2020-01-06, 21:30
Medlem
taamids avatar
På Emilias Instagram finns massor med parbilder på henne och JL där hon valt dåvarande snyggfilter för _kvinnor_ från Snapchat. De som förstorar ögonen osv, vill ni se effekten så jämför JLs privata bilder med parbilderna.

Shit så dålig koll ni har på selfies och trender, sluta yra om saker ni bevisligen saknar kunskap om och "syns på blicken" skärpning för fasen.
Citera
2020-01-06, 21:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Foton på Facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingbuljong
Går att hitta honom genom E's fb. Kika gärna och återkom om du får samma vibbar. Något obehagligt med hans blick.

Förstod att fotona fanns där men jag har inte Facebook.
Citera
2020-01-06, 21:46
Medlem
Skaraborg2s avatar
En människas blick.

Citat:
Ursprungligen postat av taamid
På Emilias Instagram finns massor med parbilder på henne och JL där hon valt dåvarande snyggfilter för _kvinnor_ från Snapchat. De som förstorar ögonen osv, vill ni se effekten så jämför JLs privata bilder med parbilderna.

Shit så dålig koll ni har på selfies och trender, sluta yra om saker ni bevisligen saknar kunskap om och "syns på blicken" skärpning för fasen.

Skärpning för fasen på dig själv.

En människas blick säger ofta mycket om en person. Syns förstås inte alltid men ofta. Jag kom bl. a. att träffa en viss Christer Pettersson långt innan han kom att bli känd som ev. Palmes mördare. Jag, och flera med mig, tyckte att han hade mycket otäcka ögon. Vi sa till varandra att från den mannen kommer det inte att komma något gått.

Kom inte och säg att jag inte har kunskap och erfarenhet ang. detta "syns på blicken".
Citera
2020-01-06, 21:56
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Skärpning för fasen på dig själv.

En människas blick säger ofta mycket om en person. Syns förstås inte alltid men ofta. Jag kom bl. a. att träffa en viss Christer Pettersson långt innan han kom att bli känd som ev. Palmes mördare. Jag, och flera med mig, tyckte att han hade mycket otäcka ögon. Vi sa till varandra att från den mannen kommer det inte att komma något gått.

Kom inte och säg att jag inte har kunskap och erfarenhet ang. detta "syns på blicken".

Dvs _träffa_ till skillnad på gå på vad blicken berättar på en _selfie_ publicerad i syfte vara en bild där du _tror_ du är attraktiv och poserar som normen av unga svenska killar 2019.

Minfil.com laddar inte men du ska få bilder från grabbarnas insta när den funkar för mig.
Citera
2020-01-06, 22:48
Medlem
taamids avatar
100 % spekulation:

Sett till vad som framkommit i tråden tror jag inte på en planerad gärning. Stämmer det vi läst övernattade AA hos Emilia, och när de gemensamt lämnade bostaden skedde detta utan dramatik och Emilia var inte klädd för att vistas utomhus mer än för en promenad.

Kanske var nattens droger slut, kanske upplevde Emilia AA som för stissig och jobbig när han tände av så hon bara föreslog slå följe en bit för att bli av med honom och få honom att lämna bostaden?

Kanske AA var nära ett psykosliknade tillstånd och i detta börjat se Emilia som ett hot? Han var precis hemkommen från rättegång där han undslapp fängelse. Nu har "familjefadern" sett honom med droger, Emilia vill varken fortsätta partyt eller finansiera hans kommande dos, nu vet hon att han gör precis vad han inte ska göra för att slippa fängelse. Han minns att hon haft kontakt med folk på nätet så någon vet han varit där, han känner sig blottad och uthängd i sina irrationella tankar, vännen blir ett hot och han säger något konstigt som får Emilia att svara "men ge dig miffo, nu går jag hem".

Det behöver inte vara mer komplicerat än så. Glöm allt som har med sexhandel, obesvarad kärlek, skulder, byabusliv och transexuallitet att göra. AA kan ha fått ett omotiverat drogrelaterat bryt och Emilia i panik flytt ner i en återvändsgränd. Illa vald plats och tidpunkt för ett mord, minus att spår är betydligt svårare finna bevarat och välisolerat utomhus. Slumpen gör att det saknas vittnen och sökandet drar igång sent. Emilias udda leverne och brist på pojkvän och fiender gör att polisen agerar långsamt. AA har kort stubin och kortsiktigt tänk redan sedan barnsben. Hade Emilia kunnat fly upp mot vägen, hade inget hänt den här gången. Någon annan i ett senare skede hade istället varit den som stått ivägen, eller så hade AA levt ett helt liv utanför samhällets normer utan att fysiskt lyckats skada någon, eller "mött kärleken/whatever" och blivit en man på 30 år som lämnat en strulig bakgrund.

Det är förfärligt sorgligt att Emilia inte fick chansen att lägga sina tveksamma livsval bakom sig. Några få år till hade nog fått henne välja mer långsiktigt istället för bekräftelse som de barn som failar marshmallowtestet. Goda ord från vännerna tyder på att hon hade full kapacitet gå från en tjej som precis lämnat tonåren till att senare bli en ansvarstagande vuxen kvinna.
Senast redigerad av taamid 2020-01-06 kl. 22:51.
Citera
2020-01-06, 23:24
Medlem
sybels avatar
Citat:
100 % spekulation:

Sett till vad som framkommit i tråden tror jag inte på en planerad gärning. Stämmer det vi läst övernattade AA hos Emilia, och när de gemensamt lämnade bostaden skedde detta utan dramatik och Emilia var inte klädd för att vistas utomhus mer än för en promenad.

Kanske var nattens droger slut, kanske upplevde Emilia AA som för stissig och jobbig när han tände av så hon bara föreslog slå följe en bit för att bli av med honom och få honom att lämna bostaden?

Kanske AA var nära ett psykosliknade tillstånd och i detta börjat se Emilia som ett hot? Han var precis hemkommen från rättegång där han undslapp fängelse. Nu har "familjefadern" sett honom med droger, Emilia vill varken fortsätta partyt eller finansiera hans kommande dos, nu vet hon att han gör precis vad han inte ska göra för att slippa fängelse. Han minns att hon haft kontakt med folk på nätet så någon vet han varit där, han känner sig blottad och uthängd i sina irrationella tankar, vännen blir ett hot och han säger något konstigt som får Emilia att svara "men ge dig miffo, nu går jag hem".

Det behöver inte vara mer komplicerat än så. Glöm allt som har med sexhandel, obesvarad kärlek, skulder, byabusliv och transexuallitet att göra. AA kan ha fått ett omotiverat drogrelaterat bryt och Emilia i panik flytt ner i en återvändsgränd. Illa vald plats och tidpunkt för ett mord, minus att spår är betydligt svårare finna bevarat och välisolerat utomhus. Slumpen gör att det saknas vittnen och sökandet drar igång sent. Emilias udda leverne och brist på pojkvän och fiender gör att polisen agerar långsamt. AA har kort stubin och kortsiktigt tänk redan sedan barnsben. Hade Emilia kunnat fly upp mot vägen, hade inget hänt den här gången. Någon annan i ett senare skede hade istället varit den som stått ivägen, eller så hade AA levt ett helt liv utanför samhällets normer utan att fysiskt lyckats skada någon, eller "mött kärleken/whatever" och blivit en man på 30 år som lämnat en strulig bakgrund.

Det är förfärligt sorgligt att Emilia inte fick chansen att lägga sina tveksamma livsval bakom sig. Några få år till hade nog fått henne välja mer långsiktigt istället för bekräftelse som de barn som failar marshmallowtestet. Goda ord från vännerna tyder på att hon hade full kapacitet gå från en tjej som precis lämnat tonåren till att senare bli en ansvarstagande vuxen kvinna.

Dina spekulationer låter som ett högst trovärdigt scenario. Mer komplicerat än så tror jag inte heller att det är.
Citera
2020-01-07, 01:25
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Dina spekulationer låter som ett högst trovärdigt scenario. Mer komplicerat än så tror jag inte heller att det är.

Kan vara ännu simplare och än mer meningslöst även fast man gärna ser att ett mord på en 20-åring ha någon förankelse i verkligheten.

Men vill man hålla "får cash för säljer sex online och är transa" utanför det hela som: Emilia har strax cash från "familjefadern" och vad sägs om:

"Tja, ser du är online - bla bla - sväng förbi har också långtråkigt".

*gör*
*knarka*
*dygna*
*morgon*

(fuck så störig palla bråka "gå heeem" han fattar inte hintar som jag borstade tänderna och gäspar eller "nu somnar jag strax" fuck ta ett djupt snack nuuu, jag låtsats ska hämta en tröja hos random person så han följer med ut så jag får vara ifred orkar fan inte byta om ens*
- KOM VI GÅR
+
- OJ FRYSER MÅSTE HEM TRÖTT MÅSTE SOVA, HEEEEJ DÅÅÅ HÖRS SEN

*Frispel* (pga karaktär och droger)
*flyr in i en återvändsgränd*
*mördad*
Citera
2020-01-07, 02:07
Medlem
taamids avatar
Om AA är GM var han farligare än vad såväl bekanta inklusive Emilia bedömde, så även farligare än vad rättsväsendet bedömde.

Att "detta hade inte skett om återfallsförbrytaren AA fått fängelse" är inte ens sant, för han hade inte börjat avtjäna det två dygn efter rättegången. På pappret är han SÅ ett drägg, men ingen blivande mördare.

Jag ser gärna att någon med befogenheter och kunskap utvärderar vad som särskiljer AA från de säkert årligen minst tvåtusen dömda för likvärdiga brott. I en storstadsregion som Malmö hade han aldrig blivit åtalad ens, bara hålor åtalar för dessa brott och att aldrig vara så korkad eller exponerad så man syns för polisen är vanligast. Klassad som bus för WT eller klanblatte är garantenen för att bli trakasserad som i dömd för brott då du är en konstant måltavla. Hög uppklaringsprocent = fokusera på redan kända i tidigt skede.

Jag klandrar polisen som inte prioriterar söka efter en knarkande transa på 20 år som säljer sex när _anhöriga_ säger detta att inte vara kontaktbar avviker _starkt_ för första gången från personens vanor. Hur fasen kan man rimligtvis befinna sig i en högre riskzon än det?

Jag klandrar _INTE_ de som klumpar ihop AA med tusentals jävla miffon och nationellt fann det överkurs och en snäv genväg till ett garanterat professionellt kriminellt liv döma till delad fängelsevistelse med de från Malmö som har 120 grova åtalspunkter.
Citera
2020-01-08, 05:24
Medlem
Citat:
Hans namn kom upp morgonen efter att AAs identitet nådde tråden ca 21.30-21.45 föregående kväll som den polisen plockat in, och då som i översta citatet. Sammanhanget var "kan AA fått hjälp lura med sig E av någon, vem är AAs närmaste" där han avfärdades som någon som skulle gått med på att skada E pga en tidigare relation.

Som du säger skulle hans namn postats när övrigt byabus hängdes ut för att de har kriminell historik som i slutändan helt verkar sakna koppling till mordet, om någon hade misstänkt JL det allra minsta.

För att stilla er nyfikenhet så nej, J är inte ifrån Tollarp. J är uppvuxen på annan ort belägen strax utanför Kristianstad. Hans blick är där inget fel på i verkligheten, han har hittat på lite bus och sådant som i dagens läge kallas för ”pojkstreck” (förr hade öronen trillar av folk om dem fick höra vad pojkstreck är idag vs några år sedan). Hoppas detta stillade er nyfikenhet.
Citera
2020-01-08, 22:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det behöver inte vara mer komplicerat.

Citat:
100 % spekulation:

Du kan ha rätt.

Det behöver inte vara med komplicerat. Jag har aldrig trott att det skulle ha något att göra med att hon var transsexuell eller obesvarad kärlek. När det däremot gäller drogskulder sätter jag dock däremot ett frågetecken. Vi får se vad som kommer att framkomma.

Hon kan mycket väl ha lagt av med den här levnadsstilen och lagt den bakom sig när hon hade blivit äldre. Kanske hade hon träffat den stora kärleken och hade blivit en ansvarstagande ung kvinna? Nu fick hon tyvärr aldrig den möjligheten. Verkligen mycket tragiskt.
Senast redigerad av Skaraborg2 2020-01-08 kl. 22:16.
Citera
2020-01-08, 22:39
Medlem
Kan meddela två saker.

1: Avspärrningarna är inte borta. Utan de är uppe igen och var aldrig borta. Utan detta var vädret som tog sig med avspärrningen när det blåste som mest. Nya band sitter nu uppe och på en något större yta känns de som.

2: På fredag får Emilia sin sista vila. Då är det dags för begravningen.
Citera
2020-01-08, 22:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fredagen den 10 januari 2020.

Citat:
Ursprungligen postat av SilvrigaSara
Kan meddela två saker.

1: Avspärrningarna är inte borta. Utan de är uppe igen och var aldrig borta. Utan detta var vädret som tog sig med avspärrningen när det blåste som mest. Nya band sitter nu uppe och på en något större yta känns de som.

2: På fredag får Emilia sin sista vila. Då är det dags för begravningen.

Tack för de här uppdateringarna.

1. Låter mycket intressant. Alltså området är fortfarande av intresse ur polisiär synvinkel. Hoppas att de hittar något mera av intresse.

2. Så nu på fredag den 10 januari förs Emilia till den sista vilan. Hoppas många kommer och att den blir fin och värdig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in