Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-01-08, 16:38
Medlem
De borde kunna följa alla plan från flygledar tornet vad som händer i dem under flygning
Citera
2020-01-08, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jag misstänker också att Iran har skjutit ner planet, kanske av misstag.
Men innan man börjar äventyra diplomatiska relationer, så är det brukligt att man har något att gå på och inte lösa indicier.

Det kommer ju komma fram mer information närmsta 24-timmarna, då är det dags att ta ställning skulle jag säga.

Det är lite väl mycket av ett sammanträffande för att vara en slump. Att det sker just i Iran, just när man bedriver en väldigt känslig attack mot ett annat land och är på helspänn.

Det känns mer som en fråga om det är en medveten handling eller om den militära bemanningen på någon luftvärnsstation fått panik. Om man genomför ett raketanfall på USA (som du som soldat kanske inte ens vet om i förväg) och du sedan plötsligt ser ett plan på radarn. Det krävs nog inte jättemycket fantasi förrän man tar det säkra före det osäkra i det läget.

Att man vägrar lämna ut den svarta lådan känns förstås än mer suspekt. Jag förstår att man kanske inte vill göra det till USA men i så fall till Europa eller någon oberoende part som Indien eller liknande.
Citera
Medlem
Aakerbocks avatar
Jag tror att planet störtade på grund av yttre påverkan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Off-topic:
Sök hjälp. Det är uppenbart att du har en uppsjö med diagnoser.
On-Topic
Just varför och framförallt hur skulle den elaka oranga mannen skjuta ner ett kommersiellt flygplan över Tehran?
Just vad finns att vinna med att mörda civila som inte har ett dugg med konflikten att göra?
Förklara även gärna hur denna 'bragd' skulle kunna utföras mitt inne i Iran, när Tehran sannolikt har maximal koll på luftrummet i händelse av ett motangrepp.

Igen, det finns medicinering mot det du har.

De har F35. Det var mörkt och den syns inte på radar.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotbollsmicke
Va ju 2 passagerare som inte gick ombord ....va hade de i bagaget tro

Se där, var finns den uppgiften?

Iran är kanske inte så nogräknade, men visst lastar man av incheckat bagage om vederbörande inte går ombord, inom iaf EU?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Är det vanligt att en motor på något sätt har exploderat av sig själv och bränsle antänds?

Även om en motor exploderat så man kan fortsätta flyga med andra motorer, planet kraschade för ena vingen brann och förmodligen gick av.
Citera
2020-01-08, 16:40
Medlem
Newkies avatar
Osannolika saker händer ibland. Att ett trafikflygplans slår i backen i sig är ovanligt. Att det händer just nu i Iran behöver inte vara underligare än någon annan stans. Nu är det ju snillen spekulerar utan någon information i hela tråden.

Men normalt vid ett motorhaveri kan man flyga på den andra motorn. Säg att man flög genom en fågelskock vid starten och båda motorerna gick sönder och minst en började brinna. Men är det inte en rätt brant krasch för ett motorfel? Även utan motorkraft kan man ju glida rätt långt.

Har man tappat hydrauliken? Överstegrat i samband med tappad dragkraft? Det mer osannolika, beskjuten och man tappat delar av en vinge?

Finns det inga piloter i tråden?
Citera
Medlem
ForzaLeons avatar
Ok såg denna simulerade flygning som någon hade lagt upp vid Youtube:
(relativt nyligen upplagd, vet ej om den finns i tråden sedan tidigare)

https://www.youtube.com/watch?v=T6aVd7VuZCY

Ok vet nu inte hur korrekt denna simulering är.

Var planet bara i luften i en minut efter take off innan de störtade?
Citera
Medlem
Iran skjöt väl ner detta för det var ett Boeing och det är från usa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Hade de tjeckat in bagage?
Det stod inte nåt om de men de borde stått tycker man om de inte va incheckade då de stod att de inte klev ombord förutsätter jag att nåt krånglat i säkerhetskontrollen eller nåt skumt
Citera
2020-01-08, 16:41
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Se där, var finns den uppgiften?

Iran är kanske inte så nogräknade, men visst lastar man av incheckat bagage om vederbörande inte går ombord, inom iaf EU?

Kommer inte passageraren lastar man av deras bagage. Har hänt mer än en gång...
Citera
2020-01-08, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag vill bara understryka att jag inte har något emot iranier. Har haft många trevliga arbetskamrater från Iran men jag respekterar dem som vill definiera sig som just iranier.

Har kompisar som är iranier, de säger de gärna se mullorna bli avsatt men att bara bomba ger bara legitimitet till mullorna. De måste alltså bli avsatta inte bara bli bombade på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in