2019-12-24, 07:47
Medlem
Snart är det år 2020 och vi går in i ett nytt spännande år. Vad kan vi förvänta oss utav Feminism nästa år? Kommer de krafterna som har möjlighet att påverka utveckla sig bättre i år än vad det gjort hittills? Jag tänker på främst att man försöker säga till män att sluta bete sig på ett visst sätt genom kanaler som de män som beter sig på det sättet inte berörs utav? T.ex feminister som skriver i Aftonbladet. De enda som läser debatt artiklarna på medierna är ju belästa män som i större utsträckning inte behöver skärpa till sig lika mycket som de män som faktiskt behöver bli berörda? Såg nått klipp också när en kvinna berättar att vi borde sluta köpa julklappar till män.... det träffar liksom inte den målgruppen som de vill.

Vi får ju alltid hoppas att feminismen börjar ta tag i invandrares kvinnosyn också men det är väl för mycket att önska.
Citera
2019-12-24, 08:44
Medlem
Du har en poäng när du skriver att vissa invandrarmän och flashbackriddare är i störst behov av förändring i sin kvinnosyn. De har kanske inte förmågan att tränga igenom en flerradig artikel på kultursidan. Man skulle kunna skriva om artikeln på lätt svenska och infoga denna på sportsidorna eller på sidorna för trav och galopp. Att låta de berörda läsa en akademisk kurs i genusvetenskap är nog att kasta pärlor för svinen ?
Citera
2020-01-06, 02:47
Medlem
GaylordYankers avatar
Det är fler och fler som höjer rösten och börjar säga ifrån. De där galenskaperna gör ni fan inte i mitt namn, säger de. Speciellt feminismen får sina skrapor och det är mycket välförtjänt. De gapigaste feministerna från fem år sen har samlats runt Greta och miljön och bevakar varje offentligt ord och nu börjar de redan äta på varandra. JK Rowlings t.ex är ute i kylan. Emma Watson har blivit incel efter sitt tal i FN om "Feminismen", där hon såg det som ett problematiskt uttryck och nu börjar det även koka inom SVT för att man sagt något Gretakritiskt. Inte ens Belinda Olsson får behålla sin arena längre. Danius och Stridsberg är slut. Ingen bryr sig om Ebba Witts krig mot kulturmannen osv.

Undre 2020 dalar Gretas stjärna betänkligt och jag tror att det finns en betydande risk att hon kraschar hårt och de som hanterat henne flyr sitt ansvar utom föräldrarna, som kan ha ett tråkigt slut att bäva för.
Citera
2020-01-06, 02:55
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Du har en poäng när du skriver att vissa invandrarmän och flashbackriddare är i störst behov av förändring i sin kvinnosyn. De har kanske inte förmågan att tränga igenom en flerradig artikel på kultursidan. Man skulle kunna skriva om artikeln på lätt svenska och infoga denna på sportsidorna eller på sidorna för trav och galopp. Att låta de berörda läsa en akademisk kurs i genusvetenskap är nog att kasta pärlor för svinen ?

Hahaha!
"En artikel på lättläst Svenska på sportsidorna".
Gör det, snälla. Fortsätt i samma obrutna idiotiska anda. Jag kommer att mysskratta gott i.a.f.

Det enda kvinnan 2020 behöver utveckla är givetvis nya upplevda rättigheter. Dessa skall givetvis fås från en man, specifikt en Svensk sådan.

Lycka till med ett fortsatt misantropiskt 2020.
Citera
2020-01-06, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det är fler och fler som höjer rösten och börjar säga ifrån. De där galenskaperna gör ni fan inte i mitt namn, säger de. Speciellt feminismen får sina skrapor och det är mycket välförtjänt. De gapigaste feministerna från fem år sen har samlats runt Greta och miljön och bevakar varje offentligt ord och nu börjar de redan äta på varandra. JK Rowlings t.ex är ute i kylan. Emma Watson har blivit incel efter sitt tal i FN om "Feminismen", där hon såg det som ett problematiskt uttryck och nu börjar det även koka inom SVT för att man sagt något Gretakritiskt. Inte ens Belinda Olsson får behålla sin arena längre. Danius och Stridsberg är slut. Ingen bryr sig om Ebba Witts krig mot kulturmannen osv.

Undre 2020 dalar Gretas stjärna betänkligt och jag tror att det finns en betydande risk att hon kraschar hårt och de som hanterat henne flyr sitt ansvar utom föräldrarna, som kan ha ett tråkigt slut att bäva för.

Jag tror att 2020 är året då en minoritet av feminister kommer att få uppleva/se fempocalypsen komma.
Den stora massa av feminister kommer att vara fullt upptagna/blint följande i sitt stim.
Deras pluralistiska ignorans är för tät för att de skall kunna se sin kannibalism.

2020 kommer bjuda på en magisk början av en utdragen kollaps, ett smörgåsbord av dysfunktion kring kejsarens nakenhet.
Gretas äckliga morsa kommer fortsätta att flyga mm. Precis som alla andra runt Greta.
Mycket nöje!
Citera
2020-01-06, 15:51
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Jag tror att 2020 är året då en minoritet av feminister kommer att få uppleva/se fempocalypsen komma.
Den stora massa av feminister kommer att vara fullt upptagna/blint följande i sitt stim.
Deras pluralistiska ignorans är för tät för att de skall kunna se sin kannibalism.

2020 kommer bjuda på en magisk början av en utdragen kollaps, ett smörgåsbord av dysfunktion kring kejsarens nakenhet.
Gretas äckliga morsa kommer fortsätta att flyga mm. Precis som alla andra runt Greta.
Mycket nöje!
Jag anser nog att Ricky Gervais visade riktningen för året i Golden Globes-showen och mer kommer.

Minerna bland pk-gräddan var "priceless".
Citera
2020-01-06, 16:28
Medlem
Citat:
Jag anser nog att Ricky Gervais visade riktningen för året i Golden Globes-showen och mer kommer.

Minerna bland pk-gräddan var "priceless".

Mycket av det vi "har" idag, skulle jag vilja påstå att vi kritiska här såg kommandes ca. 2012-2014.
Vad radikalfeminister ser eftersom de är jagade av sitt "patriarkat" är något helt annat.

Därför skrev jag minoritet. De är en extremt liten grupp som kommer att bli brända på de sociala bålen. Till en början.
Kommer de att förstå vad som hänt mm?

Fempokalypsen t.ex. den pågår just nu, i full kraft.
Jag undviker kvinnor otroligt ofta, men jag ser dem och försöker se saker som de är. Det jag ser och har sett under en lång tid är desperation, ensamhet mm.
Staten tar inte och kan inte ta hand om kvinnors behov...Kvinnor är överlag bättre på att spela teater än att verkligen ta hand om varandra.
Vem lyssnar på deras gnäll över situationen de valt med hjälp av radikalfeministisk påverkan?
Utbrändheten. Skörheten, psykosomatiska problem mm. mm.

Allt detta har pågått länge och det blir långsamt värre.
Hororna och horeriet bakom #Metoo t.ex. Effekterna börjar komma nu. Än fler män har antagligen gett upp kvinnor. Skaffar en man meningsfullhet i livet, så har han allt han behöver. Så enkelt är det inte för kvinnor.

Långsamt och stadigt.
Citera
2020-01-07, 00:11
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Mycket av det vi "har" idag, skulle jag vilja påstå att vi kritiska här såg kommandes ca. 2012-2014.
Vad radikalfeminister ser eftersom de är jagade av sitt "patriarkat" är något helt annat.

Därför skrev jag minoritet. De är en extremt liten grupp som kommer att bli brända på de sociala bålen. Till en början.
Kommer de att förstå vad som hänt mm?

Jag undviker kvinnor otroligt ofta, men jag ser dem och försöker se saker som de är. Det jag ser och har sett under en lång tid är desperation, ensamhet mm.
Staten tar inte och kan inte ta hand om kvinnors behov...Kvinnor är överlag bättre på att spela teater än att verkligen ta hand om varandra.
Vem lyssnar på deras gnäll över situationen de valt med hjälp av radikalfeministisk påverkan?

Hororna och horeriet bakom #Metoo t.ex. Effekterna börjar komma nu. Än fler män har antagligen gett upp kvinnor. Skaffar en man meningsfullhet i livet, så har han allt han behöver. Så enkelt är det inte för kvinnor.

Långsamt och stadigt.
Långsamt och stadigt njuter jag mer och mer dag för dag.
Jag har märkt att jag inte ens bryr mig längre.
Jag menar, varför skulle jag göra det?
Vad har de gjort för oss på sistone?
Citera
2020-01-07, 00:39
Medlem
Citat:
Långsamt och stadigt njuter jag mer och mer dag för dag.
Jag har märkt att jag inte ens bryr mig längre.
Jag menar, varför skulle jag göra det?
Vad har de gjort för oss på sistone?

Det är viktiga frågor en man bör ställa sig. Kvinnor om de ser sitt egenintresse.
Något värde/behållning i att bry sig finns absolut inte.

2020 tror jag kommer att vara för tidigt för att just den tanken skall slå igenom. Slutet av 20-talet kanske. Ju färre manliga betjänter, ju större belastning på de som återstår.
Citera
2020-01-07, 19:32
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hendrix77
Vi får ju alltid hoppas att feminismen börjar ta tag i invandrares kvinnosyn också men det är väl för mycket att önska.

Bevisligen är det invandrarna som tar tag i feministernas kvinnosyn, och plattar till den så att feministen inte är värd skiten under invandrarnas skor. Då blir femnisten förälskad i invandraren, och väntar tålmodigt utanför moskén på sin käre Muhammed.

Kärringarna behöver disciplineras av oss svenskar, och det värsta en kärring vet; är en jämlik man. Ta befälet över kärringpacket, och styr dom med en fast hand.
Citera
2020-01-08, 06:02
Medlem
RedXs avatar
Citat:

Långsamt och stadigt.

Det här låter mer som önsketänkande från din sida än som något som verkligen sker. Har du några belägg för det här?

Ta incels som exempel. Själva begreppet torde i teorin kunna vara könsneutralt, men i praktiken är det något som med klar majoritet drabbar män. WGTOW är nog något som är betydligt vanligare i praktiken än MGTOW (som nog främst är ett försök att rebranda sin egen incelstatus).
Citera
2020-01-10, 10:03
Medlem
Jag tror att vi har nått en vändpunkt nu. Feminister kommr att bli mer och mer ratade i samhället och fler kommer vakna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in