Citat:
Ursprungligen postat av
Juniflickan
Hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig räkna ut billigast sätt att frakta ca 300 kg personliga ägodelar till Dallas. Frakttiden är oviktig.
Det är kläder, böcker och lite möbler. Det mest skrymmande är ett bord på 2x1,5 samt ett bord på 1,20x1,20 och 8 stolar, annars kartonger och säckar.
Jag behöver, som jämförelse även veta vad 30 kg kartong kostar i frakt. Detta för att veta om det lönar sig att köpa extra bagage 30 kg a 600 kr på flyget, några turer. Vi är 3 pers som kommer flyga fram och tillbaka några gånger och kan då ta med totalt 90 kg a 1800 kr/gång i form av icke skrymmande ägodelar.
Har sökt på nätet men uppmanas att be om offerter via t ex paket.se. Inga offerter har kommit trots flera påminnelser, från mitt håll.
Nu är jag absolut inte insatt i hur detta går till. Men det kanske går att kontakta olika företag som fraktar produkter mellan Sverige - USA och höra om hjälp? Även om företaget du kontaktar inte kan hjälpa dig kanske dom kan hänvisa dig vidare till någon som kan...
Varför ska du lämna Sverige, trött på hur landet utvecklas?