Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-01-09, 19:08
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ja, att du är en foliehatt. Varför skulle man beskjuta ett passagerarplan som just lyft?

Detta skrev du igår som svar på mitt inlägg att det mycket väl kunde vara så att planet hade skjutits ner eftersom det plötsligt försvann från data efter helt normal stigning och fart.
Citera
2020-01-09, 19:09
Medlem
Nu såg jag på TV4-nyheterna att flygplansdelarna från kraschen städas undan med frontlastare.

Knappast seriöst omhändertagande av delarna innan man utrett olyckan överhuvudtaget.
Citera
2020-01-09, 19:11
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Bra att du har vänt. Du är medveten att du var en av de som var allra mest kritisk mot någon som antydde nedskjutning igår kväll?

Klart jag var kritisk. Det fanns inga reella bevis. Jag är alltid kritisk. Är inte helt övertygad ännu, då det mest är hörsägen, men det pekar uppenbarligen åt ett håll just nu. Hoppas att det ukrainska teamet kan hitta bevis och att sanningen kommer fram.
Citera
2020-01-09, 19:12
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Detta skrev du igår som svar på mitt inlägg att det mycket väl kunde vara så att planet hade skjutits ner eftersom det plötsligt försvann från data efter helt normal stigning och fart.

Stämmer. Just då hade du noll belägg eller bevis. Men känslor.
Citera
2020-01-09, 19:13
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Järfällabo befaras död i flygkrasch i Iran, någon som vet vem detta är?

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/jarfallabo-befaras-dod-i-flygkrasch-i-iran/reptai!ki17uPrphx5grYD3zE4g/?fbclid=IwAR13KX6VHRAdcs3ejI_ymqiPCzx4apa1EINMd7sU dmjhfbiqetGvld5YSOM

I en annan tråd länkades det till listan med alla namn, om det kan hjälpa att lägga pussel.

(FB) Ensamkommande på semester dör i flygplanskraschen i Teheran

Samt att inlägg med länk till Aftonbladets lista med åldrar på de med svenskt medborgarskap (min tolkning),

(FB) Ensamkommande på semester dör i flygplanskraschen i Teheran

Söker man på de mer svenskklingande namnen hittar man lite info här, om just dom.

https://www.mirror.co.uk/news/world-news/swedish-couple-killed-iran-plane-21239613
Citera
2020-01-09, 19:13
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Järfällabo befaras död i flygkrasch i Iran, någon som vet vem detta är?

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/jarfallabo-befaras-dod-i-flygkrasch-i-iran/reptai!ki17uPrphx5grYD3zE4g/?fbclid=IwAR13KX6VHRAdcs3ejI_ymqiPCzx4apa1EINMd7sU dmjhfbiqetGvld5YSOM

* = a
Mitr* *hm*dy SWE 19731223 Järfälla
Citera
2020-01-09, 19:15
Medlem
MorT2s avatar
Tack! Det var som jag befarade :/
Vila i frid!
Citera
2020-01-09, 19:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Stämmer. Just då hade du noll belägg eller bevis. Men känslor.

Nej så var det inte alls ArgusOne. Det som fanns var:
- Oerhört ovanligt (i princip unheard of) att en motor skulle gå sönder på detta sätt och ta ut hela planet momentant
- Vi vet att Iran var på helspänn på en amerikansk motattack, och denna typ av misstag har hänt förut
- Irans mystiska beteende att inte vilja lämna ut lådan eller samarbeta, samt att ange motorfel redan strax efter olyckan skedde

Så just på, så var det nog faktiskt 80/20 (eller 90/10) på att orsaken skulle vara en nedskjutning. Sen kom bilden som verkade trovärdig, på missilhuvudet. Trots detta fortsatte du att förneka.

Nu kan du be om ursäkt, och erkänna att just denna gång hade du fel samt var väldigt känslostyrd. Om du är en "man" dvs.
Citera
2020-01-09, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Nja missilien måste ju avfyras från någonstans.
Så att ingen har hört missilien är mycket mycket märkligt.
Dels var det mitt i natten, så ingenting syns bara hörsen och folk sover men sedan så har dom som hemliga raketbas där, det lär nog vara några kilometer som är avgränsat till bebyggelse från där dom sköt.
Citera
2020-01-09, 19:18
Medlem
Vasterass avatar
Känns nästan som vi redan löst detta, men varför skedde detta?
Var det ett misstag eller ett brutalt och elakt agerande?
Citera
2020-01-09, 19:19
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Nej så var det inte alls ArgusOne. Det som fanns var:
- Oerhört ovanligt (i princip unheard of) att en motor skulle gå sönder på detta sätt och ta ut hela planet momentant
- Vi vet att Iran var på helspänn på en amerikansk motattack, och denna typ av misstag har hänt förut
- Irans mystiska beteende att inte vilja lämna ut lådan eller samarbeta, samt att ange motorfel redan strax efter olyckan skedde

Så just på, så var det nog faktiskt 80/20 (eller 90/10) på att orsaken skulle vara en nedskjutning. Sen kom bilden som verkade trovärdig, på missilhuvudet. Trots detta fortsatte du att förneka.

Nu kan du be om ursäkt, och erkänna att just denna gång hade du fel samt var väldigt känslostyrd. Om du är en "man" dvs.

Du hade alltså inga bevis eller belägg, utan gick på känslor. Fint att du erkänner det. Starkt av dig.

Om du tycker att faktorer som Irans mystiska beteende eller Det händer inte så ofta är bevis, så är det upp till dig.
Citera
2020-01-09, 19:21
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Varken det torkade vita gräset eller gröna var det minsta bränt eller påverkat så det är kanske mest troligt att någon blivit skjuten nära väggen och därav den stora mängden blod

Bara för att något ser ut som något så behöver det nödvändigtvis inte ha så varit fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in