Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
https://www.facebook.com/568286972/posts/10157319836326973?d=n&sfns=mo
Det här vill jag lova kommer påverka både S och M i opinionen. Delas friskt på FB, galna 31,3k delningar (!!!).
Inget berör svenskar så mycket som dålig sjukvård (nej osmakliga tweets berör inte många) och det är en stark S fråga eller åtminstone var. Räkna med fortsatt flykt från S/M till V och SD.
(Min fetning)
Korrekt. Delar helt din uppfattning. Det är när svensken på allvar - jag upprepar:
på allvar - får känna på effekterna och uppleva konsekvenserna av de senaste årens vansinniga och verklighetsfrånvända politik som bedrövelsen, ilskan, den råa vreden och den politiska vändningen inträffar.
Det är när kommunernas stora neddragningar, skattehöjningar, sämre vård, skola, omsorg, äldrevård, pensioner etc blir kännbara som många sätter ned foten och tar klivet över till SD eller V. Skjutningar, gängkriminalitet och otryggheten spelar självfallet en enormt stor roll, men när det går ut över välfärden och den egna plånboken, det är då raseriet kommer... Först bubblande, därefter den fulla explosionen.
Ingenting! Absolut ingenting pekar på att Löfven och Jöken får bukt med landets gigantiska problem och utmaningar. Just därför kommer SD att sakta men säkert (eller snabbt?) fortsätta att klättra i opinionen, varvat med perioder av helt normal stagnation, för att därefter öka igen. Samhällsutvecklingen är medborgarnas mardröm och SD:s bästa valarbetare just nu.