Citat:
Ursprungligen postat av
Paranoid-Android
Hej jag behöver hjälp snälla låt mig förklara. Jag är deprimerad men det känns som jag lider av psykosliknande symtom också. Jag känner typ att det finns någon mörk energi som påverkar min omgivning negativt svårt att förklara... Att folk mår dåligt av att vara omkring mig. Det känns som jag är avlyssnad av mina grannar det är inte sannolikt då jag är tyst och lyssnar på låg musik och kollar serier bara inget märkvärdigt alltså. När jag går på stan tror jag folk tänker och pratar om mig och vill mig illa ingen säger något bara får den känslan och är riktigt jobbigt! Det känns som allt dåligt som sker omkring mig är riktat mot mig personligen känns som jag blivit galen!!! Vad tusan är det här? Kan vara borderline också som jag har? Jag hör inga röster eller ser saker som inte finns men detta är jobbigt är det någon som känner igen sig och kanske kan ge något råd?
Hej!
Vad bra att du funderar kring detta och tar kontakt också.
Du är verkligen värd att komma i bättre balans och må bättre.
Svårt för oss att säga exakt vad det är. Det rätta är att kontakta vården. Ring 1177 så kommer du bli hänvisad. De har öppet dygnet runt.
Försök också äta, dricka, sova, träna och vara nykter. Sköt rutiner. Håll också kontakten med familj och vänner.
Lycka till!