Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
Missade frågan om jag håller på MFF... , JA jag är 100% MFF:are och går på våra matcher.. inte alla men en hel del när möjligheten finns. Om du undrar om jag hör till de mest inbitna fansen vars hela liv kretsar kring fotboll så är svaret NEJ.
Det stämmer, Jag försvarar Zlatan väldigt hårt för att få en balanserad motpol till alla er hatande fånar som blandar in irrelevanta saker och kopplar det till en av våra bästa fotbollsspelare någonsin.
1. Zlatan har ett samhällsansvar och bör direkt bidra till att förbättra Malmö kommuns ekonomi och Sveriges export (japp, så skriver ni.. följ tråden längre bak)
2. Zlatan är svikare.. trots att han aldrig bett om statyn samt att han lämnade MFF för 18 år sedan (ja så längesedan var det)
3. Gällande Hammarby aktierna så "investerade sig" Zlatan aldrig in i den klubben.. försök förstå att ägarna till Galaxy även ägde en del av Hammarby och ville förmodligen bli av med dessa skit-aktier och troligtvis gav bort aktierna till Zlatan som någon bonus (så funkar affärsvärlden.. allt är inte "cash").
4. Ni väger varje ord han säger.... spolar gärna tillbaka allt han sagt och analyserar på atomnivå. Ställ er frågan om era svar alltid är genomtänka och om de hade tålt att synas på samma sätt.
Zlatan är tack och lov mänsklig. Kräv inte av andra det ni själva inte hade klarat av att leverera.
Så du vill käfta emot och vara en motpol bara för att, okej det känns ju inte särskilt meningsfullt men du har inga känslor investerade i detta så du sitter som någon bror duktig och ska berätta hur andra ska känna och agera, patetiskt.
1. Ingen Zlatan-kritiker hävdar att han ska förbättra någon ekonomi eller öka någon export, var har du fått det ifrån.
2. Givetvis så är Zlatan en svikare om han står på en ceremoni för sin staty i Malmö när han vet att han ska gå in i Hammarby några veckor senare. Lägger sedan ut en bild med Hammarbys tröja med sitt eget namn på och säger att de ska bli bäst. Blir inte mycket mer svikare än så.
3. Varför var han tvungen till att göra det, om allting handlar om pengar så får han ju då ta kritiken och hatet när han hoppar runt som han gör.
4. Nu vinklar du allting till att Zlatan är hårt granskad, var attacken på Janne ett missförstånd? All skit den mannen gör är knappast några missförstånd.
Eller är det i själva verket så att du är släkt eller kompis med Zlatan? Du verkar ju ta väldigt illa upp att folk är förbannade på honom.