Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Och det har du valt att tro på utan att det finns tillstymmelse till bevis.
Ingen fungerande karta.
Ingen rimlig förklaring till att solen går ner bakom horisonten.
Ingen gemensam idé om det finns en kant eller hur det ser ut.
Inget som förklarar sol- och månförmörkelser.
Alltså inget stöd alls, och då pratar jag inte ens om bevis.
Jag vet att du kommer avfärda detta med ett par meningar. För det är din taktik: kräv endast bevis för motståndarens påståenden, påstå inget som kan leda till meningsfull diskussion. Formulera dig så fåordigt som möjligt.
Jag vet att ni globjordare har svårare för att argumentera för er sak än vi plattjordare, då allt ni har är lögner. Det är svårt att försvara lögner, de kräver fler lögner för att försvara den första lögnen. Antagande på antagande, lögn på lögn.
Centralt och avgörande för er modell är ju kurvan, det är ju den som gör jorden rund, den kan ni ju bara inte visa upp när ber om det. Istället kontrar ni: 'ni har ingen karta!' Eller varför inte bevis för rymdens vakuum bredvid jordens trycksatta atmosfär. Nä, då kontrar ni med: 'få se en bild på kanten!'
Det är faktiskt komisk att bevittna hur krumbuktar, grimaserar och ljuger för att fram kurvan.
Varför detta självbedrägeri? Kan du inte ge oss en inblick i detta, jag finner det uppriktigt så fascinerande. Jag kan inte få grepp om detta fenomen. Varför ljuger du för dig själv?