2020-01-09, 04:17
Medlem
alienfins avatar
Kan det vara ngn mer än ickeägare i form av placeratroll som vill rösta nej till nya förslaget🤔 Knappast..
Won får under 2% av KAIT varje år under 5år men det skriks om att Anoto äger bara under 50% efter 5 år, som vanligt försöker man skrämma med egna hittepåsanningar.
75% duger gott för mig efter 5år om alla som byggt upp KAIT är kvar då för man delar ut bara 20% av optioner per år..

Won kan gott få ha en del av sitt skötebarn han uppfunnit, kan bli hur stort som helst detta och nu ska man bråka om några ynka % och riskera tappa kompetens av rang. Men som sagt, ingen vettig aktieägare röstar nog nej till detta, vore dumdristigt. Risken är nog liten att det blir omförhandlingar, deltar med min ja röst iaf via ombud👍

Köper på mig idag för jag tror att kursen drar uppåt igen efter måndag när marknaden får klart att man inte tappar nått av den spets man lyckats bygga upp i KAIT, blir kul att se vad som sker i år. Har gått med rasande fart hittills👍
Senast redigerad av alienfin 2020-01-09 kl. 04:19.
Citera
2020-01-09, 13:13
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Köper på mig idag för jag tror att kursen drar uppåt igen efter måndag när marknaden får klart att man inte tappar nått av den spets man lyckats bygga upp i KAIT, blir kul att se vad som sker i år. Har gått med rasande fart hittills👍

Won sitter ju på flera stolar, att kursen går ner beror lite på att Anoto riskerar att sitta med all olönsamt och KAIT får vinsterna. Men det kanske reds ut inom kort.
Citera
2020-01-09, 13:21
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Won sitter ju på flera stolar, att kursen går ner beror lite på att Anoto riskerar att sitta med all olönsamt och KAIT får vinsterna. Men det kanske reds ut inom kort.

Anoto hade nog gått breakeven utan KAIT satsningen och nu kommer inte KAIT belasta Anoto mer så OPEX lär filas på rejält för moderbolaget. Sen har Anoto en del på gång i år tror jag om man kollar på roadmappen i rapporten.

Sen om KAIT gör vinst är ju jättebra för oss ägare.
Citera
2020-01-09, 15:37
Medlem
alienfins avatar
Billigt o bra så fyllde på ytterligare, räknas dom med i stämman tro🤔
Citera
2020-01-09, 19:17
Medlem
Citat:
Det blir till att köpa en jävla massa videokameror då👍🏻 Skit också,där rök lärarens tidsvinst när hen måste videogranska alla elever manuellt.
Tidsvinsten du pratar om redovisades ju gällande piloten i Korea. Det var tillsammans med Sana Labs och tillskrivs de senare på deras sida.
Citera
2020-01-10, 02:53
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Tidsvinsten du pratar om redovisades ju gällande piloten i Korea. Det var tillsammans med Sana Labs och tillskrivs de senare på deras sida.

https://kaitsolutions.com/

Uppenbarligen har du inte gjort din hemäxa om KAIT.

Key Benefits
For Teachers:

Time saved from automatic grading and report generation.

Greater insight into student/class performance and knowledge gaps based on detailed analytics including cognitive and behavioral metrics.

Ability to efficiently provide students with personalized interventions, assignments and curriculums.

Formative assessment using own content (content agnostic).
Citera
2020-01-10, 03:01
Medlem
alienfins avatar
Placeras nej röstare Nostradamus.
Vansinne vore att rösta nej, men det blir lätt så att en del småsparare går på känslor istället för att tänka till.

Som jag ser det har man omförhandlat redan och Nerthus med Solt med insyn köper det.

Sen ska småsparare gråta över några futtiga % samtidigt som KAIT är på väg att bryta in i marknaden. Vill ni verkligen tappa dom viktiga spelarna vi har lyckats anställa och gå tillbaka till 2015 eller investera i detta högkompetenta personal med VD som kan lyfta KAIT🤔
Senast redigerad av alienfin 2020-01-10 kl. 04:00.
Citera
2020-01-10, 04:33
Medlem
alienfins avatar
Tänk vad som händer vid ett ja eller nej.

Nej lär ge en kräftgång och osäkerhet av framtiden utan dess like naturligtvis då vi inte vet hur bolaget ska kunna ersätta dom vi har nu om de lämnar, om nån ens är intresserad i bolaget med en ägarskara (dock liten del ska nämnas) som är ovilliga att satsa framåt.

Ett ja kommer att ge stabilitet och incitament åt personalen att fortsätta sitt grymma arbete de gjort hittills och troligen en positivare kurs också. Ramlar KAIT avtal in under vår/sommar så..

Ska väl tilläggas att man får tänka på vilka som gapar högst om ett nej🤔 Just det, placeratrollen Vestenir, swingen bla som inte ens äger aktier och vilka glädjs mest om Anotos småsparare går på förlust😋 Sjukt beteende men det får vi leva med👍
Senast redigerad av alienfin 2020-01-10 kl. 05:29.
Citera
2020-01-10, 08:32
Medlem
morkfromorks avatar
Won ska lämna Anoto.

Idag kommer aktien falla som en sten.
Citera
2020-01-10, 08:35
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Won ska lämna Anoto.

Idag kommer aktien falla som en sten.

Ja blir nog för mkt att sitta på dubbla stolar. Bättre att han kör 100% på KAIT istället👍
Citera
2020-01-10, 08:42
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ja blir nog för mkt att sitta på dubbla stolar. Bättre att han kör 100% på KAIT istället👍

Och de andra koreanerna med noll aktier i Anoto, Perry Ha och Steve Kim?

Min spåkula säger att de redan läser platsjournalen, kvar blir gubben Durban.
Citera
2020-01-10, 08:57
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Och de andra koreanerna med noll aktier i Anoto, Perry Ha och Steve Kim?

Min spåkula säger att de redan läser platsjournalen, kvar blir gubben Durban.

Spekulera kan man hejvilt👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in