2020-01-07, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollenisse
Lönnfeta losers som ger sig på en staty av Rosengårds enda superstar.
Det blir inte mer patetiskt än så.
Men vafan - har han spelat för Rosengård?? Tjejklubbens superstar.
Citera
2020-01-07, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hans hån mot Therese Sjögran som visst var ett "skämt", det där om cykel med hans autograf.

Han verkar ju ödmjuk och sympatisk.
Detta är den i särklass mest sympatiska personer som någonsin spelat fotboll. Och utomordentligt självkritisk!!!
Citera
2020-01-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Årets sågning.

Flytta statyn till Stockholm. Stockholm betalar via det kommunala utjämningssystemet stora summor till Malmö kommun varje år. De pengarna ska inte gå till något så meningslöst som att bevaka en staty.
Vafan menar du??!! Ska vi skattebetalare i Sth betala för bevakningen av detta skräp?
Citera
2020-01-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gelux
Det är SD-folk! Det enda de kan är att riva ner, slå sönder och förstöra. Sådana är SD.
Förlåt en okunnig - är det SD-folk som skjuter, spränger, våldtar, rånar o s v i Malmö? Jag inbillade mig att det var invandrare som inte vet om hur det svenska samhället funkar. Ber om ursäkt för att jag hade fel!
Citera
2020-01-07, 15:54
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Förlåt en okunnig - är det SD-folk som skjuter, spränger, våldtar, rånar o s v i Malmö? Jag inbillade mig att det var invandrare som inte vet om hur det svenska samhället funkar. Ber om ursäkt för att jag hade fel!
Även seriös media är inne på det spåret.

Citat:
Rasistiska slagord har klottrats på statyns fot. Nu hade orden ”ta bort” sprejats i ljusblått på marken vid den kapade statyn och en tröja med Sverige-emblem täckte huvudet. Det ger en indikation om vilket slags ”samhörighet” attentatspersonerna tycker sig företräda och försvara.
https://web.archive.org/web/20200107135606/https://www.dn.se/kultur-noje/per-svensson-darfor-sagades-zlatanstatyn-jamns-med-fotknolarna/

(FB) Per Svensson på DN "tror" Zlatanstatyn sågades ner pga sympati med Sverigedemokrater
Citera
2020-01-07, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja så måste det ju verkligen vara

Snabbknullarklubben har säkert skapat bollkänsla
Ja, klubben han var i från han var 13 till 20 spelade ingen roll i hans utveckling. Är du efterbliven på riktigt eller låtsas du bara?
Citat:
Ursprungligen postat av emma52
Inte en chans. Hade bara börjat i en annan klubb. Z är en talang utan dess like och skulle slagit igenom tillslut oavsett moderklubb.
Vilken andra elitklubbar finns det i Malmö? Skulle BK Olympic eller MABI varit hans språngbräda till Ajax eller?
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Han var alltså en belastning för MFF?
Vad i helvete i mitt inlägg leder dig till denna frågeställning?
Citera
2020-01-07, 16:12
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
Vad i helvete i mitt inlägg leder dig till denna frågeställning?

Det kan jag faktiskt inte svara på idag då jag inte var hundra procentigt nykter om man säger så, men jag har förmodligen tolkat ditt inlägg lite annorlunda igår än vad jag gör nu när jag läser det. Jag ber därmed om ursäkt för eventuella obehag i samband med läsandet av min kommentar.
Citera
2020-01-07, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre

https://web.archive.org/web/20200107135606/https://www.dn.se/kultur-noje/per-svensson-darfor-sagades-zlatanstatyn-jamns-med-fotknolarna/

(FB) Per Svensson på DN "tror" Zlatanstatyn sågades ner pga sympati med Sverigedemokrater
Och du menar att Per Svensson i DN är "sanningssägare"? Han tar alla tillfällen i akt att försöka smutskasta SD - han är anställd för detta. Och detta på uppdrag av Peter Wolodarski. Varför blanda in SD i en bitterhet från MFF:s supporterskara? Vad jag vet har väl inte SD infiltrerat sig i MFF.
Citera
2020-01-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre

Roligt att du benämner DN som "seriös media". Artikeln är ren politisk fulpropaganda i syfte att misskreditera SD. Rena lögner från en okunnig journalist som gjort sig känd som en av Sveriges största SD-hatare. SD har ingenting med vandaliseringen att göra överhuvudtaget. Det sprejades "Cigano" vilket betyder att det är "blatteultras" som då och även nu den senaste gången ligger bakom vandaliseringarna av statyn. De gjorde det med största sannolikhet p.g.a, att Zlatan blev delägare i Hammarby + oerhört provocerande och hånfulla uttalanden om att han ska hjälpa Hammarby att bli bäst i Skandinavien, att MFF-fans kommer förstå detta och inte bli besvikna m.m., och inget annat. Jag kan garantera dig att inte en enda person som håller på MFF - oavsett dennes politiska tillhörighet - anser att Per Svensson har rätt i sin analys.
Senast redigerad av Pazzamo 2020-01-07 kl. 16:58.
Citera
2020-01-07, 16:53
Medlem
Skönt att de kapade ner skiten, tror att man kan hoppa mellan klubbar likt en billig slyna... Och Bajens tappra försök att få statyn till söder gör ju historien mer komisk..
Citera
2020-01-07, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Skönt att de kapade ner skiten, tror att man kan hoppa mellan klubbar likt en billig slyna... Och Bajens tappra försök att få statyn till söder gör ju historien mer komisk..
Men hallå!! Vilka "tappra försök" har Bajen gjort för att få åbäket till Söder? Var fan har du fått detta ifrån? Tvärtom - vi Bajare på Söder vill absolut inte ha hit skiten! Kasta skiten i Malmös hamnbassäng, eller mal ner den till något jävla metallskrot. Det lär finnas en jävla idiot (VD på Södra Teatern i Sth) som tycker att den borde ställas tillsammans med statyn av August Strindberg på Mosebacke. Vilken jävla komiker! Om detta skulle hända är jag övertygad om att den blev sågad längs med fotknölarna även här. Vilket 99 % av söderbona/bajarna anser.
Citera
2020-01-07, 17:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Och du menar att Per Svensson i DN är "sanningssägare"? Han tar alla tillfällen i akt att försöka smutskasta SD - han är anställd för detta. Och detta på uppdrag av Peter Wolodarski. Varför blanda in SD i en bitterhet från MFF:s supporterskara? Vad jag vet har väl inte SD infiltrerat sig i MFF.

Du vet väl att allt är SD:s fel i PK-media. Han glömmer att Malmö har varit en S-märkt kommun så länge jag minns med undantag 85-89 och 91-94.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in