2020-01-10, 09:50
Medlem
Snowsmiles avatar
Gillade det inte som barn/ungdom, men när jag blev gubbe så gick det över och nu gillar jag det även om jag inte äter det så ofta.

Sen är det sjuka mängder kalorier i dem, och det är dessutom enorm skillnad mellan gröna och svarta i kaloriinnehåll, minns inte på rak arm vilka som är "värst".

Typiskt en vuxenprodukt, som typ kaffe, grönsaker, tex tomater, grapefrukt,

Att någon överhuvudtaget tycker om kapris är dock en gåta, ehuru det är skitäckligt samma med lever...
Citera
2020-01-10, 10:02
Medlem
Skruppes avatar
Gröna oliver är bland det godaste som finns. Direkt ur burken eller i sallad blir det oftast. Men någon skrev att det var gott att linda in oliver i en ostskiva, och det måste testas snarast.
Citera
2020-01-10, 10:06
Medlem
Batpools avatar
Har hört att det är något man lär sig att tycka om när man blir äldre, jag har antagligen inte vuxit till mig än för jag tycker fortfarande att det smakar vidrigt.
Citera
2020-01-10, 10:08
Medlem
UgLyBastards avatar
de Oliver ts åt är antagligen från en burk där de ligger i nån slags spad, där de "svarta" oliverna är färgade från gröna.

själv är jag inte något fan av oliver, om det inte är i foccacia.
Citera
2020-01-10, 11:17
Medlem
Tzatzikins avatar
Jag brukar köpa en burk/förpackning dyra oliver och äta som snacks framför tv:n. Ibland byter jag ut spadet de simmar runt i mot egen dressing gjord av olivolja/citron/vitlök/kryddor som jag häller på. Jättegott med oliver!
Citera
2020-01-10, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .ono.
Som liten odåga brukade jag hälla i mig Oliver för glatta livet.
Det var jättegott ansåg mini-.ono.
Idag vet jag bättre.
Men jag ser dock att andra vuxna inte har övergivit sitt barnmatstadie och äter det fortfarande...?
Och gillar det...?

Är det vanligt?
Gör ni det?
Vad äter ni det med?
Varför har ni inte slutat äta det än?
Tycker ni inte det är lite...töntigt?

Berätta er historia.

Hej, kungen av meningslösa trådar!

Om inte vuxna gillade oliver, tror du då att de hade odlats i tusentals år och använts i maträtter runt Medelhavet i den utsträckning som de gör?
Citera
2020-01-10, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Hej, kungen av meningslösa trådar!

Om inte vuxna gillade oliver, tror du då att de hade odlats i tusentals år och använts i maträtter runt Medelhavet i den utsträckning som de gör?
Ja klart?
Barn äter det ju med godt aptit.

Vad vill du ha sagt?
Tala ur skägget karl.
Citera
2020-01-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Jag brukar köpa en burk/förpackning dyra oliver och äta som snacks framför tv:n. Ibland byter jag ut spadet de simmar runt i mot egen dressing gjord av olivolja/citron/vitlök/kryddor som jag häller på. Jättegott med oliver!
Vilka sorter av Oliver äter du?
Märke o färg tack.
Gärna mått på din dressing med, den lät smaskens.
Citera
2020-01-10, 13:18
Medlem
Jag trodde du menade tvärtom. Många barn ogillar oliver eftersom de föredrar mer söta smaker. Det är först när man blir äldre som oliver och liknande blir gott.
Även jag ogillade oliver som barn men tycker de är goda idag. Samma med öl, kaffe osv. tycker få barn om, när man blir äldre lär man sig gilla andra smaker än sött.
Citera
2020-01-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
Oliver är svingott, särskilt de svarta. Jag kan ha oliver till allt.

Instämmer till fullo

Svarta oliver är ju sånt som man sitter och äter med gaffel direkt ur burken och givetvis använder som lite "piffa-till-maten-grej"
Citera
2020-01-10, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Typiskt en vuxenprodukt, som typ kaffe, grönsaker, tex tomater, grapefrukt,
Kanske lite OT men är tomater verkligen en "vuxenprodukt"?
Jag trodde det gick hem lika bra hos barn som för vuxna.
Är det någon grönsak som är gångbar hos barn måste det väl vara tomater?
Det är väl mest "gröna"-grönsaker som t ex broccoli och spenat som de vägrar stoppa i sig?
Citera
2020-01-10, 21:35
Medlem
pantywankers avatar
Jag hatar Oliver så in i helvete.
Dom smakar helt vedervärdigt.
Helt ofattbart att folk frivilligt äter skiten.
Ändå har jag "lärt" mig att äta en del saker som jag aldrig skulle gjort som barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in