2020-01-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
När häktades SD, i augusti?

Häktad 30/8 efter att en insatsstyrka hämtade honom i gryningen 27/8. Han blev anhållen i frånvaro den 26:e - alltså dagen innan hämtningen.
Citera
2020-01-09, 22:24
Medlem
Champagneoclocks avatar
När ska åtal vara väckt?
Citera
2020-01-09, 22:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
SD själv verkar ju dock gå emot strömmen och inte tala om någon kaninkokerska. Snarare i så fall att det pekar åt andra hållet. Men det kanske finns folk här i tråden som vet bättre?

”destruktiv med känslomässig manipulation där han hade kraftfullt övertag över henne som han visade många gånger både fysiskt respektive mentalt”

Nu har ju SD en lång historik utav att ljuga men bilden stämmer ju bra överens med vad flera närstående till LW också framfört. Så de verkar ju synnerligen överens på den punkten.
Det verkar ju som du påpekar faktiskt inte vara SD själv som talar om någon kaninkokerska, snarare tvärtom. Men då faller väl samtidigt hypotesen om att SD skulle ha velat skylla ifrån sig för att få lindrigare straff. Ser ju faktiskt ut som att han trots allt står för sitt eget agerande, vad nu detta agerande än må vara. Det hade kanske varit bra om vi hade fått lov att ta del av hela sinnesundersökningen, och inte bara som här ett par godtyckligt utvalda meningar.
Citera
2020-01-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
När ska åtal vara väckt?

Läste du inte svaret på din fråga för en vecka sen? Om en vecka, den 16e ska det vara väckt om inte försvaret begär förlängning för att de behöver tid till genomgång eller vill få fler saker undersökta.

Jag är sjukt nyfiken på SD:s inställning - anser han sig fortfarande oskyldig eller har han gjort medgivanden? Media borde kunna pressa fram lite svar.
Citera
2020-01-09, 23:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
När ska åtal vara väckt?
Uppenbarligen finns det ju inte någon absolut tidsgräns här, eftersom hon nu har kunnat misstänka honom i snart två år. Men enligt lag har hon väl en ovillkorlig skyldighet att väcka åtal när hon anser att det finns objektiv bevisning som talar för att han har begått brottet.
Senast redigerad av Draifos 2020-01-09 kl. 23:22.
Citera
2020-01-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det verkar ju som du påpekar faktiskt inte vara SD själv som talar om någon kaninkokerska, snarare tvärtom. Men då faller väl samtidigt hypotesen om att SD skulle ha velat skylla ifrån sig för att få lindrigare straff. Ser ju faktiskt ut som att han trots allt står för sitt eget agerande, vad nu detta agerande än må vara. Det hade kanske varit bra om vi hade fått lov att ta del av hela sinnesundersökningen, och inte bara som här ett par godtyckligt utvalda meningar.

Du tolkar det så. Jag får känslan av att han hela tiden flyttar fram sin gräns för vad han står för i takt med att material läggs fram. Men det skulle absolut vara intressant att få ta del utav hela undersökningen. Inte minst för att få lite tidsbegrepp för de uttalanden som vi fått ta del utav.
Citera
2020-01-09, 23:38
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Läste du inte svaret på din fråga för en vecka sen? Om en vecka, den 16e ska det vara väckt om inte försvaret begär förlängning för att de behöver tid till genomgång eller vill få fler saker undersökta.

Jag är sjukt nyfiken på SD:s inställning - anser han sig fortfarande oskyldig eller har han gjort medgivanden? Media borde kunna pressa fram lite svar.
Tråden är så jäkla svamlig och stundtals ointressant så jag kan nog ha missat svaret.
Men tack för svaret 👍
Citera
2020-01-09, 23:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Du tolkar det så. Jag får känslan av att han hela tiden flyttar fram sin gräns för vad han står för i takt med att material läggs fram. Men det skulle absolut vara intressant att få ta del utav hela undersökningen. Inte minst för att få lite tidsbegrepp för de uttalanden som vi fått ta del utav.
Tja, om åklagaren Åsa Hiding misstänker att SD obstruerar och förhalar ärendet så kan hon väl göra en JO-anmälan, precis som Peter Springare 2018 anmälde polischeferna. Osäker dock på om JO verkligen skulle starta en utredning mot en enskild, men i annat fall kan hon väl kanske anmäla försvarsadvokaten Ingvar Backman till advokatsamfundet.
Senast redigerad av Draifos 2020-01-10 kl. 00:03.
Citera
2020-01-10, 07:25
Medlem
notknapparens avatar
Någon som vet vad JG och HD gör nu för tiden?
Geocachar de lika frekvent och träffar HD S*llen som tidigare?
Citera
2020-01-10, 09:01
Medlem
Blessedfruits avatar
L*na skulle ha fyllt år idag. Facebook tycker att jag ska gratulera henne.

Åtal i all ära, men hon är borta ändå.
Senast redigerad av Blessedfruit 2020-01-10 kl. 09:14.
Citera
2020-01-10, 09:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
L*na skulle ha fyllt år idag. Facebook tycker att jag ska gratulera henne.

Åtal i all ära, men hon är borta ändå.

Det är så obegripligt när en levande människa plötsligt inte finns längre.

Hur man än vänder på det är det konstigt och underligt.

Det mesta i livet går att fixa, och saker, pengar är ändå bara saker och pengar.

Men en unik människa, som är just bara L*ena, det går aldrig att få tillbaka mer.
Aldrig kan L*ena tänka sina tankar som just bara hon hade och där hennes kära fanns i hennes minne, känslor och tankar.

Det är just så oåterkalleligt som ingenting annat är, L*enas liv.

Allt annat går att ersätta.

Det är när man tänker på detta som man känner att det är inget som den som mördade L'*ena ska få bara göra så där, som att inget har hänt!

Det värsta har hänt!
Och han har gått och fikat för länge!
Citera
2020-01-10, 11:07
Medlem
Hej och gott nytt år.
Kan någon av de jag litar på sammanfatta de senaste 2 månadernas händelser, om det ens finns något av vikt? Åtal är ännu inte väckt antar jag ? Några nya vändningar eller uttalande från åklagare och polis?
Tackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in