2020-01-09, 16:06
Avstängd
Netflix får inte visa serien Kristi första frestelse i Brasilien

https://www.svt.se/kultur/brasiliansk-domare-stoppar-netflix-fran-att-visa-gay-jesus
Citera
2020-01-09, 16:18
Medlem
TheJackets avatar
Helt rätt.
Citera
2020-01-09, 16:35
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Netflix får inte visa serien Kristi första frestelse i Brasilien

https://www.svt.se/kultur/brasiliansk-domare-stoppar-netflix-fran-att-visa-gay-jesus

Så är det i religiösa länder och bland religiöst folk.
Yttrandefrihet och fri kreativitet är bara ok så länge man inte kränker religionen.

Kristna och Muslimer är förenade i den uppfattningen.
Citera
2020-01-09, 17:15
Medlem
Haddos avatar
Jag brukar titta på filmer från olika länder för att jag tycker det är intressant och ofta visar det sig att filmerna är bättre än valfri Hollywoodrulle. Så sist jag skulle kolla på en rulle från Spanien så var den fruktansvärd. Det var kaos och det var mörker. Det var flickor som knarkade och slog sig själva och tatuerade sig och ville ta livet av sig. Vad är detta tänkte jag sen kollade jag vem som gjort filmen och det var Netflix som var producent.

Jag tycker länder som som inte tillåter netflix har gjort ett framsteg. Och detta handlar inte om moral. Kultur skall vara upplyftande inte förstörande. Och Netflix har en förstörande-känsla i sina värdelösa filmer.
Senast redigerad av Haddo 2020-01-09 kl. 17:25.
Citera
2020-01-09, 19:09
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Så är det i religiösa länder och bland religiöst folk.
Yttrandefrihet och fri kreativitet är bara ok så länge man inte kränker religionen.

Kristna och Muslimer är förenade i den uppfattningen.
Ateister får faktiskt ha förståelse för dom som håller Jesus högt.
För dom som ser Allah som Gud med, man behöver inte medvetet provocera det andra har som religion som nån obstinat tonåring som prövar alla gränser.

Ska man spotta morsan sin i ansiktet med sen tala om för henne att "lite får du väl tåla? Nu är du överkänslig mamma".
Folk är så attans okänsliga och "liberala" så det stinker om det.
Världen är tillräckligt depraverad och fördärvad som den är. Gå in i en kyrka och tokrunka med framför altaret den som tycker att allt är i sin ordning säger en som blir sur.'

Sen nån diskussion här om att "religion och religiösa har åstadkommit så mycket elände" i denna tråden är generaliserande, off topic och ovidkommande.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-09 kl. 19:13.
Citera
2020-01-09, 19:30
Medlem
Haddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Ateister får faktiskt ha förståelse för dom som håller Jesus högt.
För dom som ser Allah som Gud med, man behöver inte medvetet provocera det andra har som religion som nån obstinat tonåring som prövar alla gränser.

Ska man spotta morsan sin i ansiktet med sen tala om för henne att "lite får du väl tåla? Nu är du överkänslig mamma".
Folk är så attans okänsliga och "liberala" så det stinker om det.
Världen är tillräckligt depraverad och fördärvad som den är. Gå in i en kyrka och tokrunka med framför altaret den som tycker att allt är i sin ordning säger en som blir sur.'

Sen nån diskussion här om att "religion och religiösa har åstadkommit så mycket elände" i denna tråden är generaliserande, off topic och ovidkommande.

Du har helt rätt. Jag tyckte om Richard Dawkins förut som jag fick itutat mig av SVT. Han verkar trevlig. Men i de lugnaste vattnen går de största fiskarna. Efter att ha tittat på honom i olika klipp på internet och annanstans kom jag fram till att han är en arrogant skitstövel. Är det liberalism att säga till andra vad dom ska tycka och tro. Och om du inte tror som mig är du inte vetenskaplig. Det är oerhört det Dawkins har gjort med sin priviligierade utbildning har han försökt förnedra andra som inte tror på Honom och hans husgud Darwin. Han är intelligent och smart och trevlig att lyssna på Men hans hjärna är insnöad på att han ska bli en Missionär för atteism. Han är faktiskt värre än kristna präster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in