2020-01-07, 00:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du kan googla vad ordet beroende betyder om du inte vet det, den saken ska inte jag behöva upplysa dig om.

Jag vet vad det betyder. Du har inte svarat på min fråga.
Citera
2020-01-07, 00:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du hade inte tvekat en sekund på att gå in bakom det där skynket om det knep.

Så länge jag har det gott ställt själv så finns ingen anledning. Otur för dig att hela ditt offernarrativ håller på att rasa samman.

Samma sak som trådstarten handlar om: våldtagna kvinnor har fått en extremt tjock offerkofta. I själva verket är många av dem white trash som försätter sig i utsatta situationer med avsikt. Efterfest på HVB-hem med ensamkommande flyktingar från Somalia är ju knappast unheard of. Darwin award till dessa kvinnor säger jag.
Citera
2020-01-07, 00:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag vet vad det betyder. Du har inte svarat på min fråga.

Vilken fråga upplever du att du inte fått svar på?

Och varför har du inte svarat på hur någon sexsäljare i Sverige kan vara i beroendeställning?
Citera
2020-01-07, 00:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Så länge jag har det gott ställt själv så finns ingen anledning. Otur för dig att hela ditt offernarrativ håller på att rasa samman.

Samma sak som trådstarten handlar om: våldtagna kvinnor har fått en extremt tjock offerkofta. I själva verket är många av dem white trash som försätter sig i utsatta situationer med avsikt. Efterfest på HVB-hem med ensamkommande flyktingar från Somalia är ju knappast unheard of. Darwin award till dessa kvinnor säger jag.

Intressant att du av alla människor pratar om white trash. Du känns nämligen som stereotypen för white trash - svensken, baserat på dina egna utsagor.

De tjejerna du pratar om i ditt inlägg har ingen relevans för den genomsnittliga svenska kvinnan. Dock så inser jag att det enda du känner till är WT-kvinnor eftersom lika barn brukar leka bäst.
Citera
2020-01-07, 00:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vilken fråga upplever du att du inte fått svar på?

Och varför har du inte svarat på hur någon sexsäljare i Sverige kan vara i beroendeställning?

Haha du har inte frågat det tidigare din tönt!

Jag frågade dig om du var i beroendeställning till valfri kvinna? På grund av ditt beroende av sex (som du själv hävdar).
Citera
2020-01-07, 00:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Haha du har inte frågat det tidigare din tönt!

Jag frågade dig om du var i beroendeställning till valfri kvinna? På grund av ditt beroende av sex (som du själv hävdar).

Jo det har jag.

Citat:
Varför pratar ni kvinnor/feminister då så mycket om att sexsäljaren står i beroendeställning, bara att lägga ned det snacket då med din syn. Varför skulle någon sexsäljare i Sverige vara beroende?

Rökare är kanske inte beroende av cigaretter heller eftersom de inte är beroende av en speciell cigarett, är det så du tänker?
Citera
2020-01-07, 01:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Jag har svarat att beroenden inte behöver vara kopplat till en specifik cigarett eller kvinna för sex och det är specifikt inte jag som är topic för tråden även om det är smickrande att du lyfter mig till den nivån.
Citera
2020-01-07, 08:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag har svarat att beroenden inte behöver vara kopplat till en specifik cigarett eller kvinna för sex och det är specifikt inte jag som är topic för tråden även om det är smickrande att du lyfter mig till den nivån.

Okej, så du känner dig i beroendeställning till själva driften då. D.v.s att du, och antagligen Harwey Weinstein, lika väl skulle kunna dra en handtralla som att behöva befinna sig i beroendeställning till någon annan människa.

HW hade dessutom en fru, och massvis med pengar, så han hade kunnat köpa sex om han hade detta enorma beroende.
Citera
2020-01-07, 08:58
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Till att börja med så vill jag poängtera att detta gäller inte alla kvinnor! Det finns ett fåtal kvinnor som inte är att beskylla. Sen så vill jag också poängtera att jag endast syftar på kvinnor i Sverige.

Det finns två anledningar till varför det är kvinnans fel om hon blir våldtagen:
1: Hon har gått med på att hämta hit våldtäktsmannen.
2: Hon har valt att söka sig till eller umgås med våldtäktsmannen.

Förklaring.
MENA-folket står för nästan alla våldtäkter, inga nyheter där. Det är en del av deras kultur eller religion att våldta, också inga nyheter. Men trots att de är öppna med deras åsikter, kvinnosyn och intentioner så väljer svenska kvinnor ändå att hämta hit dem och umgås med dem. Då är det helt och hållet just de kvinnornas egna ansvar ifall de blir våldtagna! Vi kan inte skylla på MENA-folket som egentligen bara gjort vad de anser är naturligt och vad de ser att feminister försvarar (rätt att utöva deras kultur och religion).
Därför är det kvinnans egna fel om hon blir våldtagen, förutom ett fåtal kvinnor som röstade på rätt parti och som inte beblandar sig med våldtäktsmän.

Så kan man ju resonera om brottsoffer generellt, men det vore ju ganska meningslöst. Om människor höll sig borta från kriminella miljöer, och inte umgicks med personer som har taskig impulskontroll, så skulle de minska sannolikheten att bli ett brottsoffer med typ 95%.
Jag har också blivit jätteirriterad på de tjejer jag känner som säger sig ha blivit våldtagna, för de har velat hänga med de där spännande, våldsamma killarna. De har gått igång på killar som slåss och tvingar sig till saker, och så verkar de ha trott att de själva skulle kunna säga nej precis innan trosorna åker av. Naivt? Ja. Men tjejens fel? Vi får ju aldrig glömma vem det är som våldtar.
Om våra domstolar skulle börja ta hänsyn till offrets eventuella bristande aktsamhet, så skulle praktiskt taget ingen bli dömd för våldtäkt. Det vore precis som att säga att den som blir rånad i Rinkeby på natten får skylla sig själv.

Och med ditt resonemang om att kvinnor har sig själva att skylla genom att de röstat rött, så är det exakt samma resonemang som feminister för när de menar att krig är mäns fel, eftersom de röstar på nationalistiska partier. Du för ett marxistiskt resonemang där du tänker dig att grupper agerar kollektivt, och på något vis skulle kunna ställas till svars som kollektiv.

Det verkliga röda pillret är att sluta tänka i grupper över huvud taget. Så länge du envisas med att tänka i grupper, så kommer du att dra felaktiga slutsatser om individer.
Citera
2020-01-07, 10:14
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Okej, så du känner dig i beroendeställning till själva driften då. D.v.s att du, och antagligen Harwey Weinstein, lika väl skulle kunna dra en handtralla som att behöva befinna sig i beroendeställning till någon annan människa.

HW hade dessutom en fru, och massvis med pengar, så han hade kunnat köpa sex om han hade detta enorma beroende.

Varför undvek du återigen frågan som du fått:

Varför skulle någon sexsäljare i Sverige vara beroende?
Citera
2020-01-07, 10:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Så kan man ju resonera om brottsoffer generellt, men det vore ju ganska meningslöst. Om människor höll sig borta från kriminella miljöer, och inte umgicks med personer som har taskig impulskontroll, så skulle de minska sannolikheten att bli ett brottsoffer med typ 95%.
Jag har också blivit jätteirriterad på de tjejer jag känner som säger sig ha blivit våldtagna, för de har velat hänga med de där spännande, våldsamma killarna. De har gått igång på killar som slåss och tvingar sig till saker, och så verkar de ha trott att de själva skulle kunna säga nej precis innan trosorna åker av. Naivt? Ja. Men tjejens fel? Vi får ju aldrig glömma vem det är som våldtar.
Om våra domstolar skulle börja ta hänsyn till offrets eventuella bristande aktsamhet, så skulle praktiskt taget ingen bli dömd för våldtäkt. Det vore precis som att säga att den som blir rånad i Rinkeby på natten får skylla sig själv.

Och med ditt resonemang om att kvinnor har sig själva att skylla genom att de röstat rött, så är det exakt samma resonemang som feminister för när de menar att krig är mäns fel, eftersom de röstar på nationalistiska partier. Du för ett marxistiskt resonemang där du tänker dig att grupper agerar kollektivt, och på något vis skulle kunna ställas till svars som kollektiv.

Det verkliga röda pillret är att sluta tänka i grupper över huvud taget. Så länge du envisas med att tänka i grupper, så kommer du att dra felaktiga slutsatser om individer.

Hur resonerar du om en person importerar en massa giftormar som får vara fria i personens bostad och personen till slut blir biten till döds, vems fel är det?
Citera
2020-01-07, 10:42
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Hur resonerar du om en person importerar en massa giftormar som får vara fria i personens bostad och personen till slut blir biten till döds, vems fel är det?

Den frågan hade ju varit relevant, om det vore så att den döde polisanmält sina ormar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in