2020-01-08, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 69-69
Jag fick inget svar på min fråga. Är det blattar eller svenskar som håller på. Vad fan snackar du om vadå Inga svenskar i Malmö de klart dom finns. Har du sätt mff's fans eller wannabe ultras eller vad dom nu kallas är riktiga blonda svenska. Det är Malmös publik. Svenskar.
Alright då är det väl svenskar som har gjort det.
Citera
2020-01-08, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Alright då är det väl svenskar som har gjort det.

Ja men inte är det Rosengård blattar som håller på, varför skulle som förstöra statyn de inte så att dom direkt bryr sig om mff. Nej du gubben det är blondiner som håller på och det vet du o alla andra så sluta snacka skit o våga vara ärlig för en gång skull.
Citera
2020-01-08, 03:37
Medlem
Citat:
Ja men inte är det Rosengård blattar som håller på, varför skulle som förstöra statyn de inte så att dom direkt bryr sig om mff. Nej du gubben det är blondiner som håller på och det vet du o alla andra så sluta snacka skit o våga vara ärlig för en gång skull.
Min kommentar kanske lät ironisk men jag skiter faktiskt fullständigt i om det är blattar eller blåögda svenskar. Sorgliga huliganer som gjorde det.
Citera
2020-01-08, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag vill se kallan pa de 200 miljonerna

Det kallas solidaritetsersättning och vid varje övergång i proffsligor så betalas solidaritetsersättning ut till ungdomsklubbar, zlatans övergång till barcelona från inter gav nästan 30 miljoner.

Så alla zlatans övergångar mellan klubbar har säkerligen gett 200 miljoner till malmö ff.
Citera
2020-01-08, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Det kallas solidaritetsersättning och vid varje övergång i proffsligor så betalas solidaritetsersättning ut till ungdomsklubbar, zlatans övergång till barcelona från inter gav nästan 30 miljoner.

Så alla zlatans övergångar mellan klubbar har säkerligen gett 200 miljoner till malmö ff.
200 mille till en piss klubb som MFF och dem vägrar att skydda statyn hahaha fyfan alltså skäms
Citera
2020-01-08, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox

Citat:
–Totalt sett har Zlatan gett Malmö FF 120-140 miljoner kronor, inkluderat försäljningen till Ajax för 83 miljoner.

https://www.svd.se/zlatan-en-guldgruva-for-mff

Till Man United gick han som bosman.

Zlatan har MFF att tacka för mycket.

Citat:
Få svenskar har lika imponerande meriter som Zlatan Ibrahimovic.

Men hans fotbollskarriär kunde ha tagit slut redan som 15-åring.

Malmö FF:s förre ungdomstränare Johnny Gyllensjö berättar nu hur han var tvungen att ha ett 90 minuter långt samtal med Zlatan för att övertyga honom att fortsätta med fotbollen.

– Han var inte så sugen på att spela fotboll längre, säger Gyllensjö till Manchester Evening News.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/okanda-samtalet-raddade-karriaren/
Citera
2020-01-08, 05:40
Medlem
Varför ville inte Zlatan att statyn skulle stå i Rosengård där han växte upp och har sina rötter? Är inte Rosengård tillräckligt fint för honom? Vill han inte förknippas med blattarna där längre?

Citat:
Enligt uppgifter till Fotbollskanalen vill Zlatan Ibrahimovic att den ska stå centralt i Malmö snarare än bara vara i Rosengård. Det resonemanget har även Gunnar Ericson hört.

- Jag kan säga att jag via andra uppgifter, men inte i direktkontakt med Zlatan, också förstått det, säger Ericson.

https://www.fotbollskanalen.se/sverige/zlatan-vill-se-statyn-pa-annan-plats-an-i-rosengard-forstatt-det/
Citera
2020-01-08, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Varför ville inte Zlatan att statyn skulle stå i Rosengård där han växte upp och har sina rötter? Är inte Rosengård tillräckligt fint för honom? Vill han inte förknippas med blattarna där längre?

https://www.fotbollskanalen.se/sverige/zlatan-vill-se-statyn-pa-annan-plats-an-i-rosengard-forstatt-det/
Är det någon skillnad på Rosengård och resten av Malmö numera? Det verkar logiskt att placera den centralt i Sveriges Ramallah.
Citera
2020-01-08, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo

Vandalerna är pinsamma!
Mff hade spelat i division 6 om det inte varit för Zlatans pengar. Hela truppen dom har i dag är i stort sett uppbygd på zlatans cash.
Så de här mff supportrarna smutsar bara nere malmö stad ännu mer Z är ju ändå Sveriges bästa spelare genom tiderna det är bara alla Z hatare som säger motsatsen.
Typiskt Sverige.... i hela världen hyllar dom han medans i sverige menar vissa att han är bara skit, har ni över huvudtaget sett på fotboll de sista 15 åren?
Citera
2020-01-08, 07:55
Medlem
Det måste ändå taggit hårt på honom kan jag tänka mig.Tror inte han hade tänkt sig att det skulle bli en sån reaktion..
Citera
2020-01-08, 07:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Är det någon skillnad på Rosengård och resten av Malmö numera? Det verkar logiskt att placera den centralt i Sveriges Ramallah.

Jag tycker att Zpillepengen är en perfekt platz för ztatyn.
Citera
2020-01-08, 08:00
Medlem
Citat:
Är det blattar som håller på med statyn eller är det Malmö ff supportrar?

Det svennar 100% hahahah
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in