2020-01-08, 18:11
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Han är dock ej omtyckt i Akalla eller Husby. Råttan flydde till Uppsala när han fick ett ultimatum att trolla fram cash eller bli av med fingrarna.

Citat:
Ursprungligen postat av anonymrOTchild
Ska hålla mwig kort eftersom det är off topic. Men han skulle spela in en musikvideo i backa Hisingen. Då kom det några äldre och höll upp hans five star kedja men senare lämnade tillbaks den eftersom det endast var en makt demostration.

Tack bros! Det är drygt att vara profilerad gangster i Sverige idag
Citera
2020-01-08, 18:37
Medlem
JohnDillingers avatar
Bara jag som har tänkt på hans låtar?
Har inte lyssnat så mycket på hans låtar men fastnat för PT:1.

Nu spekulerar jag lite och kan vara helt ute o cykla.
Men lite tankar bara.

"Har du sett folk som oss? (Tror faktiskt inte du gjort de)
Du kanske borde gått med oss (Det kanske du borde ha gjort)"

Kan referera till Poy om han har spelat dubbelt eller börjat gå över till några andra.

"Har du sett folk som oss? (On point, on point, on point)"
Tycker verkligen det låter som "on point, on point, on Poy". Ingen annan som tycker det?

"Han riskerade life, han gick loss (Vi tar dig innan du har rökt klart din marre-joint)"
Han riskerade sitt liv (inte livstid) och bröt sig loss, gick till ett annat gäng?
Sen ett hot om att man kommer ta han.

"Var inte rädd, B, du med oss"
Använder B istället för P då arabiskan inte har P. P för Poy.

"Vill du har rök? Jag ser till att du blir rökt
När han såg mig han frös, det lika med att han är död
Förr han bruka prata, han är tyst"

Poy kanske klagade på att det var dåligt med röka.
Hade Poy träffat Yasin efter att han släpptes?
Kanske inte hade sett han, det var kallt den kvällen och när han såg Yasin dyka upp, han frös för han visste att han kommer klippa han.
Någon som vet om Poy var pratade mycket? Han känns som den högljudda som pratar mycket.

"De är inga gangsters, de bara klagar
När man dyker upp på dem, folk de gillar klaga"

Hade Poy klagat mycket senaste tiden?

"Jag kan inte förlora, jag har låst mig"
Jag kan inte förlåta, jag har bestämt mig?

Fyll gärna på. Som sagt, bara lite spekulationer. Tror hans texter säger en hel del.
Citera
2020-01-08, 18:51
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Polisen vet numer att när det kommer till gängkriminalitet att det finns beställare/ anstiftare, folk som säljer mordet vidare och de som planerar och utför det. I en fungerande rättstat måste man kunna dömma hela kedjan för mord. Vet inte om vi är där ännu?

Menar du att mordbeställningar handlas på samma sätt som värdepapper? Kan du förklara mer ingående för oss som inte är insatta i denna marknad?
Citera
2020-01-08, 19:04
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Bara jag som har tänkt på hans låtar?
Har inte lyssnat så mycket på hans låtar men fastnat för PT:1.

Nu spekulerar jag lite och kan vara helt ute o cykla.
Men lite tankar bara.

"Har du sett folk som oss? (Tror faktiskt inte du gjort de)
Du kanske borde gått med oss (Det kanske du borde ha gjort)"

Kan referera till Poy om han har spelat dubbelt eller börjat gå över till några andra.

"Har du sett folk som oss? (On point, on point, on point)"
Tycker verkligen det låter som "on point, on point, on Poy". Ingen annan som tycker det?

"Han riskerade life, han gick loss (Vi tar dig innan du har rökt klart din marre-joint)"
Han riskerade sitt liv (inte livstid) och bröt sig loss, gick till ett annat gäng?
Sen ett hot om att man kommer ta han.

"Var inte rädd, B, du med oss"
Använder B istället för P då arabiskan inte har P. P för Poy.

"Vill du har rök? Jag ser till att du blir rökt
När han såg mig han frös, det lika med att han är död
Förr han bruka prata, han är tyst"

Poy kanske klagade på att det var dåligt med röka.
Hade Poy träffat Yasin efter att han släpptes?
Kanske inte hade sett han, det var kallt den kvällen och när han såg Yasin dyka upp, han frös för han visste att han kommer klippa han.
Någon som vet om Poy var pratade mycket? Han känns som den högljudda som pratar mycket.

"De är inga gangsters, de bara klagar
När man dyker upp på dem, folk de gillar klaga"

Hade Poy klagat mycket senaste tiden?

"Jag kan inte förlora, jag har låst mig"
Jag kan inte förlåta, jag har bestämt mig?

Fyll gärna på. Som sagt, bara lite spekulationer. Tror hans texter säger en hel del.
Med life menar han livstid bror, Sen med B så menar han bror. bror du borde gått med oss, Sen låten är inte t Poy.
Citera
2020-01-08, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LizzyLizzard
Det skedde dock efter att Yasin blev häktad, dvs att det inte är Yasin själv som tagit bort bilderna. Inte heller han som avföljt Ayye. Troligtvis har Ayye tillgång även till Yasins instagram. Troligtvis finns det även en anledning att de inte följer varandra längre. Spel för gallerierna bara, garanterat.

Bilden var uppe i går kväll 100%. Men håller med. Tror det är någon annan som har tillgång till kontona
Citera
2020-01-08, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Lanko aziz avrättade merhawi och yonathan med 3 skott i huvudet VAR.
Han satt i samma bil.

Det händer.

Inte för att det ska tas upp en diskussion angående detta i denna tråd men Lanko var inte den som sköt . Han lockade dem till platsen men det var en annan kille som satt där bak och avrätta dem. Han som gjorde det är med i HSL.
Citera
2020-01-08, 19:10
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashflash123
Inte för att det ska tas upp en diskussion angående detta i denna tråd men Lanko var inte den som sköt . Han lockade dem till platsen men det var en annan kille som satt där bak och avrätta dem. Han som gjorde det är med i HSL.
Nyreggat konto som kommer med sån info.. Svår att tro på. In och lufta i den tråden är du snäll
(FB) Mord på Merhawi Aregai och Yonathan Reyna Hector Väänänen, Kista, Sthlm 2017-03-08
Citera
2020-01-08, 19:15
Medlem
gänget de har allierat sig med är ett litet klick från tensta som Gucci tillhörde
Citera
2020-01-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Nyreggat konto som kommer med sån info.. Svår att tro på. In och lufta i den tråden är du snäll
(FB) Mord på Merhawi Aregai och Yonathan Reyna Hector Väänänen, Kista, Sthlm 2017-03-08

Haha tro vad du vill men Lanko var inte den som sköt även om han var inblandad.
Citera
2020-01-08, 19:16
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashflash123
Haha tro vad du vill men Lanko var inte den som sköt även om han var inblandad.
Vem var det då? Fifty?
Citera
2020-01-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Vem var det då? Fifty?

"Tunnelbanan"- ordningsvakt häktad - gömde efterlyst gängledare.
Citera
2020-01-08, 19:25
Medlem
Ursäkta om detta tagits upp innan. Jag har följt tråden ett tag, men kan ha missat ngt...

Yasins instakonto (@yasinthedon_) har en post med en screenshot från ngn nyhetssajt ”rapartist häktad för mord” el dylikt. Inlägget är taggat med #ripfranky #ripgucci

Har inte hängt med på teorin med omgruppering till nytt gäng osv, men borde inte detta faktum starkt bekräfta teorin om hämnd för köpenhamn, som mer eller mindre verkat vara konsensus i denna tråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in