2020-01-09, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Tack.. det tar jag som en stor komplimang. Jag gillar Niva!
A det ska du sannerligen ta som en komplimang.Finns fan ingen som är i närheten av han.Som att blanda DNA från Messi och Cr7=Niva
Citera
2020-01-09, 14:56
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Så du menade inte den fd allsångsledaren på SVT då alltså 😉
Det är nästan bud på att trycka på rapportknappen
Vår Bo Larsson är Gud............
Citera
2020-01-09, 15:05
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinaJagoDu
Fan alltså får Erik Niva vibbar av det du skriver.Fortsätt så snälla.Mer kunskap mindre blådårar.
För puttenuttigt. Puss o kram, alla älskar varandra á la Niva.
Fotboll är krig med regler.
Mer blådårar.
Citera
2020-01-09, 15:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Så du menade inte den fd allsångsledaren på SVT då alltså 😉

Vem? Har aldrig hört talas om en allsångsledare med det namnet.

Den ende allsångsledare jag känner till är Super-Mackan. Du vet han som 28/11 uppträdde med: Åh vi älskar Malmö FF.
Citera
2020-01-09, 15:10
Medlem
Citat:
Så en person som avgudar sin tjej,dödar henne för att hon var otrogen.kommer du att förstå och respektera agerandet?Härligt synvinkel du har på saker och ting.

Du jämställer vandalism med mord! Du ska då aldrig arbeta med något som ställer några som helst krav på logisk stringens.
Citera
2020-01-09, 16:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Dem flesta har tyvärr glömt bort vart Malmö låg (superettan)och vart dem är nu tack vare en viss person.Så undrar vem/vilka som är förädare.Men så ser det tyvärr ut här i Sverige.Hade aldrig hänt om det var nån med svenskklingande efternamn typ (Rosenberg).

MFF låg i superettan 2000 och Z såldes 2001.

Citat:
Malmö FF blöder. I december meddelade klubben att man skulle gå back tio miljoner under säsongen 2010. I går kallade man till presskonferens för att meddela att det verkliga resultatet inte var minus tio – utan minus trettio.

Så lät det i janurar/februari 2011. 2020 äger MFF sin egen arena, har spelat tre EL och två CL och har nu
c:a 600 mille i skattkistan. Ganska bra gjort utan hjälp av Z, hans pengar var slut då.
Citera
2020-01-09, 16:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Bör väll sannerligen du och dina inavels kompisar svara på,med tanke på att ni bemöda er och skämma ut Malmö inför hela världen.Men för er spelar det väl ingen roll hur världen ser på Malmö nu.Eller?Inavel tänk brukar bestå av att inte ta till sig foglig kritik från utomstående.

Imponerande argument. Du kör ofta med inavel, en med rasistkortet och sist en med pedofili-kortet.

Du borde ju åtminstone kunna stava till väl.
Citera
2020-01-09, 16:26
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Härligt pack nere i södra Sverige,Svensk inavel blandat med babbe inavel kan ju inte slå fel.Inte konstigt att dessa gossar ej ser felet i deras beteende.
Jaså vi är inavel och babbe här nere i södra Sverige.
HaHa Du verkar lida av identitetsproblem.
I den här tråden är du kurd.
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Senast redigerad av VanDog 2020-01-09 kl. 16:31.
Citera
2020-01-09, 16:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Att se rött för att Zlatan gör affärer och köper in sig i Hammarby är något sossar gör. Att sen krydda på det med rationaliseringar om att "han kommer från Malmö" betyder ingenting. Det är hans pengar och han gör det han lagligen behagar med dem. Det är en princip som fått mänskligheten att gå från grottor och lerhyddor till dagens moderna samhälle. Du är bakom flötet och sosse. Eventuellt, ännu värre, vänsterpartist.

Om du tror att aktierna är orsaken till denna situation, då har nog bott i grottor fram till nu.

Det är i första hand hans uttalande "jag ska hjälpa Zammarby att bli Skandinaviens största klubb".
Lägg tiill att han viftar med grönvit tröja med sitt efternamn på ryggen samt att det kommer dagen innan Mackans avtackning.
Citera
2020-01-09, 16:40
Medlem
Citat:
Nej då ni hade åkt ur och spelade i superettan.Han har verkligen inte hjälp till.Haha snacka om låg sanningshalt.Men personligen tycker jag att han förtjänade detta,han är en äcklig svin.Men Malmö hade inte vart där dem är om inte det var för Zlatan.
Jag håller delvis med, men Zlatan hade aldrig ens funnits inom fotboll, om det inte varit för MFF. Hönan och ägget, men här finns ingen tvekan om att hönan kom först.

Du hävdar säkert motsatsen, så då är det åsikt mot åsikt, men min fasta åsikt är att ingen större klubb hade accepterat ett sådant problembarn och Ajax hade inte köpt honom från lägre division.
Citera
2020-01-09, 16:56
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Lugn, lugn Bosse står först i kön av spelarna. Allra först borde "Hövdingen" vara.

Det fanns en skulptur föreställande Eric ”Hövdingen” Persson som var placerad vid huvudläktaren utanför gamla stadion. Om den finns kvar vet jag inte, men jag har ett svagt minne av att även denna skulptur blev vandaliserad eller bortförd.
Citera
2020-01-09, 17:02
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Det fanns en skulptur föreställande Eric ”Hövdingen” Persson som var placerad vid huvudläktaren utanför gamla stadion. Om den finns kvar vet jag inte, men jag har ett svagt minne av att även denna skulptur blev vandaliserad eller bortförd.
Tänkte faktiskt det också. Möjligt att han såg det som en byst och inte en staty.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in