2020-01-07, 23:26
Medlem
Neroxxs avatar
Hittade ingen tråd om detta vafall?

Hemsida: https://gamesdonequick.com/
Schema: https://gamesdonequick.com/schedule
Stream: https://www.twitch.tv/gamesdonequick/
VoD: https://www.reddit.com/r/speedrun/comments/ek9zmz/agdq_vod_thread_2020/

10 år sedan starten är det då åter dags för AGDQ. För egen del har jag inte hunnit med att titta så extremt mycket, kollar ifatt en del på VoD´s. Fallout och GTA san andreas (första gången på agdq) var underhållande.
Citera
2020-01-07, 23:29
Medlem
oldeubois avatar
Det går inte att kolla på. Spelarna är alldeles för autistiska. Igår var det någon som läste en dikt från sin mamma och började gråta, efter att han hade satt något nytt rekord i sin run.
Citera
2020-01-08, 01:48
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Det går inte att kolla på. Spelarna är alldeles för autistiska. Igår var det någon som läste en dikt från sin mamma och började gråta, efter att han hade satt något nytt rekord i sin run.

Jag finner det underhållande, såg det du refererar till med och funderade inte direkt över det. Kan som sagt rekommendera Fallout (spelar igenom flera spel i serien) den är väldigt underhållande, ungefär lite runt 2 timmar och 20 minuter (drog ut lite på tiden).
Citera
2020-01-10, 07:45
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Det är ju delvis det som är charmigt med AGDQ. Det är verkligen ett gäng nördar som sitter och spelar, vilket jag tycker är härligt.
Citera
2020-01-10, 08:28
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Det är ju delvis det som är charmigt med AGDQ. Det är verkligen ett gäng nördar som sitter och spelar, vilket jag tycker är härligt.

Ja eller hur , missade typ hela awful block igår. Blir att titta ifatt det. Snart dags för Subnautica any%, hade inte den blekaste att det var ett spel som folk speedrunna.
Citera
2020-01-10, 14:14
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Ja eller hur , missade typ hela awful block igår. Blir att titta ifatt det. Snart dags för Subnautica any%, hade inte den blekaste att det var ett spel som folk speedrunna.
Det jag däremot undrar över är varför det, eh, är så mågna transor under dessa rundor? Varit så i flera år

Jag har inget emot transsexuella alls, men däremot känns de lite väl överrepresenterade här gentemot hur många de är i verkligheten (0,5-1% har jag för mig?). Vore rätt intressant att få reda på varför de verkar lockas till just AGDQ.

Nu är det exempelvis en, till synes, tjej med världens mansröst som spelar Darkened Skye
Citera
2020-01-12, 00:25
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Det jag däremot undrar över är varför det, eh, är så mågna transor under dessa rundor? Varit så i flera år

Jag har inget emot transsexuella alls, men däremot känns de lite väl överrepresenterade här gentemot hur många de är i verkligheten (0,5-1% har jag för mig?). Vore rätt intressant att få reda på varför de verkar lockas till just AGDQ.

Nu är det exempelvis en, till synes, tjej med världens mansröst som spelar Darkened Skye

Min tro är att det är en väldigt inkluderande typ av event som då gärna lyfter fram olikheter, inget jag personligen är emot så det gör mig inte så mycket. Kan mycket ha och göra med tidigare event då en transperson fick mycket skit på socialmedier eller liknande så de väljer att lyfta fram istället för att dölja och göra ett statement. (Kommer inte riktigt ihåg vad det var som skedde men kommer ihåg att det var en diskussion speciellt på det eventet).
Senast redigerad av Neroxx 2020-01-12 kl. 00:57.
Citera
2020-01-12, 00:51
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Min tro är att det är en väldigt inkluderande typ av event som då gärna lyfter fram olikheter, inget jag personligen är emot så det gör mig inte så mycket. Kan mycket ha och göra med tidigare event då en transperson fick mycket skit på socialmedier eller liknande så de väljer att lyfta fram istället för att döja och göra ett statment. (Kommer inte riktigt ihåg vad det var som skedde men kommer ihåg att det var en diskussion speciellt på det eventet).
Det är för att de har varit incels och istället för att försöka få en flickvän, så blir de en "tjej".
Citera
2020-01-12, 01:00
Medlem
Neroxxs avatar
Snart uppe på två mille, jag har missat en hel del så blir att titta ifatt. Men ett uraval av bra runs detta år är.
Fallout (spelar igenom flera falloutspel, speciellt fallout 4 är riktigt underhållande)
GTA San Andreas (Rätt lång speltid men ack så underhållande)
Metal gear solid 3: Snake Eater (Underhållande)
Controll (Inte så bra koll på detta spel, men det var väldigt bra och underhållande.)
Mega Man 4-6-Race, any% (En riktigt spännande race, kanske en av de bästa på ett agdq event?.

För er som lyckades pricka awful block (har för mig att det var tidigt på morgonen/förmiddag,) är det värt att titta igenom?

Det är snart slut, men ett par underhållande runs finns att se.

Sekiro: Shadows Die Twice (All Memories & All Beads — PC)
Untitled Goose Game (All Main Tasks — PC)
Super Mario Maker 2 (4v4 Blind Relay Race — Switch)
SUPER SECRET BONUS (ULTRA BONUS — SO BONUS YOU HAVE NO IDEA)
Bonus Game 6 (egend of Zelda: Link's Awakening (2019) Any% run by TGH.)
Super Metroid Impossible (Any% — SNES)
08:28 Finale - The End
Senast redigerad av Neroxx 2020-01-12 kl. 01:04.
Citera
2020-01-12, 01:03
Medlem
Har följt dessa event sedan 2012 men det känns som det börjat bli lite urvattnat vid det här laget. Även om produktionen blivit mycket bättre känns det som att de måste förnya sig lite. Men det är kanske bara jag.

Varannan donation skriker de "HONK" eller "HYPE" som är ganska irriterande.
Citera
2020-01-12, 01:06
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Har följt dessa event sedan 2012 men det känns som det börjat bli lite urvattnat vid det här laget. Även om produktionen blivit mycket bättre känns det som att de måste förnya sig lite. Men det är kanske bara jag.

Varannan donation skriker de "HONK" eller "HYPE" som är ganska irriterande.

Visst är det så, det ligger väll lite i sakens natur att det är upprepande saker håller men dig till viss del samtidigt som det ibland kan vara ett trevligt inslag. I slutändan så handlar allt om att få in pengar så saker likt "hype" och "honk" får igång publiken och kan öka människors vilja att donera. Inne på 10:e året nu så det är svårt att finna nya saker antar jag.
Citera
2020-01-12, 07:35
Medlem
Neroxxs avatar
Då är både 3 mille och rekordet från äldre GDQ tagna, nu är frågan på var det tillslut hamnar på. Personligen tyckte jag att denna natt ett par rikrigt grymma runs, även ifall super mario maker var riktigt underhållande och helt klart nattens höjdpunkt. Mycket beror förstås på vad man själv gillar för spel, då jag personligen inte är något zelda fan så blir natten inte lika bra som den kanske kunde blivit. Överlag dock en grym natt med alla händelser (rekord osv), bra jobbat av samtliga inblandade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in