2020-01-09, 14:31
  #86257
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
AB skrev precis om det, men vill inte länka den skiten.

Ah, jag tittade nu, det var Ekeroth. Nu hade reden en efterlysning på en svart rap-artist med opixlad bild hamnat ovanför den artikeln. Jag skall följa lite hur AB agerar om den snabbt rasar ner i flödet eller om den hålls bland de första. Det händer ju mycket nu med Iran och USA och det vanliga kriminalitetskaoset.
2020-01-09, 14:52
  #86258
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ah, jag tittade nu, det var Ekeroth. Nu hade reden en efterlysning på en svart rap-artist med opixlad bild hamnat ovanför den artikeln. Jag skall följa lite hur AB agerar om den snabbt rasar ner i flödet eller om den hålls bland de första. Det händer ju mycket nu med Iran och USA och det vanliga kriminalitetskaoset.

Tror många är trötta på politiker drev och att de faktiskt inte ger så mycket klick längre. Nu skrev även Expressen om det.

Dock inget som påverkar opinionen skulle jag tro, de flesta bryr sig nog inte längre ärligt talat. Då var människosmuggel utförd av en S-politiker betydligt värre än en osmaklig tweet.

Aja. Ska bli spännande med Demoskop imorgon.
2020-01-09, 15:12
  #86259
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.facebook.com/568286972/posts/10157319836326973?d=n&sfns=mo

Citat:
Politiker som jobbar med dessa frågor, marsch pannkaka ner på akuten och kolla läget, ni kommer få en chock! 😡 ping Aida Hadzialic (S) och Irene Svenonius (M) sluta tjafsa och gör något istället. Skärpning!

Det här vill jag lova kommer påverka både S och M i opinionen. Delas friskt på FB, galna 31,3k delningar (!!!).

Inget berör svenskar så mycket som dålig sjukvård (nej osmakliga tweets berör inte många) och det är en stark S fråga eller åtminstone var. Räkna med fortsatt flykt från S/M till V och SD.
2020-01-09, 15:49
  #86260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det är helt rätt. Har man gått till (SD) för att asylinvandringen måste begränsas och sedan upptäcker att (SD)-företrädarna ogillar invandrare även privat också så är väl det snarast något som skulle göra att valet känns tryggt och säkert.

Det är ju ungefär tvärtom mot vad (S) väljare måste känt när det visade sig att roliga Mona som tycker att "Det är häftigt att betala skatt" själv skattefuskade i sitt företag och partiet tvingades anställa en person som skötte hennes bokföring.

Skulle en (SD) väljare ha anledning att oroa sig vore det väl snarast om det kommer fram att Åkesson privat gömmer ett par flyktingar i källaren eller om Bieler, via bulvan, satsat stora pengar i Bert Karlsssons asylboenden eller liknande...

Av samma anledning behövde ju inte Tobias Billström oroa sig något särskilt när det kom fram att han struntat i TV-licensen. Alltså politkern som avskyr (S)VT och anser att det är Socialistiskt skräp har privat struntat i att betala för skiten. Skandal hade det varit om det visat sig att han friviligt betalat in extra pengar till skiten år efter år...

Ja, detta är förmodligen förklaringen som alla vänsterliberala PK-människor famlar efter, när de frågar sig varför SD ökar hela tiden, trots alla "skandaler" som stasimedia gräver fram.

SD-sympatisörerna har inga problem med att tungan eller tangentbordet slinter ibland på några av deras företrädare, eftersom det bara ger uttryck för det som de flesta SD-sympatisörer redan tänker och tycker. Det blir en bekräftelse på att man har valt rätt parti, och påverkar inte förtroendet det minsta.

Precis som du skriver; det hade varit en helt annan sak om Åkesson blev påkommen som flyktingsmugglare eller asylbaron - då hade förtroendet och opinionssiffrorna åkt rätt ner i källaren.

Det är också därför som MP's Isabella Lövin konstant parkerar i botten på förtroendelistan. Hon pratar om miljö och klimat och om alla skatter och begränsningar som skall läggas på vanligt folk, medan hon själv flyger business class världen runt och hennes man fraktar tunga stenar med en bränsleslukande suv. Trovärdighet noll.
2020-01-09, 15:53
  #86261
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tror många är trötta på politiker drev och att de faktiskt inte ger så mycket klick längre. Nu skrev även Expressen om det.
Dock inget som påverkar opinionen skulle jag tro, de flesta bryr sig nog inte längre ärligt talat. Då var människosmuggel utförd av en S-politiker betydligt värre än en osmaklig tweet.
Aja. Ska bli spännande med Demoskop imorgon.

Alla vet ju också att Kent är lite i onåd hos SD, han fick ju ingen riksdagsplats. Han är SDs Hanif Bali (Men inte lika populär ).

Ja det var länge sedan en vanlig OU nu! 20/12 senast? 3 veckor sedan!

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.facebook.com/568286972/posts/10157319836326973?d=n&sfns=mo
Det här vill jag lova kommer påverka både S och M i opinionen. Delas friskt på FB, galna 31,3k delningar (!!!).
Inget berör svenskar så mycket som dålig sjukvård (nej osmakliga tweets berör inte många) och det är en stark S fråga eller åtminstone var. Räkna med fortsatt flykt från S/M till V och SD.

Men förstår Svensson att det beror på den enorma befolkningsökningen? 2 miljoner, 25 % ökning, på ett par decennier.
2020-01-09, 16:17
  #86262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Alla vet ju också att Kent är lite i onåd hos SD, han fick ju ingen riksdagsplats. Han är SDs Hanif Bali (Men inte lika populär ).

Ja det var länge sedan en vanlig OU nu! 20/12 senast? 3 veckor sedan!



Men förstår Svensson att det beror på den enorma befolkningsökningen? 2 miljoner, 25 % ökning, på ett par decennier.

Nej, det förstår inte Svensson och Svensson behöver någon som mycket tydligt påpekar sambandet. Det är nog inte gjort ordentligt.
2020-01-09, 16:28
  #86263
Medlem
FlashyBears avatar
Kent är extremt korkad, själva definitionen på "trash med låg IQ". Tur att vi har 2.5 år till nästa val.


Rent taktikmässigt vore bäst om någon islamist dödade Ekeroth ett par veckor innan valet. Han skulle då blivit en martyr och det hade blivit mycket svårare att hetsa mot SD samtidigt som Jimmie slapp försvara sig mot Ekereths tokerier i varenda intervju.

Nu kommer nog han, Kristersson och Ebba att få prata om det istället för invandringen. Tack, trash med låg IQ
2020-01-09, 16:31
  #86264
Medlem
En Novus-mätning idag om vad folk tycker om Jöken. (Kanske redan har rapporterats i tråden).

Dåligt 59 procent

Vet ej 13 procent

Varken eller 18 procent

Bra 11 procent.

Vi borde kunna se en fortsatt uppgång för oppositionen.

https://www.svt.se/nyheter/marmorstein-valjarna-gor-tummer-ner-till-januariavtalet
2020-01-09, 16:47
  #86265
Medlem
AB/Demoskop: SD ska inte sitta i regeringen - det tycker inte ens partiets egna väljare
Mer än hälften av väljarna, 55 procent, säger att det är uteslutet att rösta på Sverigedemokraterna. För S och M är siffrorna 40 respektive 33 procent.
Av dem som kan tänka sig att rösta på SD uppger dock bara 9 procent att det är ett möjligt alternativ i nästa val. Motsvarande siffror för S och M är 13 respektive 23 procent.

Man skulle alltså kunna tro att Sverigedemokraterna närmar sig sitt tak. Av dem som inte helt utesluter att lägga sin röst på SD är det mindre än en tiondel som funderar över att lägga sin röst på dem i nästa val.

Men riktigt så enkelt är det inte. Så här skriver Peter Santesson analytiker på Demoskop:
”Ett speciellt mönster med SD är att samtidigt som stödet för partiet har vuxit remarkabelt snabbt, har det hela tiden varit rätt ovanligt att de som ännu inte röstar SD har svarat att man börjar luta åt partiet. Mönstret är snarare att steget över till att rösta SD kommer ganska tvärt.”
- 54% anser att SD inte har kompetenta företrädare, 30 procent tycker att de kan sin sak.
- 47% tycker att deras förslag saknar trovärdighet, jämfört med dem som tycker att de är trovärdiga, 35 procent.
- 46% anser att de beskriver samhällsproblemen på ett riktigt sätt (lika många anser att de inte gör det)

- Aldrig lägga ett förslag där man räknar med SD-röster för att kunna få igenom det: 30%
- Lägga förslag som man räknar med SD-stöd för att få igenom, så länge man inte aktivt förhandlar med partiet: 23%
- Förhandla med SD för att få stöd för förslag, så länge det rör mindre frågor där man ändå tycker ganska lika: 16%
- Förhandla med och göra eftergifter till SD för att vinna stöd för ett budgetförslag och bilda en regering som SD däremot inte ingår i: 13%
- Bilda regering som SD ingår i: 15%
Vet ej: 3%
2020-01-09, 16:52
  #86266
Medlem
HejaFinlands avatar
En konstig OU i AB. Jag tycker det är otydligt vilka som egentligen har tyckt vad. Känns som Lena försöker hitta något negativt. Jag ser: "44 % vill förhandla med SD och ytterligare 23 % vill ta stöd av SD = 67 %". Vad menar Lena? Att SD-are inte vill att SD sitter i regering? Men det är ju inte det de svarat på, de har ju svarat på om andra partier skall sitta i regering med SD? De vill väl helt enkelt inte att SD skall bilda regering med andra partier utan bilda egen regering.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/MR2GaR/ny-matning-sd-ska-inte-sitta-i-regeringen
2020-01-09, 16:52
  #86267
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men förstår Svensson att det beror på den enorma befolkningsökningen? 2 miljoner, 25 % ökning, på ett par decennier.

Jag tror poletten har trillat ner hos många väljare nu, därför SD ökar. Någonstans måste man ju undra vart resurserna går till välfärden när vi har bland världens högsta skatter? Vi såg nyligen hur utländska politiker fick bidrag i Sverige bl.a.

Hos de som gör det söker sig till SD, de som inte gör det söker sig till V. Därför jag skrev SD/V.

Däremot fördelen SD har gentemot V är att man är på topp 3 i 9 av 9 frågor och äger 2 av väljarnas viktigaste frågor nämligen invandring och lag/ordning. SD och V delar plats 3 på sjukvård.

Den stora massan drar sig nog från att rösta för ett V som länge förespråkat klimatalarmism, genus, lägre straff, inga utvisningar, fri invandring, högre skatter (på alla), skrikit rasist på de som alltid har haft rätt, varit delaktig (om än inte riktigt lika ansvarig) som alla i 7-klövern för dagens utveckling.

Därför vi har sett följande trend i opinionen. Mest från S går till SD, några går till V men inte i lika stor utsträckning. Många från soffan går till SD för de förstår att även fast de hatar politik så blir de påverkade på riktigt numera.
2020-01-09, 17:02
  #86268
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En konstig OU i AB. Jag tycker det är otydligt vilka som egentligen har tyckt vad. Känns som Lena försöker hitta något negativt. Jag ser: "44 % vill förhandla med SD och ytterligare 23 % vill ta stöd av SD = 67 %". Vad menar Lena? Att SD-are inte vill att SD sitter i regering? Men det är ju inte det de svarat på, de har ju svarat på om andra partier skall sitta i regering med SD? De vill väl helt enkelt inte att SD skall bilda regering med andra partier utan bilda egen regering.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/MR2GaR/ny-matning-sd-ska-inte-sitta-i-regeringen


Håller med att OU är riktigt dåligt presenterat och är otydligt, men angående "förhandla med SD":

Så ska andra partier samarbeta med SD
Citat:
Aldrig lägga ett förslag där man räknar med SD-röster för att kunna få igenom det: 30 procent

Lägga förslag som man räknar med SD-stöd för att få igenom, så länge man inte aktivt förhandlar med partiet: 23 procent

Förhandla med SD för att få stöd för förslag, så länge det rör mindre frågor där man ändå tycker ganska lika: 16 procent

Förhandla med och göra eftergifter till SD för att vinna stöd för ett budgetförslag och bilda en regering som SD däremot inte ingår i: 13 procent

Bilda regering som SD ingår i: 15 procent

Vet ej: 3 procent

"trash med låg IQ"-effekten
__________________
Senast redigerad av FlashyBear 2020-01-09 kl. 17:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in