2020-01-06, 02:05
Medlem
Turgenjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
5 miljarder kronor betalar övriga Sverige till Malmö varje år för att det är en totalt värdelös stad fylld med patrask.

Bönder finns det i hela Sverige och om ni vore så jävla bra där nere så skulle ni ju inte behöva hållas under armarna med 5 miljarder kronor, trots det så är staden en katastrof, en svensk version av Bagdad.
Hur menar du "kostar"? Vad är det för kostnader du avser? Om det är riktade statsbidrag du menar, så är du helt fel ute. Det är inte riktigt så det fungerar.
Citera
2020-01-06, 02:09
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Märkliga är att MFF supportrar varit förbannade och gjort något åt att de genom åren haft minst två spelare som dömts för olika sexualbrott mot barn. Det är väl kanske mer i linje med MFF supportrars värdegrund verkar det som då.
Here we go again.
MFF supportrars värdegrund?
Tror du vi tänker och tycker lika för att vi håller på MFF.
Hur dum är du egentligen?
Två spelare?
Kingsley Sarfo borde även du kunna ha koll på.
I det fallet blåste Sirius oss på 15 miljoner.
Citera
2020-01-06, 02:09
Medlem
Turgenjevs avatar
Mig veterligen så har statyn varit avsedd för Stockholm, men turerna gjorde att den hamnade i Malmö. Skäl som tyngden och höjden på statyn har anförts.
Citera
2020-01-06, 02:11
Medlem
Inte konstigt att Malmö är Sveriges soptipp
Jag tror personligen inte Zlatan bryr sig ett smack men det är helt galet respektlöst att smuts folket i Malmö beter sig som dem gör mot den största vi haft och som inte ens har gjort något illa.
Citera
2020-01-06, 02:12
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Varför ere så viktigt att hylla drägget Zlatan?
Fuck honom och hans staty.
Äntligen förstördes den.
Perfekt och helt rätt.

Jag skiter i om han e bra på fucking fotboll.
Han är otrevlig, respektlös och våldsam.
Jag garvade när hans brorsa dog.
Citera
2020-01-06, 02:12
Medlem
Zlatan statyn blir nya Gävle bocken om den sätts upp igen. Så distanserade som politiker är från vanliga människor (förutom fd sosse ledaren i Göteborg) så hade det ej förvånat mig om de sätter upp statyn igen. Fast denna gång med typ pansar glas runt sig. Det är isåfall ett långfinger mot MFF publiken.

Ps. Jag är varken för eller emot Zlatan men tycker han blivit riktigt pinsam i slutet av sin karriär. Alltså töntig liksom. Många av hans uttal är cringe rakt av.
Citera
2020-01-06, 02:20
Medlem
Turgenjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugsv4mp
Jag tror personligen inte Zlatan bryr sig ett smack men det är helt galet respektlöst att smuts folket i Malmö beter sig som dem gör mot den största vi haft och som inte ens har gjort något illa.
Inte för att jag bryr mig på ett personligt plan, men på ett statistiskt gör jag nog. På vilket sätt skulle Malmö vara Sveriges soptipp? Det sker inte fler skjutningar där per capita, heller inte generell brottslighet. Folk löper således inte större risk att utsättas för brott där per capita. Vad har du för faktiskt argument?
Citera
2020-01-06, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turgenjev
Hur menar du "kostar"? Vad är det för kostnader du avser? Om det är riktade statsbidrag du menar, så är du helt fel ute. Det är inte riktigt så det fungerar.

Den kommunala skatteutjämningen täcker upp ett budgetunderskott på 5 miljarder kronor i Malmö så hur ska du relativisera bort det faktumet?
Citera
2020-01-06, 02:22
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Att Zlatan-statyn blivit fälld har inget med massinvandringen till Malmö att göra.
Det handlar om att ingen spelare är större än klubben.
Inte ens Zlatan.
Det var idiotiskt beslut från början att göra staty av en fortfarande aktiv fotbollsspelare och människa.

Statyer gör man när sista kapitlet är skrivet.

Jag menade att en sån här grej, att riva en staty, kan bara hända i Malmö.
Citera
2020-01-06, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Jag har inget intresse för sport ...har tre barn varav 2 spelar i högsta ligan i SSL (innebandy). Det är min frus gener till 200% ...jag har aldrig förstått varför man jagar en boll.

Jag har skjutsar runt kidsen i hela Sverige men när mina barn är på plan höjs min puls ...men det jag begriper med idrott är att på läktaren så sitter vuxna män(niskor) och trivs ihop med att svära och hata.
Det började faktiskt när kidsen var väldigt unga.

När män kommer ihop så startar det igång något. Den där statyn ska nog aldrig upp igen för Zlatan är en idrottsman och entrpenör, ingen känslomänniska. Han ger fan i sin staty. Han lägger sin energi i cashback ...précis som mina söner. Det är ett jobb och dom har det roligt på vägen. Lagkänsla? ....njaaaaa

Arketyp för att träffa vad man siktar på. Genom hårt arbete, som föder kompetens, dribbla förbi livets problem och nå målet. Samma princip som The Heroes Journey, i filmer.
Citera
2020-01-06, 02:27
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugsv4mp
Det finns dock en del andra
Fotboll har spelats innan 2000-talet.
Bröderna Nordahl, Gunnar Gren, Ronnie Hellström, Bosse Larsson, Torbjörn Nilsson, Thomas Brolin, Henrik Larsson m.fl.

Vi har inte rört ett hårstrå på hans huvud.
Och mig veterligen har ingen hotat honom.
Vi pratar om en felaktigt placerad staty, som med all rätt pulveriserats.
Och han är inte värd 25 öre i mina ögon.
Citera
2020-01-06, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Det finns dock en del andra
Fotboll har spelats innan 2000-talet.
Bröderna Nordahl, Gunnar Gren, Ronnie Hellström, Bosse Larsson, Torbjörn Nilsson, Thomas Brolin, Henrik Larsson m.fl.

Vi har inte rört ett hårstrå på hans huvud.
Och mig veterligen har ingen hotat honom.
Vi pratar om en felaktigt placerad staty, som med all rätt pulveriserats.
Och han är inte värd 25 öre i mina ögon.
Alla dessa du rabblar upp går inte ens att jämföra med Zlatan, eftersom han är på en helt annan nivå.
Okej men varför blev de inga protester tidigare? Oj juste Zlatan fick några små aktier i Hammarby och är nu den största förrädaren! hahaha pinsamt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in