2020-01-09, 02:28
Medlem
rex144s avatar
Jag själv hatar ljummen mat, det är som en avslagen cola, så visst kan jag känna sympati för restauranggästerna, vilka är de?
Oftast handlar det om utsockens bönder från små orter, de var på besök i Malmö och ville leva jävel, i sin egen lilla hålla hade de inte vågat men i en främmande storstad där de kände sig anonyma vågar de mer.
Det vara killar från Sjöbo, Tollarp, Svedala,
Citera
2020-01-09, 02:45
Medlem
Detta är Malmö, det gör inte något.
Här gäller inte svensk lag.

Passera. Alla som är i Malmö vet att det är laglöst, man har sig själv att skylla.
Citera
2020-01-09, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Detta är Malmö, det gör inte något.
Här gäller inte svensk lag.

Passera. Alla som är i Malmö vet att det är laglöst, man har sig själv att skylla.

Schysst attityd och exemplarisk empatiförmåga. Återkom när du själv blivit (eller snarare blir utsatt för något), då ska jag och andra kollektivt förminska din upplevelse också!

3 av gärningsmännen har även blivit åtalade, så du snackar givetvis skit. Se dig för på vägen hem.
Senast redigerad av antilife 2020-01-09 kl. 03:13.
Citera
2020-01-09, 03:36
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Eftersom de hade kallnat erbjöd restaurangen dem att laga ny mat.
Citat:
slagna över hela kroppen med en stol i metall.
Max har väl bänkar på uteserveringen? Låter ju mer som Mosaik.
Citera
2020-01-09, 03:41
Medlem
kukflashs avatar
På många restauranger så får man en liten dosa som vibrerar när maten är klar. Det kanske var ett liknande system här fast man glömde att ringa eller slut på batteri.
Citera
2020-01-09, 03:44
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Max har väl bänkar på uteserveringen? Låter ju mer som Mosaik.
Ser inte ut som Mosaik har metallstolar enligt Street View, Då ligger Piccolo bäst till följt av Kramer och C&g.
Citera
2020-01-09, 04:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ser inte ut som Mosaik har metallstolar enligt Street View, Då ligger Piccolo bäst till följt av Kramer och C&g.
Kan man ens äta på c o G? Min röst går på piccolo, dem har väl utevärmare?
Skulle aldrig tänka äta utomhus i januari månad.

italiensk stämning detta o kasta stolar
Citera
2020-01-09, 06:10
Medlem
BarryHeros avatar
Kan man äta på en uteservering i januari i Skåne?
Citera
2020-01-09, 07:03
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silikon-Spaggen
En lavett är på sin plats om de tagit ton och inte velat erbjuda det till reducerat pris för extra väntan.

Håller med, vad är det för jävla ställe som lagar maten och låter den sen stå och kallna? Nu vet dom hur man INTE ska göra i framtiden. Personalen kan joina 'Livets hårda skola' på Facebook.
Citera
2020-01-09, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Helt sjukt beteende svenskar har. Men Malmö är ju numera också Sveriges största no-go zon. Så där händer väl liknande saker flera gånger i veckan.

Det man undrar är hur tydligt det framgår att man skall hämta maten själv? Är det inte tydligt alls så skulle jag också bli arg. Jag skulle såklart inte misshandla folk men jag skulle bli arg.

Det kanske bara fanns skriftlig instruktion angående att man skulle hämta maten. På svenska.

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Kan man äta på en uteservering i januari i Skåne?

Vad galet sker inte i Skåne? Men de åtalas nu, så de beställde nog sin mat i somras.
Citera
2020-01-09, 07:41
Medlem
Malmö har ett pågående gängkrig och flera forskare har framhållit hur viktigt det är att bygga våldskapital i de kriminella kretsarna. Det här handlar naturligtvis om några unga gangster-wannabees som tog tillfället i akt att tuffa sig. Och ja, denna typ av minigangstrar är uteslutande blattar (ett förhållande som är så grundläggande att det inte är värt att diskutera).

I andra länder (t.ex USA eller Danmark) hade fallet antagligen räknats som "gängbrottslighet" och straffats betydligt hårdare. Ett effektivt sätt att markera samhällets syn på gangstertendenser och att stävja våldskultur. Nu är det här Sverige, så med ungdomsrabatt etc skulle jag tro att gärningsmännen klarar sig med något halvår i finkan. Således en ganska bra investering av killarna: oprovocerad misshandel blir en fin grund i deras kriminella CV, och under den relativt korta fängelsevistelsen kan de passa på att bygga ett bra nätverk för sin fortsatta verksamhet. En rejält bra start på den kriminella karriären! Bara att gratulera.

Nåja. Uppsidan i det hela är att killarna sannolikt skjuts ihjäl i någon uppgörelse om ett par år, så vi behöver inte bekymra oss för mycket. Allt gott.
Citera
2020-01-09, 07:42
Medlem
Kissdroppes avatar
Givetvis invandrare. Jag kan se framför mig reaktionerna och hur allt utspelar sig. Den dryga attityden var säkerligen där redan när de beställde, vilket resulterade i att ingen orkade bry sig när deras käk aldrig blev upplockat.

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Helt sjukt beteende svenskar har. Men Malmö är ju numera också Sveriges största no-go zon. Så där händer väl liknande saker flera gånger i veckan.

Det man undrar är hur tydligt det framgår att man skall hämta maten själv? Är det inte tydligt alls så skulle jag också bli arg. Jag skulle såklart inte misshandla folk men jag skulle bli arg.
Givetvis skulle du inte ha misshandlat folk. Du skulle inte ens vågat visa att du är missnöjd, eftersom du är en datornörd. På sin höjd hade du vågat viska till din kompis att "det är dåligt" och när servitören tittar på dig så stirrar du ner i backen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in