2020-01-06, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Precis som olika lufttryck (vattennivå vs bergstopp) eller vattentryck (yta vs djupare ned) kan existera bredvid varandra, så kan vakuum existera intill atmosfär med gradvis övergång.

Du kommer givetvis förneka det, men alla förstår ju att du trollar då.
Var god presentera dina bevis för att tryck kan existera bredvid vakuum!

Sätt igång och googla nu.
Citera
2020-01-06, 12:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Var god presentera dina bevis för att tryck kan existera bredvid vakuum!

Sätt igång och googla nu.
Löste du ens inlägget du just besvarade? Håller du med om att lufttrycket är lägre högre upp och vattentrycket högre desto djupare man dyker?
Citera
2020-01-06, 12:41
Medlem
dragkejdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det var det jag skrev. Men, den kan räknas som och mätas som en kraft på jorden.

Dåså.
Alltså är detta påstående falskt:

F = Gm1m2/r^2 är säkert välkänd. G = gravitationskonstanten = 6,674E-11. m1 och m2 är objektens massor. r är avståndet mellan objektens gravitationscentrum.

Citat:
Vinkeln var inget med saken att göra, den kan inte få saker att skymma varandra.

Det är inget som skyms.

Citat:
Det är inget problem om den som jorden "voltar" med 15 grader i timmen.

Det är 1600km/h.

Och då kan vi återgå till:

Det finns inga bevis för att jorden snurrar på sin axel.
Citera
2020-01-06, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Och det har du valt att tro på utan att det finns tillstymmelse till bevis.

Ingen fungerande karta.

Ingen rimlig förklaring till att solen går ner bakom horisonten.

Ingen gemensam idé om det finns en kant eller hur det ser ut.

Inget som förklarar sol- och månförmörkelser.

Alltså inget stöd alls, och då pratar jag inte ens om bevis.

Jag vet att du kommer avfärda detta med ett par meningar. För det är din taktik: kräv endast bevis för motståndarens påståenden, påstå inget som kan leda till meningsfull diskussion. Formulera dig så fåordigt som möjligt.
Jag vet att ni globjordare har svårare för att argumentera för er sak än vi plattjordare, då allt ni har är lögner. Det är svårt att försvara lögner, de kräver fler lögner för att försvara den första lögnen. Antagande på antagande, lögn på lögn.

Centralt och avgörande för er modell är ju kurvan, det är ju den som gör jorden rund, den kan ni ju bara inte visa upp när ber om det. Istället kontrar ni: 'ni har ingen karta!' Eller varför inte bevis för rymdens vakuum bredvid jordens trycksatta atmosfär. Nä, då kontrar ni med: 'få se en bild på kanten!'

Det är faktiskt komisk att bevittna hur krumbuktar, grimaserar och ljuger för att fram kurvan.
Varför detta självbedrägeri? Kan du inte ge oss en inblick i detta, jag finner det uppriktigt så fascinerande. Jag kan inte få grepp om detta fenomen. Varför ljuger du för dig själv?
Citera
2020-01-06, 12:53
Medlem
dragkejdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Fast den accelerationen är på helt försumbara nivåer. Ingenting som skulle ge upphov till några märkbara effekter om man hoppar.

Citat:
Vi känner inte fart, det vi känner är acceleration dvs att farten ändras och jorden accelererar inte.

Så,
Kan du vara ärlig nog att erkänna att du sa emot dig själv?

Känner vi acceleration eller inte?
Citera
2020-01-06, 13:00
Medlem
Citat:
Du påstår att jorden är rund och ber därefter mig motbevisa detta.
Omvänd bevisbörda kallas detta.
Och? Allt tyder på en rund jord. Så vari ligger problemet?
Citera
2020-01-06, 13:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragkejda
Så,
Kan du vara ärlig nog att erkänna att du sa emot dig själv?

Känner vi acceleration eller inte?

Konstant fart känner vi inte, och om accelerationen sker tillräckligt långsamt känner vi inte den heller. Ett exempel som nämnt i tråden är när man sitter i ett tåg vid en station. När man tittar ut genom fönstret tror man att tåget börjat rulla, men blir sen förvånad av att det var tåget intill som börjat rulla.
Citera
2020-01-06, 13:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag vet att ni globjordare har svårare för att argumentera för er sak än vi plattjordare, då allt ni har är lögner. Det är svårt att försvara lögner, de kräver fler lögner för att försvara den första lögnen. Antagande på antagande, lögn på lögn.

Centralt och avgörande för er modell är ju kurvan, det är ju den som gör jorden rund, den kan ni ju bara inte visa upp när ber om det. Istället kontrar ni: 'ni har ingen karta!' Eller varför inte bevis för rymdens vakuum bredvid jordens trycksatta atmosfär. Nä, då kontrar ni med: 'få se en bild på kanten!'

Det är faktiskt komisk att bevittna hur krumbuktar, grimaserar och ljuger för att fram kurvan.
Varför detta självbedrägeri? Kan du inte ge oss en inblick i detta, jag finner det uppriktigt så fascinerande. Jag kan inte få grepp om detta fenomen. Varför ljuger du för dig själv?

Jaså det vet du? Vilka är era fungerande argument då? Är det er karta? Är det föreställningen att det känns meningsfullare att leva om jorden är platt? Vilka argument har ni? Snälla berätta.
Citera
2020-01-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nu väljer du igen att ignorera vad jag säger. Precis som jag sa. Du undviker konsekvent ge dig in i någon diskussion eller att svara på frågor du finner obekväma.
Jag analyserade vad du sa och kunde konstatera att du motsade dig själv och använde dig auktoritetsargument, vilket du inte bestrider heller. Snarare du som undviker.
Citera
2020-01-06, 13:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag analyserade vad du sa och kunde konstatera att du motsade dig själv och använde dig auktoritetsargument, vilket du inte bestrider heller. Snarare du som undviker.

Citat:

[...]

Vilka är era sanningsenliga argument för en platt jord? Du säger att allt vi har är lögner. Vilka argument har du för en platt jord som är sanningsenliga?
Citera
2020-01-06, 13:11
Medlem
dragkejdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Blir luften tunnare ju högre upp man kommer? Varsågod. Rymden bevisad. Det var så lite så...

Finns en rymd så stämmer inte de naturliga gaslagarna.

Nobelpriset ligger runt hörnet...
Citera
2020-01-06, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragkejda
Finns en rymd så stämmer inte de naturliga gaslagarna.

Nobelpriset ligger runt hörnet...
...som gäller i ett slutet system, vilket atmosfären inte är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in