2020-01-08, 08:18
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Har jag sagt det?
Kommenterade just den del som har med Israel att göra.

Det var det du implicerade tomte.
Citera
2020-01-08, 08:25
Medlem
selusts avatar
Återigen vaknar vi upp till en värld som ser likadan ut som dagen innan. Inget nytt världskrig. Inga kärnvapen har använts. Iran är kvar på världskartan.

Jag vet inte hur det är ställt med många här inne. Spelar ni för mycket tv-spel? Är ni helt världsfrånvända?

Det enda jag läste inatt var att det här var garanterat starten på ett nytt krig och ett datum man skulle minnas för evigt. Någon skrev att ”inom en månad finns Iran inte kvar”.

Jag är medveten om situationen i världen och blundar inte för hur det ser ut annars. Men många av er är ju helt efterblivna. Jag undrar hur ni ens klarar av vardagen.
Citera
2020-01-08, 08:28
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det var det du implicerade tomte.
Eh... va?

Vi försöker igen.

Du skrev om att Iran kan eventuellt hämnas mot... Israel.
Mitt svar var då att Trump är "America First" = alltså inte bryr sig om Israel.
Citera
2020-01-08, 08:30
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Trump är till skillnad från många i tråden, alltför smart(normalbegåvad) för att tro att avrättning av en känd islamistisk terrorist skulle komma att orsaka ett världskrig.

Att viss media och Iran kanske vill påstå det räcker uppenbarligen för vissa dock.

Angående false flag operationer du talar om.. det finns hjälp!
^^ Mainstreamtänkande normie detected.

Trump är visserligen mycket smartare än dig, men något geni är han inte, och Trump är definitivt inte smartare än mig.

Hur var Soleimani en "islamistisk terrorist? Ha i åtanke att jag hatar muslimer när du besvarar min fråga. Perser är inte direkt kända för att producera muslimska terrorister, och USA är ju allierad med islamoterrorist-landet nummer 1: Saudiarabien. Och Trump verkar vara redo att starta ett världskrig för det skitlandet. Om det startas ett världskrig för Saudiarabien, då är Trump inte bara den största iDioten någonsin, han är till och med dummare än dig.

Och ja, det är sant, USA har startat krig tidigare efter false flagg attacker, som till exempel Gulf of Tonkin incidenten, som var orsaken till att Vietnamkriget startade:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_of_Tonkin_incident

^^ Allmänt känt idag att det var en false flag attack. Men den mest kända false flag måste nog ändå vara när mulatten Colin Powell höll i en tub anthrax som han anklagade Saddam Hussein för att ha en massa av, och påstod att Irak var allierad med Al Qaida och därefter startade Irak kriget:

https://en.wikipedia.org/wiki/File:C..._at_the_UN.jpg

^^ Till och med Trump själv sa att detta var en "total lie".

De neokonservativa krigshetsarna har lyckats starta krig mot och ödelagt många muslimska skithålor idag (Irak, Syrien, Libyen osv), men de har inte lyckats med Iran än, däremot har Iran länge varit på deras lista:

https://en.wikipedia.org/wiki/A_Clea...ring_the_Realm

Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Tror du att det kan vara så att han är skraj för att förlora valet och därför försöker visa sig tuff för folket så att de får känna sig lite märkvärdiga igen och ger honom 4 nya år vid makten? Det verkar trots allt vara väldigt viktigt för amerikanare att med jämna mellanrum få sätta andra på plats med sin militär även om det så klart i längden går ut över dem själva.
Jag tror att den genomsnittliga amerikanen är trött på att bli skuldsatt över onödiga och kostsamma amerikanska krig i mellanöstern och att Trump vet om detta och gick till val på just detta, och att han kommer förlora valet om han startar ett nytt decenniumlångt krig mot Iran. Startar han kriget efter valet så kan han mycket väl bli avsatt eftersom ett sådant förödande krig skulle ge hans impeachment mer ammunition. Trump själv sa hela tiden angående USA:s statsskuld under förra valet, "once we hit 24 trillions in debt, we become like Greece on steroids", och just nu ligger statsskulden på 22 triljoner, och den kommer definitivt öka till 24 triljoner ganska direkt så fort hans krig mot Iran kommer igång.

Amerikaner var så där förr, men numera har de inte mycket förtroende för regeringen i och med internetz, sociala medier osv som har fått dem att tänka om.

Hur som helst så har Trump till och från agerat mycket ansvarslöst i utrikespolitiken, och han skapar onödiga spänningar mellan USA och Iran/Ryssland/Kina. Trump agerar en nyttig iDiot åt Satanyahu, och Iran kommer definitivt att skaffa kärnvapen nu pga Trump's aggression, och frågan är då om även Nordkorea fortsätter att utöka deras kärnvapenarsenal?

Poängen är att Trump inte har förbättrat situationen på sistone.
Citera
2020-01-08, 08:32
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Eh... va?

Vi försöker igen.

Du skrev om att Iran kan eventuellt hämnas mot... Israel.
Mitt svar var då att Trump är "America First" = alltså inte bryr sig om Israel.

Det är inte vad tråden handlar om. Tråden handlar om att hämnden kan komma mycket senare och oklart var. Lägg ner nu tomte.
Citera
2020-01-08, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Återigen vaknar vi upp till en värld som ser likadan ut som dagen innan. Inget nytt världskrig. Inga kärnvapen har använts. Iran är kvar på världskartan.

Jag vet inte hur det är ställt med många här inne. Spelar ni för mycket tv-spel? Är ni helt världsfrånvända?

Det enda jag läste inatt var att det här var garanterat starten på ett nytt krig och ett datum man skulle minnas för evigt. Någon skrev att ”inom en månad finns Iran inte kvar”.

Jag är medveten om situationen i världen och blundar inte för hur det ser ut annars. Men många av er är ju helt efterblivna. Jag undrar hur ni ens klarar av vardagen.

Problemet är ju att USA/Israel vill ha ett tredje världskrig. Frågan är inte om, utan när och hur.
Det kommer inte ske idag eller imorgon men processen har inletts.
Att Iran är målet har varit vida känt under lång tid. Konspirationerna börjar att besannas.
https://youtu.be/PUj3QMXAf9Q
Citera
2020-01-08, 08:34
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Problemet är ju att USA/Israel vill ha ett tredje världskrig. Frågan är inte om, utan när och hur.
Det kommer inte ske idag eller imorgon men processen har inletts.
Att Iran är målet har varit vida känt under lång tid. Konspirationerna börjar att besannas.
https://youtu.be/PUj3QMXAf9Q

Ja jo ”processen har inletts” i 20-30 år.
Citera
2020-01-08, 08:35
Medlem
Jag gissar på att iran saboterade flygplanet så man kan skicka dit internationella utredare vilket då omöjligör ett amerikanskt svar på deras attack.
Citera
2020-01-08, 08:36
Medlem
80 döda usa hur kan man veta det från iran exakt 80 döda dockor utplacerade i så fall. Bög iran.
Citera
2020-01-08, 08:38
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det är inte vad tråden handlar om. Tråden handlar om att hämnden kan komma mycket senare och oklart var. Lägg ner nu tomte.
Tråden handlar om konflikten. Och så är min kommentar.

Att du har problem med läsförståelse är dock offtopic.
Citera
2020-01-08, 08:38
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacobliebermann
80 döda usa hur kan man veta det från iran exakt 80 döda dockor utplacerade i så fall. Bög iran.

Shit, Iran mörda 80 amerikaner. Skitballa mullor, ska konvertera till shia nu!!!!
Citera
2020-01-08, 08:39
Medlem
arbetets avatar
OT men vi tar det väl här då. Enl. uppgift fanns åtta svenskar ombord på planet som störtade i Iran:

Ukrainian Military Portal
@mil_in_ua_en
The information on the citizenship of the passengers of the Ukrainian aircraft appeared on the network: - Citizens of:
🇺🇦 Ukraine - 15
🇮🇷 Iran has 71
🇨🇦 Canada - 73
🇩🇪 Germany - 4
🇬🇧 Great Britain - 3
🇸🇪 Sweden - 8
🇦🇫 Afghanistan - 6
https://twitter.com/mil_in_ua_en/sta...995431936?s=20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto