2020-01-07, 16:05
  #86185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
[b]Sossarna kan aldrig utmana SD om den typen av väljare, eftersom större delen av sosse väljarna är invandringsfanatiker samt alla sossarnas samarbetspartier är i stort sett för fri invandring. Sossarnas nya invandringspolitik luckras ständigt upp till att bli mer och mer liberal och hela tiden göra det lite enklare att invandra till Sverige. Sossarna är även garanten för noll krav på arbete, lära sig språket och göra rätt för sig för invandrare, plus garanterar sossarna fortsatt enorma mängder bidrag till extremistiska islamistiska organisationer vars tal innehåller saker som legitimering av dödsstraff för homosexualitet.

Kort sagt; Sossarna har sedan länge valt sida i kulturkriget, de är på massinvandringsfanatikernas sida. De kommer aldrig vara på den sida av debatten som vill ha realistisk politik.
Det är sant att andelen invandringsfanatiker inom S väljarkår har ökat (i huvudsak för att de har tömts på många invandringskritiker som gått till SD, samtidigt som S rört sig allt närmare ’urban vänster’-profilen), men det finns ännu en del kvar för SD att sno.

S har gjort några tappra försök med testballonger (Shekarabi, Hadzialic m fl) men har då fått smäll på fingrarna av en massa olika krafter både på insidan och utsidan, men det är öppet mål för SD eftersom sossarnas track record för invandring under Löfven är helt horribel på alla fronter. Han får Reinfeldt att se ut som en förnuftig dansk i jämförelse.

- Löfven är första statsministern i svensk historia att leverera en obruten serie av sexsiffrig invandring varje år. Mellan 115.000-150.000 uppehållstillstånd årligen under 2015-2018, och 2019 ser ut att landa runt 125.000. Han blir även först med att spränga mardrömsgränsen 1 miljon uppehållstillstånd under sin regeringstid, om han inte skyndar sig att avgå innan den passeras om c:a ett år.

Här är en jämförelse av de två värstingarnas personliga rekord.


Där har SD en stor och lite märklig pedagogisk utmaning att hantera. När Steve Jobs levde brukade man prata om hans berömda ”reality distortion field”. Han kunde lansera produkter som låg 2-3 år efter konkurrenterna i vissa specifikationer men ändå övertyga alla Applefrälsta om att samtliga aspekter var banbrytande superteknik.

Sossarna har en liknande grej, de kan säga ”vi har stängt gränsen” och så tror folk på det fastän invandringen fortsätter slå nya rekord på alla fronter. Sossarna kan komma undan med nästan vad som helst som alla andra skulle hatas för i decennier framåt. Det handlar inte så mycket om förtroende, Löfven är på väg mot botten av förtroendeligan i raketfart. Det är mer nåt slags märkligt eko från 1900-talets auktoritära regimer, Sovjet etc. Ledarna sa en sak och då var det så. Om det var sant eller inte spelade ingen roll.

Hur SD ska väcka dessa hypnotiserade % bland sosseväljarna har jag inget bra svar på. Det räcker liksom inte med att bestämma nån talepunkt på temat ”Stefan Löfven - världsmästare i maxad invandring”, det behövs mer för att bryta förtrollningen.
2020-01-07, 17:09
  #86186
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det är sant att andelen invandringsfanatiker inom S väljarkår har ökat (i huvudsak för att de har tömts på många invandringskritiker som gått till SD, samtidigt som S rört sig allt närmare ’urban vänster’-profilen), men det finns ännu en del kvar för SD att sno.

S har gjort några tappra försök med testballonger (Shekarabi, Hadzialic m fl) men har då fått smäll på fingrarna av en massa olika krafter både på insidan och utsidan, men det är öppet mål för SD eftersom sossarnas track record för invandring under Löfven är helt horribel på alla fronter. Han får Reinfeldt att se ut som en förnuftig dansk i jämförelse.

- Löfven är första statsministern i svensk historia att leverera en obruten serie av sexsiffrig invandring varje år. Mellan 115.000-150.000 uppehållstillstånd årligen under 2015-2018, och 2019 ser ut att landa runt 125.000. Han blir även först med att spränga mardrömsgränsen 1 miljon uppehållstillstånd under sin regeringstid, om han inte skyndar sig att avgå innan den passeras om c:a ett år.

Här är en jämförelse av de två värstingarnas personliga rekord.


Där har SD en stor och lite märklig pedagogisk utmaning att hantera. När Steve Jobs levde brukade man prata om hans berömda ”reality distortion field”. Han kunde lansera produkter som låg 2-3 år efter konkurrenterna i vissa specifikationer men ändå övertyga alla Applefrälsta om att samtliga aspekter var banbrytande superteknik.

Sossarna har en liknande grej, de kan säga ”vi har stängt gränsen” och så tror folk på det fastän invandringen fortsätter slå nya rekord på alla fronter. Sossarna kan komma undan med nästan vad som helst som alla andra skulle hatas för i decennier framåt. Det handlar inte så mycket om förtroende, Löfven är på väg mot botten av förtroendeligan i raketfart. Det är mer nåt slags märkligt eko från 1900-talets auktoritära regimer, Sovjet etc. Ledarna sa en sak och då var det så. Om det var sant eller inte spelade ingen roll.

Hur SD ska väcka dessa hypnotiserade % bland sosseväljarna har jag inget bra svar på. Det räcker liksom inte med att bestämma nån talepunkt på temat ”Stefan Löfven - världsmästare i maxad invandring”, det behövs mer för att bryta förtrollningen.
Njaaaa.

Det är som att skylla finanskrisen på Reindfeldt.
S och M är lika goda kålsupare. Väljarna är inte dumma. (Personligen tycker jag att M/Reinfeldt är långt värre)


Det är nog därför fortsätter M förlora ungefär lika mycket till SD som S gör. Trots sin "helomvändning".


Att S lyckats delvis med sin "vi stängde gränsen" är sant och SD måste knäcka det. Eller iaf inte sabba det. Verkligheten kommer ändå ikapp.
2020-01-07, 17:13
  #86187
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Njaaaa.

Det är som att skylla finanskrisen på Reindfeldt.
S och M är lika goda kålsupare. Väljarna är inte dumma. (Personligen tycker jag att M/Reinfeldt är långt värre)


Det är nog därför fortsätter M förlora ungefär lika mycket till SD som S gör. Trots sin "helomvändning".


Att S lyckats delvis med sin "vi stängde gränsen" är sant och SD måste knäcka det. Eller iaf inte sabba det. Verkligheten kommer ändå ikapp.
Jag tror det är dags att återigen, på ett pedagogiskt vis, stapla lite läskbackar & visa vad som verkligen händer.

Typ: -"Den här högen med läskbackar motsvarar Norrköpings befolkning & här framför se ni invandringen i 10 olika staplar som representerar de senaste 10 åren"-
2020-01-07, 17:20
  #86188
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Där har SD en stor och lite märklig pedagogisk utmaning att hantera. När Steve Jobs levde brukade man prata om hans berömda ”reality distortion field”. Han kunde lansera produkter som låg 2-3 år efter konkurrenterna i vissa specifikationer men ändå övertyga alla Applefrälsta om att samtliga aspekter var banbrytande superteknik.

Sossarna har en liknande grej, de kan säga ”vi har stängt gränsen” och så tror folk på det fastän invandringen fortsätter slå nya rekord på alla fronter. Sossarna kan komma undan med nästan vad som helst som alla andra skulle hatas för i decennier framåt. Det handlar inte så mycket om förtroende, Löfven är på väg mot botten av förtroendeligan i raketfart. Det är mer nåt slags märkligt eko från 1900-talets auktoritära regimer, Sovjet etc. Ledarna sa en sak och då var det så. Om det var sant eller inte spelade ingen roll.

Hur SD ska väcka dessa hypnotiserade % bland sosseväljarna har jag inget bra svar på. Det räcker liksom inte med att bestämma nån talepunkt på temat ”Stefan Löfven - världsmästare i maxad invandring”, det behövs mer för att bryta förtrollningen.

Dessa väljare lyssnar inte på SD, alternativmedia eller andra samhällskritiska debattörer. De kan bara nås genom personliga kontakter, vänner, familj, arbetskamrater. De kan också nås via Public Service. Men att få Rapport och Aktuellt att redogöra för de siffrorna klarar inte SD av. Så det blir nog genom allt fler SD-sympatisörer i det dagliga livet som de långsamt kan nås.
2020-01-07, 17:33
  #86189
Medlem
Min erfarenhet av sossar är att de bara har en enda fråga på programmet och det är att höginkomsttagare tjänar bättre än de själva gör vilket de tycker är orättvist.

När de väl kommer över det här komplexet så vänder de sossarna ryggen fullständigt. Studier visar att de sossar som lämnar för SD efter ett tag ligger närmare M än S i den ekonomiska politiken.

Hur man bär sig åt för att få dem att inte hata höginkomsttagare så mycket utan istället att bry sig om att Sverige håller på att gå under vet jag inte, men det är det som är nyckeln.
__________________
Senast redigerad av Friherr 2020-01-07 kl. 17:37.
2020-01-07, 17:37
  #86190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Njaaaa.

Det är som att skylla finanskrisen på Reindfeldt.
S och M är lika goda kålsupare. Väljarna är inte dumma. (Personligen tycker jag att M/Reinfeldt är långt värre)


Det är nog därför fortsätter M förlora ungefär lika mycket till SD som S gör. Trots sin "helomvändning".


Att S lyckats delvis med sin "vi stängde gränsen" är sant och SD måste knäcka det. Eller iaf inte sabba det. Verkligheten kommer ändå ikapp.
Men där har du ju effekten i ett nötskal. ”Lika goda kålsupare” men ”M är långt värre”.

S är ständigt ett offer, de har inget eget ansvar. De kan ha makten i 3, 4, 5, 6 år, men allt som är fel är nån annans fel, nåt som skedde före. Men när borgarna tar makten: PANG! All invandring är omedelbart deras fel från dag ett. Absolut ingenting beror på politik de ärvt från sossarna, men allt som går fel för sossarna beror på politik de ärvt från borgarna. Fascinerande.

Kanske handlar om ”de låga förväntningarnas partism”. Om M och S orsakar exakt lika mycket invandring är M:s brott värre för att man förväntar sig bättre av dem, då de nånstans antas stå för ordning och reda. Medan förväntningarna på S är ungefär som när särskolan ska baka bullar, om ens 10% av dem blir ätliga utan alltför mycket grus, skokräm och kylskåpsmagneter i degen är det en prestation.
2020-01-07, 18:10
  #86191
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.expressen.se/nyheter/sjostedt-okar-kraftigt-efter-misstroendehotet/

Ebba Busch Thor, 36 procent, 0.

Jonas Sjöstedt, 32 procent, +5.

Jimmie Åkesson, 31 procent, -1.

Ulf Kristersson, 30 procent, +1.

Annie Lööf, 28 procent, +2.

Stefan Löfven, 26 procent, 0.

Nyamko Sabuni, 12 procent, +1.

Isabella Lövin, 11 procent, +1.

Per Bolund, 8 procent, +1.

Intressant med Åkessons -1 och Kristerssons +1. Antagligen bara brus men kan ha med mötet att göra.

Också intressant att det skiljer sig så mycket från Novus mätning.

Värst av allt är Sjöstedt
2020-01-07, 18:15
  #86192
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.expressen.se/nyheter/sjostedt-okar-kraftigt-efter-misstroendehotet/

Ebba Busch Thor, 36 procent, 0.

Jonas Sjöstedt, 32 procent, +5.

Jimmie Åkesson, 31 procent, -1.

Ulf Kristersson, 30 procent, +1.

Annie Lööf, 28 procent, +2.

Stefan Löfven, 26 procent, 0.

Nyamko Sabuni, 12 procent, +1.

Isabella Lövin, 11 procent, +1.

Per Bolund, 8 procent, +1.

Intressant med Åkessons -1 och Kristerssons +1. Antagligen bara brus men kan ha med mötet att göra.

Också intressant att det skiljer sig så mycket från Novus mätning.

Värst av allt är Sjöstedt
Ja, att den kommunistiskte dåren Sjöstedt har så stort förtroende som hos var tredje svensk är synnerligen oroande...
Att vår efterblivna statsminister har så låga siffror är kanske inte så förvånande, den mannen är ju en vandrande katastrof.
Trumps förtroendesiffror är 44%.
__________________
Senast redigerad av Rimbert 2020-01-07 kl. 18:26.
2020-01-07, 18:16
  #86193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.expressen.se/nyheter/sjostedt-okar-kraftigt-efter-misstroendehotet/

Ebba Busch Thor, 36 procent, 0.

Jonas Sjöstedt, 32 procent, +5.

Jimmie Åkesson, 31 procent, -1.

Ulf Kristersson, 30 procent, +1.

Annie Lööf, 28 procent, +2.

Stefan Löfven, 26 procent, 0.

Nyamko Sabuni, 12 procent, +1.

Isabella Lövin, 11 procent, +1.

Per Bolund, 8 procent, +1.

Intressant med Åkessons -1 och Kristerssons +1. Antagligen bara brus men kan ha med mötet att göra.

Också intressant att det skiljer sig så mycket från Novus mätning.

Värst av allt är Sjöstedt
Förmodligen lättrurade borgare som blev glada när V gick samman med oppositionen för att fälla Löfvens minister. Dessa borde egentligen pryglas offentligt men det går ju inte så vi får helt enkelt leva med de politiska nollorna i våra egna led.
2020-01-07, 18:23
  #86194
Medlem
Jag är naturligtvis mycket nöjd med utvecklingen i OU tiden oktober--december 2019 men realistiskt sätter jag SD till 23,5% vilket skulle utgöra en ökning med 6% sedan valet. Just nu kommer inte SD högre för det finns vissa framgångsfaktorer som inte helt faller på plats. Ni tycker jag är cynisk men det är ganska få skjutningar just nu. Idag kom det en i Uppsala men det blev inte dödlig utgång. Däremot flyter det på ganska bra med personrån och knivskärningar. Man ger sig också på dom allra äldsta i sina hem och även barn brandskattas på sina mobiltelefoner om dom går ensamma. Cyniskt måste jag säga att detta räcker inte helt. En annan framgångsfaktor är sjukvårdskrisen men eftersom den är störst i Stockholm just nu försöker S smutskasta M fast även MP ingår i Stockholmsregionens regim. SD behöver bredda sin propaganda och påvisa att välfärdskrisen finns överallt i Sverige. Den största framgångsfaktorn just nu kan bli kommunkrisen, det räcker att göra den mera känd. Folk måste börja fatta att kommunerna har skulder runt en biljon just nu, det är svindlande stora pengar. Mitt tips blir att SD får vara nöjda just nu med siffror som kan sjunka med 1 procent för att sedan ta ett nytt språng nästa höst till att nå 25%. Som jag ser det måste S sjunka på sikt, jag ser ingen räddning för det partiet, det är ren KAOS. Förhoppningsvis kan NYANS hinna utvecklas, alla knivhugg i ryggen på sossarna är välkomna. Jag är optimistisk men Ni förstår säkert att kampen är lång, detta kommer att ta lång tid och när som helst kan drev mot enstaka SD-politiker försvåra utvecklingen, dock inte hindra den.
2020-01-07, 18:41
  #86195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är naturligtvis mycket nöjd med utvecklingen i OU tiden oktober--december 2019 men realistiskt sätter jag SD till 23,5% vilket skulle utgöra en ökning med 6% sedan valet. Just nu kommer inte SD högre för det finns vissa framgångsfaktorer som inte helt faller på plats. Ni tycker jag är cynisk men det är ganska få skjutningar just nu. Idag kom det en i Uppsala men det blev inte dödlig utgång. Däremot flyter det på ganska bra med personrån och knivskärningar. Man ger sig också på dom allra äldsta i sina hem och även barn brandskattas på sina mobiltelefoner om dom går ensamma. Cyniskt måste jag säga att detta räcker inte helt. En annan framgångsfaktor är sjukvårdskrisen men eftersom den är störst i Stockholm just nu försöker S smutskasta M fast även MP ingår i Stockholmsregionens regim. SD behöver bredda sin propaganda och påvisa att välfärdskrisen finns överallt i Sverige. Den största framgångsfaktorn just nu kan bli kommunkrisen, det räcker att göra den mera känd. Folk måste börja fatta att kommunerna har skulder runt en biljon just nu, det är svindlande stora pengar. Mitt tips blir att SD får vara nöjda just nu med siffror som kan sjunka med 1 procent för att sedan ta ett nytt språng nästa höst till att nå 25%. Som jag ser det måste S sjunka på sikt, jag ser ingen räddning för det partiet, det är ren KAOS. Förhoppningsvis kan NYANS hinna utvecklas, alla knivhugg i ryggen på sossarna är välkomna. Jag är optimistisk men Ni förstår säkert att kampen är lång, detta kommer att ta lång tid och när som helst kan drev mot enstaka SD-politiker försvåra utvecklingen, dock inte hindra den.

Även om du skulle ha rätt i att bränslet i SD-raketen börjar tryta så ser det ändå ljust ut vad gäller möjligheten att inta och befästa positionen som största parti i mätningarna. S har backat VARJE månad sedan JÖK-boet bildades och denna kräftgång borde om inte annat fortsätta i vart fall till följd av att cirkusen med Arbetsförmedlingen leder till att V knaprar lite till från S.
2020-01-07, 19:43
  #86196
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Men där har du ju effekten i ett nötskal. ”Lika goda kålsupare” men ”M är långt värre”.
Lika goda kålsupare är vad jag tror gemene man tycker.
Att M är långt värre är vad jag själv tycker.
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
S är ständigt ett offer, de har inget eget ansvar. De kan ha makten i 3, 4, 5, 6 år, men allt som är fel är nån annans fel, nåt som skedde före. Men när borgarna tar makten: PANG! All invandring är omedelbart deras fel från dag ett. Absolut ingenting beror på politik de ärvt från sossarna, men allt som går fel för sossarna beror på politik de ärvt från borgarna. Fascinerande.

Kanske handlar om ”de låga förväntningarnas partism”. Om M och S orsakar exakt lika mycket invandring är M:s brott värre för att man förväntar sig bättre av dem, då de nånstans antas stå för ordning och reda. Medan förväntningarna på S är ungefär som när särskolan ska baka bullar, om ens 10% av dem blir ätliga utan alltför mycket grus, skokräm och kylskåpsmagneter i degen är det en prestation.
Ja, typ, hehe.

Som Peter Parker säger "med stora krafter följer ett stort ansvar"

Reinfeldt, likt Merkel i Tyskland, hade skyhöga förtroende och kunde använda det hur fan han ville. Hade han valt att, likt Boris, rida den "populistiska" vågen, hade vi nog haft en stark konservativ regering som skulle regera i 10-15 år och sluppit en miljon (1,000,000 !) uppehållstillstånd du pratat om. UK:s valsystem är givetvis annorlunda och straffar de små skitpartierna, men jag tror att Reindfeldt hade nog karisma/förtroende hos svenska folket för att tvinga de andra att göra det som göras skall. Istället valde han den destruktiva vägen och "straffade"... SD? Det svenska folket?

Löfven/sossar var typ dead on arrival. "De låga förväntningarnas partism" som du säger.




Tillbaka till ämnet.
Alla siffror från Expressen/SIFO
https://www.expressen.se/nyheter/sjostedt-okar-kraftigt-efter-misstroendehotet/
PARTILEDARNAS FÖRTROENDE I SIFOS MÄTNING:

Ebba Busch Thor, 36 procent, 0.
Jonas Sjöstedt, 32 procent, +5.
Jimmie Åkesson, 31 procent, -1.
Ulf Kristersson, 30 procent, +1.
Annie Lööf, 28 procent, +2.
Stefan Löfven, 26 procent, 0.
Nyamko Sabuni, 12 procent, +1.
Isabella Lövin, 11 procent, +1.
Per Bolund, 8 procent, +1.
SÅ MÅNGA SAKNAR FÖRTROENDE

Isabella Lövin, 59 procent, +3.
Stefan Löfven, 52 procent, +1.
Jimmie Åkesson, 51 procent, 0.
Annie Lööf, 50 procent, +4.
Nyamko Sabuni, 45 procent, -1.
Ulf Kristersson, 43 procent, +2.
Per Bolund, 43 procent, -1.
Ebba Busch Thor, 42 procent, 0.
Jonas Sjöstedt, 41 procent, -4.
BALANSVÄRDE
Andelen som har förtroende minus de som saknar förtroende.

Isabella Lövin, -48.
Per Bolund, -35.
Nyamko Sabuni, -33.
Stefan Löfven, -26.
Annie Lööf, -22.
Jimmie Åkesson, -20.
Ulf Kristersson, -17.
Jonas Sjöstedt, -9.
Ebba Busch Thor, -6.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in