2020-01-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han kunde ju vägrat att vara avbildad och skitit i invigningen.
Avbildad hade han kunnat bli ändå, det finns ju miljontals bilder på denna gigant.
Tricket med hans varumärke och Bajen blev säkert bättre än väntat, då en vält staty fick ännu mer uppmärksamhet än en stående och hel staty.
Citera
2020-01-09, 22:35
Medlem
Att statyn försvann från Stadionområdet (ståendes precis utanför MFF-stadion) var oundvikligt och helt rätt. Zlatan är en konkurrent/motståndare till MFF. Idag promotade han Bajen på Instagram:

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/zlatan-promotar-bajen---gor-reklam-for-arskorten-/
Citera
2020-01-09, 22:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Avbildad hade han kunnat bli ändå, det finns ju miljontals bilder på denna gigant.
Tricket med hans varumärke och Bajen blev säkert bättre än väntat, då en vält staty fick ännu mer uppmärksamhet än en stående och hel staty.

Han gräver sig längre ner i skiten nu när kör säsongskortsgrejen.

Z är en barnrumpa som törstar efter uppmärksamhet och kommer undan bara för han fotbollsspelare på väg utför. Helena borde ta honom i örat och uppmana honom att tänka på sina barn.

Jag hoppas att Nianggolan hälsar honom riktigt välkommen till Sardinien på lördag.
Citera
2020-01-09, 22:51
Medlem
Citat:
Han gräver sig längre ner i skiten nu när kör säsongskortsgrejen.

Z är en barnrumpa som törstar efter uppmärksamhet och kommer undan bara för han fotbollsspelare på väg utför. Helena borde ta honom i örat och uppmana honom att tänka på sina barn.

Jag hoppas att Nianggolan hälsar honom riktigt välkommen till Sardinien på lördag.

Zlatan är vad Zlatan är. En retsticka på och utanför planen, oavsett var han spelar.
Vad den uppmärksamhets törstande Zlatan nu gör, är att dra ur det sista ut disktrasan.
Någon/några hjälpte honom dessutom med detta genom att välta ztatyn och ingen är gladare än Zlatan för den hjälpen.

Barnen bör vi hålla utanför
Citera
2020-01-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Med detta sagt så anser du också att all vandalism utanför alla våra fotbolls arenor är helt okey.
Nej absolut inte! Däremot anser jag m fl att man inte ska sätta upp ett åbäke över en levande person. Dessutom över en person som gjort allt för att förhäva sig själv. Det är helt OK att sätta upp statyer över Strindberg ,Raoul Wallenberg, Hammarskjöld, Nacka Skoglund m fl. Men varför tänker man slösa skattepengar på en levande sopa som heter Zlatan Ibrahimowic?? Låt åbäket jämnas med marken om det återuppstår, Ja kommer att applådera och önskar att åbäket aldrig kommer norr om Södertälje, där man kan slänga skiten i Södertjäle kanal. Aldrig inom Stockholms kommungräns.
Citera
2020-01-09, 22:59
Medlem
bagarn29s avatar
Det var en kille från Rosengård
som körde Porsche och inte Ford
till söderkis blev han utklädd
I Malmö var han inte så väl sedd
nu finns han på fotbollens bakgård
Citera
2020-01-09, 23:44
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Det var en kille från Rosengård
som körde Porsche och inte Ford
till söderkis blev han utklädd
I Malmö var han inte så väl sedd
nu finns han på fotbollens bakgård
Det får mig att tänka på när Zlatan bodde på Lorensborg.
Och ibland när man var ute och rastade hunden på småtimmarna.
Kunde man se honom komma körandes vid gamla stadion i mer än 100 knyck.
Han tog John Ericssons väg på ett par sekunder.
Ja jävlar. Those were the days.
Citera
2020-01-10, 00:06
Medlem
CompleteControls avatar
https://www.sydsvenskan.se/2020-01-08/zlatanskulptur-ska-stallas-ut-i-lund

Betalartikel....Blir svårare att vandalisera här men finns många hardcore MFF:are i Lund...
Citera
2020-01-10, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompleteControl
https://www.sydsvenskan.se/2020-01-08/zlatanskulptur-ska-stallas-ut-i-lund

Betalartikel....Blir svårare att vandalisera här men finns många hardcore MFF:are i Lund...
Att välta Zlatan blir nog framtida student skämt när det är nollning osv om det blir så.
Citera
2020-01-10, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Nej absolut inte! Däremot anser jag m fl att man inte ska sätta upp ett åbäke över en levande person. Dessutom över en person som gjort allt för att förhäva sig själv. Det är helt OK att sätta upp statyer över Strindberg ,Raoul Wallenberg, Hammarskjöld, Nacka Skoglund m fl. Men varför tänker man slösa skattepengar på en levande sopa som heter Zlatan Ibrahimowic?? Låt åbäket jämnas med marken om det återuppstår, Ja kommer att applådera och önskar att åbäket aldrig kommer norr om Södertälje, där man kan slänga skiten i Södertjäle kanal. Aldrig inom Stockholms kommungräns.

Jag instämmer till fullo.
Citera
2020-01-10, 08:53
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Fel Malmö Kommun äger konstverket.
Ni får gärna flytta den till Stockholm.
I och för sig tror jag inte det hjälper för nu har det blivit en tradition att förstöra den.
Möjligtvis inomhus.

Tolkningsfråga, konstnären äger rättigheterna till konstverket, staden objektet.
Var staden placerar den är inte konstnärens fråga.

Mitt inlägg var mer att eftersom folket i Malmö inte förstår sig på att man inte förstör konstverk, så tror jag 08 kan göra det bättre, då de är mer neutrala och inte så inskränkta och tar Zlatans business privat.
Citera
2020-01-10, 08:57
Medlem
Redivivuss avatar
Droppa den där statyn en gång för alla. Zlatan skiter i Malmö sedan länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in