2020-01-06, 18:06
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag behöver inte argumentera för en platt jord, jag vet att dina argument är lögner och behöver inte presentera ett alternativ till dina lögner.

Om jorden är platt, vågig, pyramid eller bananformad bryr jag mig inte om. Det viktiga för mig är att jag känner till att det är en lögn att jorden skulle vara formad som en boll. Det är anledningen till lögnen som intresserar mig och en del av den anledningen ligger gömd i debatten om jordens form. Självbedrägeriet anser jag vara en nycklarna till detta mysterium.
Hur vet du att det är en lögn? Att någon (hypotetiskt sett) inte kan visa att jorden är sfärisk, behöver inte betyda att den inte är sfärisk.
Citera
2020-01-06, 18:09
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emotallt
Varför är Antarktis ett no-go område? Inga flygplan får flyga över heller.

Det är klart att så länge etablissemanget inte låter oss vanliga slavar få veta så innebär det att orden är platt och att etablissemanget döljer Gud för oss. JORDEN ÄR PLATT, punkt slut!
Antarktis är inte ett no-go-område.
Antarktis är ett av se sämre ställena att flyga till om det blir något fel eller händer något på planet.
Vilket gud?
Citera
2020-01-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Inget är antagande. Allt är konstaterat.

Genom att titta på den genom teleskop. Man ser klart och tydligt ett 3 dimensionellt objekt som blir allt mer förvrängt ju mer åt dess kanter man tittar. Det är helt i enlighet med en sfär. Ingen annan form kan förklara det vi ser. Inget antagande. Konstaterat. Bevisat. Här är ett litet klipp där man t.om kan se att månen roterar kring sin axel (vilket den gör i samma takt som sin omloppsbana men inte i perfekt synkronisering). Alla som tar sig tid att observera månen på samma sätt kommer se samma sak. Ingen har någonsin observerat något annat. Bevis. Inget antagande. Bevis. Finns där uppe på himlen hela tiden.

https://www.youtube.com/watch?v=SoL-9mHldog
Det du ser säger inget om ett fysisk objekt. Månen rör sig litegrann men någon rotation bevittnar vi inte. Du har blivit lärd att den lilla rörelse är bevis för en rotation, du ser rörelsen och tänker rotation men någon rotation har du aldrig sett.

Citat:
Jag har redan visat teleskopbilder och timelapse sekvenser som visar hur Saturnus roterar kring sin axel. Bevis för en sfär. Ekvatorn är den linje på en roterande sfär som delar sfären i 2 hemisfärer. Alla sfärer som roterar har därför en ekvator. Jorden, månen, saturnus och alla planeterna i solsystemet.
Så du ser ett ljusfenomen som ser ut som en boll med ring runt och genast antar att det är fysiskt klot med en ekvator. Är det inte så att du blivit lärd att: när du ser runda Saturnus med ring så ser du ett fysiskt klot med en ekvator. Bekräftelse för din förutfattade uppfattning.

Citat:
I klippet jag visade med Saturnus som visar sig bakom månen ser man att ljuset kommer från samma riktning. Vi vet att det är solens ljus som lyser upp månen. Därför vet vi att det är solens ljus som även lyser upp Saturnus och dess ringar (och månar). Med din kommentar hävdar du att det finns en till sol i solsystemet, en som lyser på månen och en som lyser på Saturnus. Varför har det aldrig observerats. Du menar även att solens ljus, som lyser mot månen och Saturnus samtidigt på något sätt skulle kunna missa Saturnus. Hur skulle det gå till?
Du säger vi vet att solen lyser upp månen, hur vet vi det? Vi vet inte ens om månen inte har en egen ljuskälla. Du gör ett antagande baserat på ett antagande. Bekräftelse för din förutfattade uppfattning.

Citat:
Det är inga antaganden. Det är konstaterande. Det är bevisat bortom alla tvivel. Vi kan alla ta ett teleskop och observera så gott som alla planeter och månar i solsystemet och se med våra egna ögon att de är sfärer. Alla mina egna observationer stämmer helt och hållet överens med det jag lärt mig. Alltså är inget jag lärt mig fel. Allt är sanning. Om det fanns några som helst diskrepanser så skulle de observerats. Kan du peka på en enda observation som inte stämmer överens med det vi lät oss? En enda? En liten, liten.
Det fetade: ja, du har lärt dig att när du ser runda ljus på himlen så är de fysiska planeter som snurrar i vakuum. Du ser runda ljus på himlen och din förutfattade inlärda uppfattning bekräftas. Om du ser en rund boll på TV tänker du automatiskt att det är ett fysisk objekt med en ekvator, självklart inte men när det gäller samma fenomen på himlen gör du det. Varför?

Citat:
Det är inte antagande. Det är konstaterande. Jag ser en sfär som roterar runt sin egen axel. Alltså ser jag en sfär som roterar runt sin egen axel. 100 km över markytan är lufttrycket så gott som noll. Det är vad vi kallar vakuum. Vi kallar detta vakuum bortom jorden för rymden. Planeterna befinner sig i rymden då de bevisligen inte huserar i taket. Alltså; bollar som snurrar i rymden.
Du har blivit lärd att när du ser ett runt ljus på himlen är det ett fysiskt objekt, en sfär som snurrar runt sin egen axel. När du ser ett runt ljus på en TV-skärm ser du bara ett runt ljus.

Citat:
Jag ser. Du har en blindfölje över ögonen och påstår att vi andra inte ser. Ganska löjligt.
Du ser det du är förprogrammerad att se. Om du tillverkar en boll på din dator och du tittar på den, blir den då ett fysiskt objekt som roterar kring sin axel?

Denna konspiration är inte avhängig av snyggt utförda tricks, utan tricksen kan vara direkt dåliga, tom avsiktligt dåliga. Det går istället ut på att få dig att veta vad du ser innan du ser det, och på så sätt bekräfta din förprogrammerade uppfattning. Vidare förprogrammeras vi att tro att alla som ifrågasätter snurrande ljusbollar som fysiska planeter är korkade, efterblivna, outbildade idioter som man kan håna och censurera. Varför kan vi håna och censurera just dessa individer medans andra är fredade? Du kallar personer som mig för religiösa idioter när du i själva verket tror att du ser fysiska klot som roterar kring sin axel när du bara ser ett snurrande ljus på himlen. Det är du som är religiös men konspirationen har lärt dig att anklaga andra för det du själv är. Religiös.

Det är briljant utfört, mycket snyggt!
Citera
2020-01-06, 18:11
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragkejda
Finns en rymd så stämmer inte de naturliga gaslagarna.

Nobelpriset ligger runt hörnet...

Ojojoj! Det åberopar gaslagarna! Storsläggan. Men du förstår, kommer man med något sådant krävs det att man vet något om det. Annars har man skitit i det blå skåpet.

För det första så är det inget med gaslagarna som inte stämmer när det gäller atmosfär vs rymd. Istället bevisar atmosfärens uppträdande, med ett gradvis sjunkande tryck med höjd, att gaslagarna stämmer. Det är så det skulle se ut om rymden verkligen fanns. Hur skulle de annars se ut? Och varför sjunker trycket med höjden om rymden inte är verklighet? Händer samma sak i någon annan tryckbehållare?

För det andra så kan vi ta en faktor i gaslagen, p. Tryck. Tryck definieras som kraft över yta. Newton per kvadratmeter när det gäller Pascal. Och vad är en Newton? Det är kraften gravitation påverkar en massa med. Så du har medgett att gravitation finns genom att åberopa gaslagarna. Bra där!

Jag kan krossa ditt ihopfantiserade kunnande om gaslagarna genom att titta på en annan faktor i gaslagen; T. T ger beviset för att en atmosfär kan existera. Det kan jag gå in i i mer detalj om du vill gråta en skvätt över din egen dumhet. Vad säger du? Skitit klart i det blå skåpet? Eller har du en klick kvar?
Citera
2020-01-06, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jag har inte sagt något om icke-tryck.
Jag har sagt att olika tryck bevisligen kan angränsa varandra (slå upp "isobar").
Igen: Det låga trycket i yttersta skiktet av atmosfärens kan angränsa det låga trycket i rymden.
Nån gång måste trycket gränsa till vakuum, och där skiter det sig för dig och därför undviker du det.
Du måste när trycket möter vakuum börja ljuga, inget annat återstår.
Citera
2020-01-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Nej det är du som kommer med konspirationsteorier om att all vetenskap under 2000 år är påhittad och falsk och då är det du som skall bevisa att atmosfären inte kan existera bredvid rymden, inte tvärtom.
Det har jag redan gjort. Du påstår att tryck existerar bredvid vakuum, jag ber dig visa detta som 2000 år av vetenskap har bevisat. Du kan inte. Du har förlorat.

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Det låga trycket i övre atmosfären övergår gradvis i rymdens ännu lägre tryck. Finns ingen fast gräns någonstans.
Då finns det med andra ord en gräns säger du, visa nu detta.
Citera
2020-01-06, 18:18
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Avsikten med bilden är att du ska tro att jorden är en boll som snurrar rymden, helt utan bevis.
Hur vet du det?
Citera
2020-01-06, 18:21
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nån gång måste trycket gränsa till vakuum,
Inte om det inte finns något vakuum.

Citat:
och där skiter det sig för dig och därför undviker du det.
Du måste när trycket möter vakuum börja ljuga, inget annat återstår.
Nej det gör det inte. Det är inget tryck som möter något vakuum.
Det är två olika tryck, Vi vet att två olika tryck kan angränsa varandra utan barriär.
Citera
2020-01-06, 18:36
Medlem
Citat:
Det bygger på en observation. Vi vet att trycket minskar med höjden.
När skulle detta fenomen plötsligt upphöra menar du?
Låt oss då få se observationen där tryck möter vakuum utan barriär!

Citat:
Nej, det finns inget icke-tryck eller vakuum. Det finns bara olika tryck.
Att olika tryck kan existera utan barriär bevisas med en barometer och en hiss.
Så nu finns inte vakuum, bara olika tryck.

Du ändrar nu på förutsättningarna för att kunna fortsätta tro att jorden är en sfär, ni globjordare gör det gemensamt och per automatik, och er övertygelse om jordens form rubbas inte. Trots att ni blir tvungna att ta till lögner och tillämpa självbedrägeri för att jorden fortsättningsvis ska vara rund.

Varje generation människor luras in i detta självbedrägeri, men de flesta kan ta sig ur det men vägrar.
Makalöst fascinerande!
Citera
2020-01-06, 18:37
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Det du ser säger inget om ett fysisk objekt. Månen rör sig litegrann men någon rotation bevittnar vi inte. Du har blivit lärd att den lilla rörelse är bevis för en rotation, du ser rörelsen och tänker rotation men någon rotation har du aldrig sett.

Jo då. Jag har sett en rotation. Försök inte att fantisera ihop att det vi ser inte är något vi ser. Vi ser verkligheten. Om man inte går på LSD förstås. Då ser man lite allt möjligt. Jag ser en rotation i månen som är nära dess omloppsbana. Alla kan se detta. De som har ögon dvs. Du kanske är blind?

Citat:
Så du ser ett ljusfenomen som ser ut som en boll med ring runt och genast antar att det är fysiskt klot med en ekvator. Är det inte så att du blivit lärd att: när du ser runda Saturnus med ring så ser du ett fysiskt klot med en ekvator. Bekräftelse för din förutfattade uppfattning.

Jäpp. Ser jag en sfär som roterar kring sin axel så ser jag en sfär som roterar kring sin axel. JAg har aldrig sett ett icke fysiskt objekt som maskerat sig själv som en sfär som roterar kring sin egen axel. Har du några exempel på sådan icke fysiska objekt? Vad är ens ett icke fysiskt objekt? Och när ser sådan ut exakt som fysiska objekt? Är det spöken du pratar om eller vad?

Citat:
Du säger vi vet att solen lyser upp månen, hur vet vi det? Vi vet inte ens om månen inte har en egen ljuskälla. Du gör ett antagande baserat på ett antagande. Bekräftelse för din förutfattade uppfattning.

Vi vet definitivt att det är solen som lyser upp månen. Är det solen som lyser upp jorden? Eller kommer solljuset du upplever underifrån? Från marken? Är jorden sin egen ljuskälla? För när månen är ny kan vi fortfarande se delar av den mörka delen. Det ljuset kommer från jorden. Kommer ljuset från jorden från någon magisk kraft jorden? Eller är det helt enkelt reflekterat solljus? Och solljuset vi upplever på jorden helt och hållet kommer från solen, varför skulle det solljuset missa månen? Om månen är sin egen ljuskälla, varför är den inte full hela tiden? Varför är den ibland bara delvist upplyst? Och varför matchar dess faser exakt med en sfär som rör sig i solljus? Och varför kan du inte demonstrera någon annan ljuskälla som uppför sig som din fiktiva måne?

Citat:
Det fetade: ja, du har lärt dig att när du ser runda ljus på himlen så är de fysiska planeter som snurrar i vakuum. Du ser runda ljus på himlen och din förutfattade inlärda uppfattning bekräftas. Om du ser en rund boll på TV tänker du automatiskt att det är ett fysisk objekt med en ekvator, självklart inte men när det gäller samma fenomen på himlen gör du det. Varför?
Du har blivit lärd att när du ser ett runt ljus på himlen är det ett fysiskt objekt, en sfär som snurrar runt sin egen axel. När du ser ett runt ljus på en TV-skärm ser du bara ett runt ljus.

Nej, jag har lärt mig att om jag tittar på en boll så tittar jag på en boll. Är det verkligen så svårt att förstå? Hur kan du inte veta hur en boll ser ut? Om jag ser en boll som roterar kring sin axel så kan det inte vara något annat. Eller påstår du att himlen är en tv?! Påstår du att om jag tittar på en boll genom ett teleskop så upphör bollen att vara en boll bara för att jag använder ett teleskop?! Nu börjar jag faktiskt oroa mig över din mentala hälsa..

Citat:
Du ser det du är förprogrammerad att se. Om du tillverkar en boll på din dator och du tittar på den, blir den då ett fysiskt objekt som roterar kring sin axel?

Jag är "förprogrammerad" i den mån jag är mentalt kapabel att tyda min omgivning. Ser jag en boll så vet jag att det är en boll. Jag tror inte att en boll jag själv genererat på datorn i ett 3d program är en riktig boll. Jag kan få den att uppföra sig som en riktig boll men det är bara en simulering. Däremot vet jag att en bild på en riktig boll jag tagit med min egen kamera faktiskt är en riktig boll.

Citat:
Denna konspiration är inte avhängig av snyggt utförda tricks, utan tricksen kan vara direkt dåliga, tom avsiktligt dåliga. Det går istället ut på att få dig att veta vad du ser innan du ser det, och på så sätt bekräfta din förprogrammerade uppfattning. Vidare förprogrammeras vi att tro att alla som ifrågasätter snurrande ljusbollar som fysiska planeter är korkade, efterblivna, outbildade idioter som man kan håna och censurera. Varför kan vi håna och censurera just dessa individer medans andra är fredade? Du kallar personer som mig för religiösa idioter när du i själva verket tror att du ser fysiska klot som roterar kring sin axel när du bara ser ett snurrande ljus på himlen. Det är du som är religiös men konspirationen har lärt dig att anklaga andra för det du själv är. Religiös.

Det är briljant utfört, mycket snyggt!

Jag tror vi börjar få en inblick i ditt psyke. Du tror att allt är en simulering. Att allt är "The Matrix". Att allt är skapat av en manusförfattare i Hollywood. Intressant. Du borde besöka delforumet Psykisk hälsa.
Citera
2020-01-06, 18:45
Medlem
Citat:
Det kan man inte. Har man inget skäl att ge något kritik så är det lika bra att hålla tyst. "Den här filmen är usel!" "Varför säger du det?" "Skit i det du!". Så argumenterar alla ni plattjordare. Ni har inga argument. Ni har inget att komma med. Därmed har ni inget att säga. Och om man inte har något att säga, varför öppna käften över huvudtaget?
Är du seriös? Lämna tråden om du blir kränkt.

Citat:
Alla observationer av solsystemet och stjärnorna bevisar bortom alla tvivel att jorden kretsar kring solen. En tomte som dig tror säker på horoskop också. Horoskop är baserade på att solen befinner sig i olika stjärntecken under året. Solen verkar vandra. Men stjärnhimlen verkar också vandra. Vad är det som vandrar? Vad står still om något? Kan det vara jorden som står still. Nej. För vi kan även se planeterna röra sig på ett helt annat sätt än hur solen och stjärnhimlen verkar röra sig. Kan solen och jorden stå still? Om jorden roterar runt sin axel så funkar det nästan. Men stjärnhimlen då? Är det den som roterar runt solen och jorden? Ptja, varför inte? Men vad är planeterna då? Varför rör de sig så konstigt? De verkar röra sig åt ett håll och sen bara vänder de om. Hur kan det gå till? Det kan bara förklaras om jorden också är en planet som går i en annan omloppsbana runt solen. Det är det enda vi kan observera, att jorden och planeterna går i elliptiska omloppsbanor runt solen som är stationär i proportion till planeterna. Alla bevisen finns där uppe i natthimlen och alla som gör samma observationer kommer att se samma sak; att jorden kretsar kring solen.
Ja, vi kan se att solen kretsar runt oss. Vi kan se att himlen kretsar runt oss. Vi kan se att planeter rör sig runt oss i olika banor. Ja, det är lätt att tro att det är så då.
Citera
2020-01-06, 18:47
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Det har jag redan gjort. Du påstår att tryck existerar bredvid vakuum, jag ber dig visa detta som 2000 år av vetenskap har bevisat. Du kan inte. Du har förlorat.

Då finns det med andra ord en gräns säger du, visa nu detta.
Nej du har inte bevisat att tryck inte existerar intill rymdens lägre tryck. Du har bara påstått detta. Det är du som kommer med konspirationsteorier som skall bevisa dessa. Att rymden finns har vetenskapen bevisat sedan länge då satelliter och rymdfärder existerar. Går inte att fejka detta med ballonger.
Har du över huvud taget läst vad jag skrivit. Jag skrev ju att det [b]inte[b] finns någon fast gräns utan att det är en gradvis övergång.
Citat:
Ja, vi kan se att solen kretsar runt oss. Vi kan se att himlen kretsar runt oss. Vi kan se att planeter rör sig runt oss i olika banor. Ja, det är lätt att tro att det är så då.
Nej vi kan inte se huruvida solen kretsar kring oss eller om det bara ser ut så beroende på att jorden roterar. Detta påstående är rent trams.
Senast redigerad av Jonas1968 2020-01-06 kl. 18:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in