2020-01-06, 05:18
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Jag behöver inte ens kommentera det här inlägget. Det räcker att feta sista delen, så får det kommentera sig själv.
Min kommentar var helt okej. Inget fel på den.
Citera
2020-01-06, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turgenjev
Absolut. Men det säger ingenting om underskott eller överskott, eftersom det inte säger något om var varje individ har tjänat sina pengar. Varken personer som skattar sina pengar i kranskkommuner eller i exv. Köpenhamn räknas in.

Tror du att de skatter som läggs i Köpenhamn samt kranskommuner av svenskar boendes i Malmö uppgår till 5 miljarder? Knappast!
Citera
2020-01-06, 05:36
Medlem
DURN80s avatar
Med tanke på att mannen själv inte verkar bry sig ett dugg så förstår jag inte riktigt media hysterin runt detta.
Citera
2020-01-06, 06:20
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
"Det kanske är det sista vi ser av Zlatanstatyn..?"

Nej, lappa ihop honom! Låt folket såga ner honom igen!

Fel material det borde vara härdat stål så hade de fått såga som fan och knappt gjort några märken. Men för konstnären hade det givetvis varit värre att få till fötterna. Men man kan byta benen till härdat stål och sätta upp ett par kameror på oåtkomlig höjd.

Malmö ska ha sin gud var sig de vill det eller inte. Finns ingen ångervecka på det då öppnar man för anarki och kaos. Malmö pöbeln ska fostras att tåla lite.

Vi andra ska inte behöva ta emot och dras med det som Malmö ratar.
Citera
2020-01-06, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Med tanke på att mannen själv inte verkar bry sig ett dugg så förstår jag inte riktigt media hysterin runt detta.
Zlatan bryr sej nog mycket men gör bedömningen att det lönar sej bäst att sitta still i båten. Zlatan slog fast att hela Rosengård skulle skydda statyn. Den bluffen e synad. Zlatans rådgivare har säkert vädjat till honom att inte kommentera vanligt folks förakt för honom.
Citera
2020-01-06, 06:29
Medlem
Utan invandringen skulle vi inte haft Zlatan. Låt monumentet stå kvar och döp det till ”den fallna mångkulturen”
Citera
2020-01-06, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimshaddy
Utan invandringen skulle vi inte haft Zlatan. Låt monumentet stå kvar och döp det till ”den fallna mångkulturen”
Den ödmjukes fall är ett passande namn för konstverket. Jag tippar på att statyn flyttas i mars från Malmö.
Citera
2020-01-06, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Den ödmjukes fall är ett passande namn för konstverket. Jag tippar på att statyn flyttas i mars från Malmö.

Mars? Den flyttas väll imorn typ. Zlatan är barndom idolen men han säker bråk eftersom han får kickar av det vilket blir irriterande att följa när Sverige gjort ALLT för Zlatan och inte ens ifrågasatt han när han kör över landslaget som blattarna i orten med svennar
Citera
2020-01-06, 06:40
Medlem
Citat:
Mars? Den flyttas väll imorn typ. Zlatan är barndom idolen men han säker bråk eftersom han får kickar av det vilket blir irriterande att följa när Sverige gjort ALLT för Zlatan och inte ens ifrågasatt han när han kör över landslaget som blattarna i orten med svennar
Jag tror politiker och "eliten" kommer streta emot då dom älskar Zlatans översittarstil. Hur han alltid kommer undan med att håna någon lite längre ner på samhälls-stegen. Ska jag gissa på ett specifikt datum som statyn förpassas till containern så e 17 mars ett tips.
Citera
2020-01-06, 06:42
Medlem
Citat:
Jag tror politiker och "eliten" kommer streta emot då dom älskar Zlatans översittarstil. Hur han alltid kommer undan med att håna någon lite längre ner på samhälls-stegen. Ska jag gissa på ett specifikt datum som statyn förpassas till containern så e 17 mars ett tips.

Han är ju av statyn? Ska han bara ligga där? Eller repareras
Citera
2020-01-06, 06:45
Medlem
Citat:
Han är ju av statyn? Ska han bara ligga där? Eller repareras
Jag menar att ett definitivt beslut om att statyn ska förpassas ut från staden kommer först i mars. I februari behandlas medborgarförslaget om att flytta statyn. Detta kommer bifallas. En slutlig prövning av statyfrågan görs i mars månad och då kommer statyn beslutas att få lämna Malmö.
Citera
2020-01-06, 06:50
Medlem
Citat:
Jag menar att ett definitivt beslut om att statyn ska förpassas ut från staden kommer först i mars. I februari behandlas medborgarförslaget om att flytta statyn. Detta kommer bifallas. En slutlig prövning av statyfrågan görs i mars månad och då kommer statyn beslutas att få lämna Malmö.

Ja håller med det låter rimligt, men vart ska statyn stå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in