2020-01-06, 01:19
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Ja, detta kallas för växande halvmåne 77% upplyst. Som du kan se är 77% helt upplyst och detta kommer att öka vad tiden lider. Ditt nästa inlägg skulle ha blivit en fråga om varför det är så, nu slipper du skriva det. Mitt svar är: jag vet inte.

Jag behöver inte veta vad som är istället för att kunna kritisera globjordsmodellen.

Så du kan se procent så?

Är du bror till greta? Som ser koldioxid?
Citera
2020-01-06, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Det övergår ju till så lågt tryck att det är nästan totalt vakuum ditt mongo - det är ju fakta........

Riktigt äkta vakuum finns dock i.g inte ens i hela universum då det alltid finns nån jävla molekyl på vift.
Lite svårt att förklara för imbecil men vakuum är inte ett tillstånd som helt plötsligt uppstår utan ett
ungefärligt mått när det är väldigt glest mellan molekylerna.

Vakuumpackare kallas ju nått som bara sänker till 700mb t.ex...Mars atmosfär räknas inte som vakuum fast det kanske ligger på kanske 10mb....som exempel.

Du har så låg nivå på ditt intellekt så du anar inte hur du roar folk...
Då återstår det ju bara för dig att bevisa detta.
Citera
2020-01-06, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Är du sugen på att åka med en U2? Då kan du se jordens krökning med dina egna ögon. Om du fortfarande vägrar erkänna faktum så öppnar vi alla luckor så kan vi kan motbevisa din senaste fixering. Det trista är att ditt blod kokar bort på några sekunder om du har fel. Men det är väl inga problem eftersom du är helt säker på din sak.
Jag har sett videon, den visar ingen krökning. Tråkigt argument!
Citera
2020-01-06, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Här är ett litet klipp som slår två flugor i en smäll: Saturnus, otvivelaktigt rund, tittar fram bakom månen som också är otvivelaktigt rund. Taget av en amatörastronom. Inga NASor eller rymdödlor involverade.

https://www.youtube.com/watch?v=DqplUg67F_g
Och hur bevisar detta att månen och Saturnus är en sfär?
Citera
2020-01-06, 01:26
Medlem
448s avatar
Citat:
Då återstår det ju bara för dig att bevisa detta.

Det är ju bevisat redan och jag skulle aldrig få för mig att t.ex försöka förklara för
nån med downs syndrom hur en kaffekokare fungerar - hel onödigt för han förstår inte....

Bättre låta han sitta med haklapp o blänga genom sina tjocka glasögon med sina fina ögon😆
Citera
2020-01-06, 01:31
Medlem
Citat:
Ge ett exempel på en ljuskälla som uppför sig på det här sättet. Varför ser inte solen ut så här var och varannan dag?
Månen.
Vet ej varför solen inte uppför sig så. Jag måste inte veta det för att kritisera globjordsmodellen.

Citat:
Och, jo, du behöver kunna ge alternativa förklaringar. Annars framstår du som en bebis i trotsåldern som säger emot de mest självklara sanningar bara därför att. Du vet inte säger du. Ändå försöker du hela tiden framstå som att du vet allt. Som om allt vi vet som är obestridlig sanning är falskt. Kan du ens ge en förklaring till varför allting är falskt? Låt oss se in i ditt psyke, hur du tänker. Vi kanske kan hjälpa till med en diagnos.
Jag kritiserar globjordsmodellen därför att den är baserad på lögner. Vad som är istället behöver jag inte känna till för att göra det. Du som stoltsera med ett så arrogant citat som din signatur borde rimligen ha förståelse för kritik. Men du är vad din signatur säger, den handlar om dig.
Citera
2020-01-06, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
Det här skrev du 30e april 2018.

Jösses du behöver hjälp på riktigt. Eller är du redan inspärrad? Hoppas. Hoppas hoppas
Men något bevis för att solen är en sfär presenterar du inte.
Citera
2020-01-06, 01:35
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Jag har inte påstått något sådant.

Jo det gör du. Du gör det varje gång du påstår att atmosfärsgradienten inte övergår till vakuum efter tillräckligt hög höjd. För då menar du även att atmosfärstrycket inte avtar med höjden. Så hur ska du ha det? Vad gäller? Blir trycket mindre med höjden eller inte? Om inte, varför har varenda en av oss upplevt just det någon gång i sitt liv? Om de minskar, vad får det att sluta minska? Låt mig gissa ditt svar: "jag vet inte"...

Citat:
Jag vet, du har gjort bort dig med självförvållad lyteskomik och nu försöker du rädda ansikte.

Snällt att kalla mitt citat lyteskomik. Det är avsett som en idiotförklaring gentemot alla religiösa dårar i världen..
Citera
2020-01-06, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
Så du kan se procent så?

Är du bror till greta? Som ser koldioxid?
Det år att kontrollera, prova det nån gång.

Här har du länk till sajt där det bra att göra det.
https://www.timeanddate.com/moon/sweden/stockholm
Citera
2020-01-06, 01:40
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Och hur bevisar detta att månen och Saturnus är en sfär?

Allvarligt? Du kan inte se hur deformerade månens kratrar är pga kurvaturen? Du kan inte se saturnus runda ringar över planetens ekvator? Du kan inte se hur saturnus konturer är något mörkare för att solljuset inte prickar rakt på? Inget av det du ser kan förklaras om något objekt är platt. Vill du se mer av saturnus? Här har du ett klipp till. Här ser man t.om saturnus vädersystem som ligger som ett bälte runt planeten. Kan inte förklaras med en platt värld.

https://youtu.be/TzIdmqL6OhA?t=89
Citera
2020-01-06, 01:48
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Månen.
Vet ej varför solen inte uppför sig så. Jag måste inte veta det för att kritisera globjordsmodellen.

Jo det måste du. Annars idiotförklarar du bara dig själv.

Citat:
Jag kritiserar globjordsmodellen därför att den är baserad på lögner. Vad som är istället behöver jag inte känna till för att göra det. Du som stoltsera med ett så arrogant citat som din signatur borde rimligen ha förståelse för kritik. Men du är vad din signatur säger, den handlar om dig.

Bara påståenden. Det finns inga lögner om den heliocentriska modellen. Presentera några i så fall. En enda som bevisats som lögn och inte bara en fantasi utifrån din uppenbara avsaknad av förståelse om de mest enkla naturvetenskapliga företeelserna. Extraordinära påståenden måste följas av extraordinära bevis.
Citera
2020-01-06, 01:48
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Är månen på bilden upplyst från kant till kant? Klarar du att svara på en konkret fråga utan att ljuga för dig själv?
https://www.google.com/search?q=picture+of+full+moon&tbm=isch&source=iu&i ctx=1&fir=klDhqkQ00o3kQM%253A%252CpakLGsnMUDs2RM%2 52C_&vet=1&usg=AI4_-kRoICak2kNkVtARgO0GBqDdH5bKiA&sa=X&ved=2ahUKEwivw9 mekO3mAhVow4sKHX-8CsUQ9QEwAHoECAoQBA&safe=active&ssui=on#imgrc=klDh qkQ00o3kQM:

Den är nästan helt upplyst kant till kant vid fullmåne, absolut. Vad vill du visa med det? Dock är det inte lika starkt ljus i ytterområdena som vid mitten av månen.

Så, vad är tryck enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in