2020-01-05, 10:39
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Vänta nu, kommer inga matcher gå i Eurosport Player, d.v.s. den plattform där de tidigare visat all sport och som de tidigare sagt kommer ha alla matcher tillgängliga?

Uppenbarligen icke, ytterligare ett fel som begåtts således. Jag avskyr när det först sägs en sak för att sedan tas tillbaka, det känns som det sades att det skulle gå i Eurosport Player för att folk med det inte skulle klaga över att tvingas ha ytterligare ett abonnemang.

Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Helt enig med dig här. Det enda jag är intresserad av är Allsvenskan. Superettan kan jag dock acceptera att jag betalar några kronor för, då det fungerar som ett substitut dom dagar det inte spelas några matcher i Allsvenskan. Hockey och internationell fotboll är jag dock inte det minsta intresserad av och skippar gärna.

Jo, superettan går väl an men då allsvenskan spelar 3-6dagar/vecka så hinner iaf inte jag se mer än nån enstaka match därifrån/säsong. Man måste ju hinna med livet utanför supporterskapet med ibland
Med tanke på att det dessutom är play borde det ju gå extremt lätt att ha flertalet olika varianter, "följ ditt lag" för sådana som aldrig ens tar sig till arenorna men vill se ett visst lag, "bortapacket" för sitt lags bortamatcher, eller enbart allsvenskan i stort.
Jag ser extremt lite internationellt med, all tid under en svensk säsong räcker, säsongen börjar ju liksom i slutet av januari med träningsmatcher och pågår till första helgen i nov...

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast att Cmores stream inte var lika bra som tv-sändning var ju ändå ok då dom erbjöd båda alternativen. Jag avskyr när företag tvingar ut produkter på detta sätt som Discovery gör.

Ju mer jag tänker på det så måste man faktiskt straffa dom. Jag kommer nog strunta i att skaffa abonnemang i år och nöja mig med veckans tv-sända match som man kan se gratis. Det kommer ju bli mer speciellt att få se den matchen när man inte längre kan vältra sig i ett överflöd av matcher. Lite mer "Tipsextrakänsla" när man njöt ordentligt utav just den veckans match.

Att slippa betala för Puckeyn är ju bra men nu får man ju tydligen betala för Wahlgrens värld och all annan skit dom sänder. Då är nog fan t o m Puckeyn mer intressant.

Ja, det är verkligen ingen höjdarvariant Discovery erbjuder nu. Dock vet man ju att behovet att se matcher blir för stort så man kommer sitta där med ett abonnemang ändå...

Jag fattar som sagt ovan inte varför man inte kan erbjudas olika paket jag vill inte kunna se extramaterial från Ullared eller typ nämnda Wahlgren...
Citera
2020-01-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Fan vad märkligt, vi har exakt samma uppsättning och jag har inte haft några problem förutom att Chrome stänger av ljudet ibland under en match men det är något på min sida.

Du behöver inte iaf bli orolig över sms och chat, alla kommer ha lika lång fördröjning tack vare denna lösning.

Förhoppningsvis så är Discovery mer öppna för att implementera Dplay på olika plattformar. Det kan hjälpa till med att korta ner fördröjningen. Att köra en "native"-app i smart-tvn minskar fördröjningen avsevärt jämfört med streaming genom Chromecast. Så var det iaf när jag körde C More appen i tvn jämfört med Chromecasten.
Jag har även Dplay och Cmore som app på TV (Samsung), märker ingen kvalitetsskillnad mot att chromecasta.

Om fotboll och hockey var de dyraste rättigheterna i Sverige. Nu har Cmore bara hockeyn kvar, borde de inte sänka priset då? För de som vill ha bägge sporterna, blev det plötsligt dubbelt så dyrt.

Om man tecknar Dplay för allsvenskan får man OS på köpet då?
Citera
2020-01-06, 03:17
Medlem
Är det C More som sänder försäsongsmatcherna?
Citera
2020-01-06, 08:15
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera

Som det redan skrivits i tråden så har Discovery sagt att dessa ska sända träningsmatcherna om dessa inkluderar svenska elitlag eller möten med norska lag på motsvarande nivå...
Cupen verkar av allt att döma fortsatt gå på Cmore.
Citera
2020-01-06, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag har även Dplay och Cmore som app på TV (Samsung), märker ingen kvalitetsskillnad mot att chromecasta.

Om fotboll och hockey var de dyraste rättigheterna i Sverige. Nu har Cmore bara hockeyn kvar, borde de inte sänka priset då? För de som vill ha bägge sporterna, blev det plötsligt dubbelt så dyrt.

Om man tecknar Dplay för allsvenskan får man OS på köpet då?

De kör väl ett paket med Serie A, La Liga, MLS och vad mer Strive hade innan de blev uppköpta. Jag tror ändå att C More klarar sig utan allsvenskan, speciellt nu när Serie A blivit "hypad" igen.

OS kommer ingå i priset.
Citera
2020-01-07, 20:23
Medlem
simonvps avatar
Bojanic förlängt sitt kontrakt. Gissningsvis för att få ett justerat och bättre kontrakt än det ursprungliga.

Tänker på heifaren här inne som hade STENSÄKRA källor på att Bojanic fick typ 8 millar i sign on. Hur fett blir då inte detta kontrakt? Måste vara minst 1 mille i månaden då...
Citera
2020-01-07, 21:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Bojanic förlängt sitt kontrakt. Gissningsvis för att få ett justerat och bättre kontrakt än det ursprungliga.

Tänker på heifaren här inne som hade STENSÄKRA källor på att Bojanic fick typ 8 millar i sign on. Hur fett blir då inte detta kontrakt? Måste vara minst 1 mille i månaden då...

Ni har ju nyligen fått in en ägare med ordenligt med flizz zå pengar lär finnaz till det.
Citera
2020-01-07, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera
Enligt Tommy Åström kommer Dplay sända en drös försäsongsmatcher - dock utan studio. Det finns en lista på alla matcher (oklart var) men de börjar i skiftet jan/feb.

En söndagsmatch per omgång på kanal 9 (når 90% av hushållen enligt honom) resten låst på Dplay-plattformen. De ska som övriga satsa på ha mkt statstik i studio.
/studio allsvenskan.
Citera
2020-01-08, 00:41
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
De var någon som räknade ut att man tjänade ett par hundringar om man väljer att under de månaderna som Allsvenskan pågår ha ett abonnemang och sen säga upp de i tid så man slipper ha de under sommaruppehållet och sen säger upp de en månad innan säsongen avslutar.

Bara ett tips om pallar hålla på och är ekonomisk.

Jag kommer nog göra de iallafall då jag inte är intresserad utav övrigt material än de Allsvenska matcherna.

Vet inte om jag räknat rätt men vi säger att säsongen är igång 8 månader.

399*8 = 3192 är man då 2 st som delar kontot så blir de 1596 per person

299*12 = 3588 eller 1794 per person om man delar.
Citera
2020-01-08, 20:46
Medlem
foool13s avatar
Dplay sänds ju fortfarande bara i 25 fps.. lol fan vad uselt. Skall de inte fixa det inför Allsvenskan..

edit: Och spola i Live kan man inte heller.
Senast redigerad av foool13 2020-01-08 kl. 20:49.
Citera
2020-01-08, 21:31
Medlem
foool13s avatar
Jag har läst lite i tråden nu, och eftersom folk verkar ha lite dålig koll på streaming (legitima) så kan jag informera lite.. inte för att jag är jätteintresserad av allsvenskan dock, men jag gjorde alla de här testerna för ett par år sedan inför att de latinska ligorna gick över till Strive Sport och jag kan göra dem igen.

Jag trodde dock också att Allsvenskan skulle ligga på Eurosportplayer så jag sitter med ett årsabbonmang där tills maj, tog för givet att de skulle höja priset där kraftigt till det nya året, men de la ju allt i Dplay istället, så där gick jag bet.
Alla de här jämförelserna gäller Live-strömmar sport.
Mätningarna gäller via Apple TV apparna där man kan se kvaliteten om man har en Mac+Xcode programmet som jag har.

Streamingtjänst | total dataström | bilder per sekund | strömupplösning
Cmore | 5.25 mbps | 50 fps | 720p
Viaplay | 5.97 mbps | 50 fps | 720p
Dplay | 6.56 mbps | 25 fps | 1080p
(Eurosportplayer | 7.37mbps | 25fps | 1080p)

Jämförelse alla på Live-fotbollsmatcher.

Viaplay och Cmore har varit 50fps i många år nu och Eurosportplayer hade det i ett par år innan de nyligen nedgraderade den..
De viktigaste är enligt mig för sport är att bildfrekvensen är 50 bilder per sekund som då resulterar i TV känsla och att den totala bitraten är någorlunda hög, iaf över 5mbps. SVT play bl.a. har förr legat på 2.5mbps, 720p 25 bilder per sekund, uselt.

Det här gäller NU, med de senaste Apple TV app-uppdateringarna, men jag antar nästan att Dplay skall höja framraten innan träningsmatcherna drar igång..

Edit: Går att spola, fram o tillbaka, i alla Live-sändningar hos alla jämförda streamingtjänster förutom Dplay..
En viktig grej enligt mig i sport så man kan gå tillbaka ngn minut eller så och titta på något speciellt man kanske vill granska igen.. eller spola tillbaka en timma eller så (möjligt en timma på Cmore och från början av sändningen på Viaplay) så man kan se matchen från början om man är lite sen etc.

e2: Det här med spolningen kanske varierar i Dplay på olika enheter dock. Mobile etc.
Senast redigerad av foool13 2020-01-08 kl. 22:18.
Citera
2020-01-08, 22:01
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Edit: Går att spola, fram o tillbaka, i alla Live-sändningar hos alla jämförda streamingtjänster förutom Dplay..
En viktig grej enligt mig i sport så man kan gå tillbaka ngn minut eller så och titta på något speciellt man kanske vill granska igen.. eller spola tillbaka en timma eller så (möjligt en timma på Cmore och från början av sändningen på Viaplay) så man kan se matchen från början om man är lite sen etc.

Det suger ju, hoppas det ändras tills dom drar igång allsvenskan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in