Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-01-08, 11:01
Medlem
Jag tar väll min lilla konspiration teori här med.

Det kan vara så att iran skjutit ner det eller saboterat planet för att det skulle krasha.
Det som händer är att det kommer internationella utredare från det land planet är tillverkat i altså amerikanska utredare dit. Det är rätt stora grupper som utreder flygolyckor. Det skulle bli mycket svårt för usa och anfalla iran om man hade utredare där om inte omöjligt. Det är ochså jäkligt svårt för usa och anfalla iran när dom städar efter en flygolycka det skulle se jätte dåligt i pressen och usa skulle se ut som riktiga skurkar.
Citera
2020-01-08, 11:02
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men det kan ju inte varit en direktträff om så var fallet. I så fall hade den exploderat direkt? Om nedskjuten tyder väl det mer i så fall på vanliga vapen. Luftvärnsammunition. Det är Iran så de kan ha gamla pjäser.

Märkligt är det åtminstone. Vi har en expert i pressen som redan är misstänksam och inte utesluter att planet skjutits ner. Samtidigt har vi Iran och Ukraina som gjort en rekordsnabb utredning om att det var var ett tekniskt fel. För speciellt Iran vore de ju extremt olyckligt om de gjort något "trigger happy" som nämnts i tråden.
Vilka ska gjort detta iom dem ser på transpondrarna att det inte rör sig om ngt militärflyg samt vilka tjänar på att blåsa ned ett plan från Ukraina eg??
Den teorin är långsökt skulle jag gissa hos utredarna!
Citera
2020-01-08, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoggingDoris
Jag väntar med spänning på att Ole Dammegård ska komma med den rätta förklaringen till olyckan/attentatet. Vad tror ni, är det Frimurarna eller George Soros som orsakat katastrofen?
En kombination av båda alternativt har Trump i samförstånd med det iranska prästerskapet beordrat nedskjutningen i form av en false flag operation för att dölja deepfakes inför drainandet av swampen.
Citera
2020-01-08, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoggingDoris
Jag väntar med spänning på att Ole Dammegård ska komma med den rätta förklaringen till olyckan/attentatet. Vad tror ni, är det Frimurarna eller George Soros som orsakat katastrofen?

DN kanske kommer med en ledare snart om hur högerextrema krafter (host SD host) troligen ligger bakom.
Citera
2020-01-08, 11:04
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Så kan det vara men fåglar brukar väl inte flyga när det är mörkt?
Blir fåglarna skrämda vid start och landning så kan dem komma upp i en rejäl flock som flyger, Ser liksom inte ngn annan orsak till haveriet som alla andra tror sig ha...
Citera
2020-01-08, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Jag tar väll min lilla konspiration teori här med.

Det kan vara så att iran skjutit ner det eller saboterat planet för att det skulle krasha.
Det som händer är att det kommer internationella utredare från det land planet är tillverkat i altså amerikanska utredare dit. Det är rätt stora grupper som utreder flygolyckor. Det skulle bli mycket svårt för usa och anfalla iran om man hade utredare där om inte omöjligt. Det är ochså jäkligt svårt för usa och anfalla iran när dom städar efter en flygolycka det skulle se jätte dåligt i pressen och usa skulle se ut som riktiga skurkar.

Hmm känns lite långsökt men kanske är något på spåren med att det var just en Boeing? Att ekonomiskt sabotera för ett amerikans bolag som redan är i blåsväder?
Citera
2020-01-08, 11:06
Medlem
TheJackets avatar
Vore inte förstå gången USA skjuter er ett passagerarplan fullt med civila Iranier...
Citera
Medlem
Tydligen var det 10 svenska medborgare ombord på planet, enligt artikel ur Göteborgs Posten.
Dock ej bekräftat enligt UD

Citat:
Enligt Ukrainas utrikesdepartement har ingen ombord överlevt kraschen. Ukrainas utrikesminister Vadym Prystaiko uppger på Twitter att tio svenskar var ombord.

GP har varit i kontakt med Gunnar Vrang på UD:s presstjänst under morgonen som säger att de känner till att det finns uppgifter om att svenskar ska vara drabbade, men det är inget de kan bekräfta. Han säger också att UD undersöker saken.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Jag tror inte det är ett slumpmässigt sammanträffande. Varför händer det just i Iran i orostider? Varför hände Malaysian Airlines kraschen i orostider i Ukraina senast? Nä just det.

De hade en jordbävning också i natt i dessa orostider, varför? Nä just det.

Flygolyckor kan ske även när det är orostider.
Citera
2020-01-08, 11:07
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday-Sunday
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200108/7caf7de74b50510a4a2b91c07800115c.jpg

https://pbs.twimg.com/media/ENveJ0oUEAEzU6p.jpg

Originalkällan: https://www.dailymail.co.uk/news/article-7863359/Ukrainian-passenger-plane-carrying-180-people-crashes-near-Tehran-local-media.html#i-e402f7e0159ab94 9
Hålet i andra bilden liknar ett grovlallibrit kulhål, typ 50 kalibrit.
https://www.flickr.com/photos/benreece/3895631515
Kanske en skjutglad gosse på marken.
Dom borde ju ha en hel del militär för att skydda flygplatsen från Amerikanskt angrepp vid en spänd situation som denna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Hmm känns lite långsökt men kanske är något på spåren med att det var just en Boeing? Att ekonomiskt sabotera för ett amerikans bolag som redan är i blåsväder?

Tror inte det är motivation nog att döda så många iranier. Iran är nog livrädd att usa ska svara nu på deras attack. Men är det så så lär vi aldrig få veta det
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Vilka ska gjort detta iom dem ser på transpondrarna att det inte rör sig om ngt militärflyg samt vilka tjänar på att blåsa ned ett plan från Ukraina eg??
Den teorin är långsökt skulle jag gissa hos utredarna!

Ingen skulle tjäna på det. Likt ingen tjänade på Malaysia Airlines Flight 17. Skit som händer i en skarp situation bara. Men sant teorin är långsökt. Men att den bara tas upp av experter och sedan detta faktum att man så snabbt kommit fram till vad som orsakade haveriet. Det väcker ju frågor. Det mest troliga borde ju vara något vanligt som ett fågelhaveri men det brukar ta månader att komma fram till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in