2020-01-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Typiskt SverigeDemokratiska brösttoner "Förrädare" o.s.v.
Jävligt omogen retorik, försöker göra sig större genom att använda ord som låter mäktiga.
Idag var det en fjant på radions "Ring P1" försöket ge invandrarna skulden för statysabotaget.
Han var ju helt klart SverigeDemokrat, och här har vi en till som gör ett försök genom att kalla sig "Djungelbruno" Hur barnslig får man bli?

Hur vet du att det är Sverigedemokraterna som vandaliserat statyn? Du är
ju som PK-idioterna i media som hetsar mot SD varje chans de får. Är det SD som skapat dagens dysfunktionella Sverige, svar nej.
Citera
2020-01-09, 17:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Det fanns en skulptur föreställande Eric ”Hövdingen” Persson som var placerad vid huvudläktaren utanför gamla stadion. Om den finns kvar vet jag inte, men jag har ett svagt minne av att även denna skulptur blev vandaliserad eller bortförd.

Eric Persson, vars staty ju för några år sedan flyttades in i hederslogen på nya stadion från vinterträdgården på Malmö stadion.
Citera
2020-01-09, 17:08
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Det fanns en skulptur föreställande Eric ”Hövdingen” Persson som var placerad vid huvudläktaren utanför gamla stadion. Om den finns kvar vet jag inte, men jag har ett svagt minne av att även denna skulptur blev vandaliserad eller bortförd.

Jag vet fan inte ens vem du babblar om och jag var inte ens född i förrgår.

Kanske likvärdig med denna men i sedvanlig Malmö-style då ... https://pixabay.com/sv/photos/jesus-%E2%80%8B%E2%80%8Bkristus-staty-rue-de-janeiro-893036/
Citera
2020-01-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Hibiscrub,

absolut inte.. pengar är bra att ha men de är och har aldrig varit viktigare än familj, vänner, integritet och moral för mig.

Jag hyllar inte Zlatan för hans pengar.. jag bara pekar på att ni är många som retar sig på honom för att han inte platsar i er mall hur någon skall vara (trots att ni lajkar "Olika är bra" och "Allas lika värde" på Instagram).

Zlatan bryter när han talar, han uttrycker sig inte lika välformulerat (obs: på svenska!) som ex Anders Svensson... han går sin egen väg.. är unik på många sätt (jag känner ingen annan karaktär lik Zlatan)
...ahh, men det passar inte en "svenne" när en "blatte" gör det.. vi uppmuntrar gärna våra barn att vara unika och gå sin egen väg... men "blattar" ska var tacksamma och hålla sig i skinnet.

Lite så är det.. Ja du förstår...

Jag har aldrig lajkat "allas lika värde" så nja men folk får givetvis bete sig som skitstövlar men det får ju konsekvenser, det är naturligt. Du verkar störa dig något fruktansvärt på att många inte gillar Zlatans personlighet och beteende, trist för dig att den skaran har ökat lavinartat på sistone.
Jag har spelat mot men även med människor med Zlatans personlighet och det är vidrigt, ett straff att ha med sådana människor att göra, det uppblåsta självförtroendet och noll ödmjukhet. Zlatan har varit bortklemmad av media som mycket sällan varit kritiska och många fans har struntar i det ruttna beteendet för han är bra på fotboll men det vänder nu. Är man narcissist och har hybris så blir man aldrig folkkär, Zlatan är så osvensk man kan bli och det kunde aldrig fungera.
Ja konstigt att människor tycker att blattar ska skärpa sig och vara tacksamma när de nu förstör det här landet och förpestar tillvaron för vanligt folk. Jag tror inte du begriper hur oerhört trötta många är på alla blattar som ingen ville ha in.

Är du själv invandrare så begriper du nog inte hur många vanliga svenskar känner. Det är en invasion och Zlatan har brukats som en pusselbit i invandringspropagandan.

Du får gilla Zlatan om du vill men försök förstå varför många andra inte gör det.
Senast redigerad av Hibiscrub 2020-01-09 kl. 17:28.
Citera
2020-01-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinaJagoDu
Dem flesta har tyvärr glömt bort vart Malmö låg (superettan)och vart dem är nu tack vare en viss person.Så undrar vem/vilka som är förädare.Men så ser det tyvärr ut här i Sverige.Hade aldrig hänt om det var nån med svenskklingande efternamn typ (Rosenberg).

Det handlar om beteende och attityd, andra svenska spelare beter sig inte som Zlatan. I princip ingen spelare i världen beter sig som Zlatan, han leker Muhammed Ali och tror att ha ska bli omtyckt. Ska du spela allan och ha total hybris så får du också ta kritiken och hatet. För övrigt så tyder det på att man är sjuk i huvudet när man talar om sig själv i tredje person som Zlatan gör. Många säger att han bara trollar men attacken på Janne var ju seriös nej inse att killen är en idiot.
Citera
2020-01-09, 17:31
Medlem
Citat:
Så en person som avgudar sin tjej,dödar henne för att hon var otrogen.kommer du att förstå och respektera agerandet?Härligt synvinkel du har på saker och ting.

Har någon mördat Zlatan, svar nej. Din analogi är helt felaktig däremot så kan du jämföra med att någon slänger och raderar bilder på en före detta flickvän eller slänger något man fått från henne.
Citera
2020-01-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Missade frågan om jag håller på MFF... , JA jag är 100% MFF:are och går på våra matcher.. inte alla men en hel del när möjligheten finns. Om du undrar om jag hör till de mest inbitna fansen vars hela liv kretsar kring fotboll så är svaret NEJ.

Det stämmer, Jag försvarar Zlatan väldigt hårt för att få en balanserad motpol till alla er hatande fånar som blandar in irrelevanta saker och kopplar det till en av våra bästa fotbollsspelare någonsin.

1. Zlatan har ett samhällsansvar och bör direkt bidra till att förbättra Malmö kommuns ekonomi och Sveriges export (japp, så skriver ni.. följ tråden längre bak)
2. Zlatan är svikare.. trots att han aldrig bett om statyn samt att han lämnade MFF för 18 år sedan (ja så längesedan var det)
3. Gällande Hammarby aktierna så "investerade sig" Zlatan aldrig in i den klubben.. försök förstå att ägarna till Galaxy även ägde en del av Hammarby och ville förmodligen bli av med dessa skit-aktier och troligtvis gav bort aktierna till Zlatan som någon bonus (så funkar affärsvärlden.. allt är inte "cash").
4. Ni väger varje ord han säger.... spolar gärna tillbaka allt han sagt och analyserar på atomnivå. Ställ er frågan om era svar alltid är genomtänka och om de hade tålt att synas på samma sätt.

Zlatan är tack och lov mänsklig. Kräv inte av andra det ni själva inte hade klarat av att leverera.

Så du vill käfta emot och vara en motpol bara för att, okej det känns ju inte särskilt meningsfullt men du har inga känslor investerade i detta så du sitter som någon bror duktig och ska berätta hur andra ska känna och agera, patetiskt.

1. Ingen Zlatan-kritiker hävdar att han ska förbättra någon ekonomi eller öka någon export, var har du fått det ifrån.

2. Givetvis så är Zlatan en svikare om han står på en ceremoni för sin staty i Malmö när han vet att han ska gå in i Hammarby några veckor senare. Lägger sedan ut en bild med Hammarbys tröja med sitt eget namn på och säger att de ska bli bäst. Blir inte mycket mer svikare än så.

3. Varför var han tvungen till att göra det, om allting handlar om pengar så får han ju då ta kritiken och hatet när han hoppar runt som han gör.

4. Nu vinklar du allting till att Zlatan är hårt granskad, var attacken på Janne ett missförstånd? All skit den mannen gör är knappast några missförstånd.
Eller är det i själva verket så att du är släkt eller kompis med Zlatan? Du verkar ju ta väldigt illa upp att folk är förbannade på honom.
Senast redigerad av Hibiscrub 2020-01-09 kl. 17:51.
Citera
2020-01-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Zlatan illa skrämd av anonyma rasister eller liknande ? Skulle inte tro det ...

Inte skrämd men en liten reality check. Han tror att han är gud och nu blev han nerplockad från sin piedestal.
Citera
2020-01-09, 17:47
Medlem
Citat:
Bör väll sannerligen du och dina inavels kompisar svara på,med tanke på att ni bemöda er och skämma ut Malmö inför hela världen.Men för er spelar det väl ingen roll hur världen ser på Malmö nu.Eller?Inavel tänk brukar bestå av att inte ta till sig foglig kritik från utomstående.
Foglig kritik?? Är det någon typ av snäll kritik, eller? ELLER menade du kanske befogad kritik?

My God.
Citera
2020-01-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Är det någon skillnad på Rosengård och resten av Malmö numera? Det verkar logiskt att placera den centralt i Sveriges Ramallah.

Där har du en poäng. Hela Malmö är översvämmat av blattar i stort sett alla stadsdelar. Men det var ändå inget svar på mina frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Tammevafan
Vandalerna är pinsamma!
Mff hade spelat i division 6 om det inte varit för Zlatans pengar. Hela truppen dom har i dag är i stort sett uppbygd på zlatans cash.
Så de här mff supportrarna smutsar bara nere malmö stad ännu mer Z är ju ändå Sveriges bästa spelare genom tiderna det är bara alla Z hatare som säger motsatsen.
Typiskt Sverige.... i hela världen hyllar dom han medans i sverige menar vissa att han är bara skit, har ni över huvudtaget sett på fotboll de sista 15 åren?

Skitsnack. Dagens trupp är uppbyggd av CL och Europa League pengar som tillkommit från 2014-2020. Under dessa år har inga pengar från Zlatan dragits in till klubben. Det var längesen han drog in pengar till klubben, 2001 och sedan några summor efter övergångar till andra klubbar därefter.

Nu till frågan om Rosengård, varför ville inte Zlatan att statyn skulle stå i Rosengård där han växte upp och har sina rötter? Är inte Rosengård tillräckligt fint för honom? Vill han inte förknippas med MENA-blattarna där längre? Blir inte statyn tillräckligt uppmärksammad för att fylla hans enorma ego om den står där? Kan inte någon journalist ställa frågan till honom om varför? Detta vore intressant att få veta.

Citat:
Enligt uppgifter till Fotbollskanalen vill Zlatan Ibrahimovic att den ska stå centralt i Malmö snarare än bara vara i Rosengård. Det resonemanget har även Gunnar Ericson hört.

- Jag kan säga att jag via andra uppgifter, men inte i direktkontakt med Zlatan, också förstått det, säger Ericson.

https://www.fotbollskanalen.se/sverige/zlatan-vill-se-statyn-pa-annan-plats-an-i-rosengard-forstatt-det/
Senast redigerad av Pazzamo 2020-01-09 kl. 17:57.
Citera
2020-01-09, 17:57
Medlem
Citat:
Så att han gjorde ett fel (iför sig en grov sådan)tycker du rättfärdigar all skit o svek han fått av alla i Malmö.Tycker du det?Snacka om dubbelmoral alltså.

Ett fel först attacken på Janne och sedan detta med Hammarby plus allt annat han gjort i över 10 år.
Han har väl sysslat med hur mycket skit som helst länge nu.
I Sydamerika hade han varit skjuten vid det här laget, här så blir det att riva en staty.
Zlatan har ju också en politisk betydelse i ett polariserat Sverige som förstärker känslorna.
Zlatan används som alibi för den dysfunktionella massinvandringen.
Senast redigerad av Hibiscrub 2020-01-09 kl. 18:42.
Citera
2020-01-09, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jaha, det var därför den inte fick stå utanför Friends, för ni visar den respekt den förtjänar?

dp
Senast redigerad av Hibiscrub 2020-01-09 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in