en standardhöjning. Men om en hyresvärd slänger ett par hundra tusen på att renovera varje lägenhet så kanske man inte kan förvänta sig att en trerummare ska kosta 5500 kronor i månaden.

Har inte Isabella någon välgörenhetsfond som kan användas till att rusta upp de aktuella områdena?

Det roliga är att jag bodde bokstavligen talat i ett av dom hyreshusen som fått "chockhöjning" för dryga tio år sedan - förvisso var det billig hyra då för en trerummare (drygt 5700:- i månaden om jag kommer ihåg rätt), å andra sidan var allt slitet som in i helvete. Köket hade nog inte bytts ut sedan 60-talet, saker som t. ex. köksfläkt fanns inte. Dåligt isolerat var det också och ett av sovrummen blev iskallt på vintern. Så att renovera dom husen i Svartedalen handlar liksom inte om att sätta in nya köksluckor och nya tapeter - antagligen så var de tvungna att riva ut allt i vissa fall.

Sedan så är det surt givetvis - hade jag bott kvar där och fått en hyreshöjning så hade jag nog också funderat på att flytta. Det är ju inte det bästa området som finns i Göteborg precis och den enda anledningen till att bo där var den billiga hyran.

Känns lite som en damned if you do, and damned if you don't-situation dock.
Citera
2020-01-09, 21:26
Medlem
Ska bli spännande att se den dokumentär som filmats om henne. Vet man något om ifall det krävs betalning för att se den?
Citera
2020-01-10, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolgirl124
Ska bli spännande att se den dokumentär som filmats om henne. Vet man något om ifall det krävs betalning för att se den?

Det verkar inte så, i alla fall nämns det inte någonstans. Hela serien ska ju köras på deras hemsida och det måste vara svårt nog att få en publik dit utan att ta betalt. Denna serie verkar ha varit under produktion under ett par års tid. Säkerligen ett intressant koncept och har de följt Isabella Löwengrip under hennes dramatiska ”flip side” så har de ju verkligen fått jackpot i att skildra baksidan av kreativiteten.

https://www.instagram.com/p/BqqFZX3Ae_2/
Citera
2020-01-10, 18:15
Medlem
Hur fan kan ens normalt folk tycka att bruden ser bra ut, hon liknar en pizza med sin dåliga hy
Jag hade inte tryckt henne för pengar ens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in