Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
En rörelse är inte nödvändigtvis en rotation, du har blivit lärd att det är det.
Är en rotation en rörelse? Ja eller nej? Hur kan du bli dummare och dummare med varje inlägg?
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Du ser ett ljus på himlen som snurrar, det är allt. De övriga antaganden som du gör att ett resultat av vad du blivit lärd vad som händer i bilden. Bilden visar inte roterande fysisk himlakropp med vädersystem, det händer i din förprogrammerade fantasi.
Nej, jag ser vad jag ser. Jag har en hjärna som tyder vad jag ser. Jag ser verkligheten. Synd att du inte tror på verkligheten. Det måst vara väldigt svårt att vara du. Så lättlurad, så obegåvad.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Bilderna visar olika ljustyrka, det är allt. Resten antar du baserat på något blivit lärd.
Vad jag, och du, ser är ljus av samma karaktär som har samma ljuskälla som ursprung. Det ena är svagare för att det är reflekterat. Men se ser ändå väldigt lika ut. Ni plattskallar försöker alltid påstå att månljus är något helt annat än solljus. Bevisligen är det inte det.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Alla dessa mätningar är inte möjliga utan att innan göra antagandet om att de är ljus på avstånd.
Du har via din programmering ingen nyfikenhet kvar. Du vet vad du ser innan du ser det.
Vi har lyxen att ha vetskap från barndomen. Men vi är programmerade till nyfikenhet. Trots att vi vet vad stjärnorna är så vill vi ta reda på det igen för egen del. Samma med planeterna och månen. Vi vet att Jupiter och Saturnus har egna månar som går i omloppsbana kring de. Men att se det med egna ögon genom teleskop är en känsla som inte går att slå. Dock har vi inte lyxen att se saker ingen annan sett längre så få av oss får känna det Galileo måste känt när han blev först med att se Jupiters månar.
Vi kan alla observera att det vi lärt oss är absolut sant. Bevisen finns överallt om man har lite egen nyfikenhet att forska. Du har ingen nyfikenhet. Tragiskt. Delar av din hjärna verkar helt saknas.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Du har studerat himlen mycket säger du, och analyserat vad du ser. Men trots detta kan du inte se att samtliga stjärnor är av ungefär likadan storlek. Ja, när man ser på dem med blotta ögat förefaller de att vara av likadan storlek, vilket inte är möjligt med tanke på hur många de är. Du tror trots detta uppenbara på allt som du blivit lärd.
Nej, de är inte av samma storlek. Det kan man klart och tydligt se genom teleskop. Och genom teleskop dyker även stjärnor upp som man inte kan se med blotta ögat. Första gången jag tittade på natthimlen med ett teleskop, det var en simpel kikare faktiskt, så blev jag vimmelkantig! Yr! Mängden stjärnor jag plötsligt kunde se var så enorm och skönheten överbelastade mina sinnen. Stjärnor över allt! Inga två likadana! Olika färger, olika storlekar, olika ljusstyrka! Så de är alla olika. Och jag har sett det med mina egna ögon. Tragiskt att du inte fått uppleva något i ditt torra, kalla liv.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Jag förstår att du inte förstår.
Nej, jag förstår inte hur du kan motsätta dig sanningar som är lika självklara som 1 + 2 = 3. "Ingen nyfikenhet" säger du om mig. En person utan nyfikenhet ställer aldrig några frågor. Jag har ställt mängder med frågor till dig. Du svarar aldrig för du kan inte. Och du ställer aldrig några frågor. Du bara slänger ur dig rena lögner som om de vore sanning. Du är den fantasilösa. Du är den som inte har någon nyfikenhet. Det är du som inte har något intresse att lära dig något om din omgivning. Du är inte intresserad av sanning. Du är inte intresserad av verkligheten kring dig. Allt du säger indikerar att något är allvarligt trasigt inom dig. Vi vill alla veta vad. Det är nyfikenhet. Morbid nyfikenhet men ändå nyfikenhet. Så säg inte att jag inte har någon.