2020-01-07, 13:56
Medlem
GW er veldig begrenset, lite å by på.
Citera
2020-01-07, 21:16
Medlem
Jeg for min del synes dette lukter J*n Ve*t*um lang vei og avtaler gjort på Ullersmo. Jeg snakker av erfaring og vet hvordan avtaler inngåes i luftegården og på cellene før innlåsing;-)
Citera
2020-01-08, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinster
Jeg for min del synes dette lukter J*n Ve*t*um lang vei og avtaler gjort på Ullersmo. Jeg snakker av erfaring og vet hvordan avtaler inngåes i luftegården og på cellene før innlåsing;-)

Flere som holder en knapp der. Politiet er 90% sikre på å løse saken. Det betyr at de har en klar mistenkt, som de ikke vil uttale seg om. Kanskje har de også siktet noen fotsoldater? Du tenker da at motivet er ren (blod)hevn?
Citera
2020-01-08, 12:34
Avslutad
Citat:
Det høres ikke usannsynlig ut.
Citera
2020-01-08, 16:56
Medlem
Citat:

Noen som vet om Chr*st*r Tr*msd*l også har sonet i samme fengsel på samme tid? Dette høres veldig ut som noe han kunne funnet på å sette i gang
Citera
2020-01-08, 17:27
Medlem
Intensiverer letingen og setter i gang nye søk.
Nærmiljø, skog, vann og utlandet er naturlige steder å lete.

https://www.dagbladet.no/nyheter/politiet-intensiverer-letingen-etter-anne-elisabeth-hagen/72006983
Citera
2020-01-08, 17:33
Medlem
VG i dag
Starter intensivert jakt på Anne-Elisabeth Hagens lik

I morgen 9. januar er det ett år siden forsvinningssaken ble kjent.

Atypisk at det ikke kommer noe svar fra motparten.

Citat:
Siste gang familien tok kontakt med motpart, var i oktober i år, men det har ikke kommet noen svar.

– Hva tenker politiet om dette?

– Vi synes det er rart, og stiller en rekke spørsmålstegn ved hvorfor det er slik. Det er atypisk i forhold til det som kjennetegner reelle kidnappinger med økonomisk motiv, sier Tommy Brøske til VG.

Om hva forskning og erfaring sier om hvor drapsofre vanligvis blir dumpet.
Citat:
Studier peker på at det ofte skjer innen 10 kilometer fra åstedet eller gjerningspersonens hjem. Ofte også innenfor én kilometer, i nærliggende skog eller vann, rundt 50 meter fra stier og trafikkerte veier. Tidligere har politiet gjør søk i nærheten av Hagen-boligen, men de har vært resultatløse.
Citera
2020-01-08, 18:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
VG i dag
Starter intensivert jakt på Anne-Elisabeth Hagens lik

I morgen 9. januar er det ett år siden forsvinningssaken ble kjent.

Atypisk at det ikke kommer noe svar fra motparten.

Om hva forskning og erfaring sier om hvor drapsofre vanligvis blir dumpet.

Vän av ordning måste konstatera att brottsoffer i tidningar (i civiliserade länder) eftersöks som ”kvarlevor” eller ”NN:s kropp” / ”kroppen efter NN”. Det är därför man betalar skatt, och det hänger ihop med att liket har fina, fluorsköljda tänder som underlättar identifiering. ”Lik” är namnlösa saker man springer på i naturen, som syns stå och hänga i tunnlar i ScoobyDoo-filmer, eller som anonymt och utan avseende på person undersöks av rättsläkare/ forskning/ läkarstuderande. Att mobilfönstret inte har plats för fler tecken är ingen ursäkt. Möjligen kan det bli undantag för självmordsbombare och hemmaplansterrorister som ännu ej påträffats.

Att det polisiärt och rättsligt är erkänt, formellt och klassiskt svårt att lösa ett mord utan en kropp är ett sekundärförhållande till det faktum att det existerar en skattegemenskap i vilken det finns tidningsläsare (a.k.a. lönearbetande abonnenter), lagskyldiga, och till vilken det behövs sånt som polis, rättstjänare och ordning — vars företrädare också uppbär lön, och tillika kan abonnera på tidningar eller försvinna och eftersökas till skogs och hamna bland dödsannonserna. Om nån hittar liken.

Var inte AE abonnent kanske? Men säkert skattebetalare... ”Liket” är utredarnas sak; läsarna får annars lite kärv utdelning på sitt abonnemang, kan jag tycka. Även när det som här är en del charader involverat, som det verkar. Att GM nekar i sten gör förstås ingen glad, men det syns inte finnas skäl att låta det gå ut över offret.

”Verdens gang” ska kanske tolkas uppgivet?
Citera
2020-01-08, 21:45
Medlem
Citat:

JV har vært nevnt tidligere, men da som potensiell syndebukk. 31. oktober var siste dag i Oslo tingrett, og det ble lagt ned påstand om fengselsstraff for JV sammen med to Pareto-ansatte.

Dagens Næringslive 31. oktober 2018
https://www.dn.no/marked/pareto/severstal/okokrim/okokrim-vil-ha-25-ars-fengsel-for-pareto-topper/2-1-464500

PD fra Pareto ble frikjent i februar 2019, og dommen er rettskraftig. JV og KS ble dømt, men dommene er anket og dermed ikke rettskraftige. JV ble dømt til inndragelse av ca 15,7 millioner NOK, i tillegg til fengselsstraff på 1,5 år. Men, dommen er ikke rettskraftig per i dag.

Se tidligere innlegg i tråden #14179 der dette ble diskutert.

JV ser ut til å stå i fare for å lide alvorlige personlige og økonomiske tap som følge av Pareto-saken. Fengselsstraff som må sones og inndragelse av store beløp. Og må ha vært en aktuell mistenkt. Men ville en tenkt hevngjerrig JV ha valgt nettopp denne dagen for å slå til mot fru Hagen? Jeg tror ikke det.

Ikke med mindre han bevisst gikk inn for å bli mistenkt for å stå bak kidnappingen.

Citat:
Ursprungligen postat av charnelle
Noen som vet om Chr*st*r Tr*msd*l også har sonet i samme fengsel på samme tid? Dette høres veldig ut som noe han kunne funnet på å sette i gang

VG har en gammel artikkel som er oppdatert nøyaktig ett år siden, 8. januar 2019, om CT.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/oRop60/politiet-skjult-opptak-viser-at-tromsdal-sto-bak-torpedoer

Har ikke fått lest hele artikkelen ennå, men har ingen tro på at CT skal ha kidnappet AEH
Senast redigerad av kornblomst 2020-01-08 kl. 21:50. Anledning: retting av feil dato
Citera
2020-01-08, 23:29
Medlem
Har fra side 1 tenkt: Hvor er det naturlig å flykte. Jeg kjenner ikke til terrenget, men i dag fikk jeg en tanke på hva jeg tror er naturlig fluktvei.
Hanebordåsen. Mellom åssted og E6. Hvordan er mulighetene til å komme seg inn i skogen der? Går det vei opp der? Det er innenfor den magiske statiske radiusen fra åssted, ingen kameraer. Ikke noe hyper populært turområde på en vanlig hverdag.
Kort vei over åsen og ned til ventende bil som plukker opp på E6
Citera
2020-01-09, 00:04
Medlem
Tror også det går en motorsykkelcross bane på tvers av Haneborgåsen. Den nye snøhallen er bygget der. Mulige annleggsveier?
Citera
2020-01-09, 01:25
Medlem
Jeg har absolutt ingen tro på at de kan finne noe lik nå. Hvis man er så rik at man kan leie folk til å drepe noen kan man få et lik til å forsvinne raskt også. Han vil selvsagt velge et sted der hun aldri blir funnet og som er langt fra hjemmet. I og med at ingen lette etter henne umiddelbart, har gjerningspersonen(e) hatt tid til å både lagre og dumpe liket, i f.ex. Oslofjorden. Så lykke til til politiet med det.
Jeg tror de egentlig vet det også, de bare rasler med sablene for å stresse de som er involvert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in