2020-01-06, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
Kant till kant? Är månen också platt numera? Jeeez det gåe framåt?

När plattar ni i till saturnus?
Jag vet inte om månen är platt. Har du bevis för att Saturnus är en sfär?
Citera
2020-01-06, 00:59
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Är månen på bilden upplyst från kant till kant? Klarar du att svara på en konkret fråga utan att ljuga för dig själv?
https://www.google.com/search?q=picture+of+full+moon&tbm=isch&source=iu&i ctx=1&fir=klDhqkQ00o3kQM%253A%252CpakLGsnMUDs2RM%2 52C_&vet=1&usg=AI4_-kRoICak2kNkVtARgO0GBqDdH5bKiA&sa=X&ved=2ahUKEwivw9 mekO3mAhVow4sKHX-8CsUQ9QEwAHoECAoQBA&safe=active&ssui=on#imgrc=klDh qkQ00o3kQM:

Ja svara själv du. Är månen upplyst från kant till kant? Så här ser nämligen månen ut just nu. Vi har bett dig om en förklaring på detta lilla fenomen många gånger nu men du har inte klarat av att hitta på något.

https://i.pinimg.com/474x/e4/ba/1a/e4ba1aeeeb5e3e4f158bd437275f3758.jpg
Citera
2020-01-06, 01:05
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Det fetade: ett antaganden.

Jag kritiserar påståendet om att jordens atmosfär övergår i rymden vakuum. Det är allt. Jag behöver inte leverera ett alternativ för att kunna kritisera ditt påstående.

Fast det du påstår är att atmosfärstrycket inte minskar med höjden. Hur kan du inte förstå vad du själv säger? Och om man kommer med ett uttalande som går emot vad vi alla upplever genom att bara åka i en hiss så måste man kunna ge en förklaring.

Citat:
Detta citat är din signatur och det är precis vad du sysslar, dags att ta bort den nu.
"Tro är en ursäkt som sinnessvaga tar till när dom vill slippa tänka."

Mitt citat är mer relevant nu än nånsin. Och det gäller dig väldigt mycket. Om du tar illa upp så, bra! Det kanske kan få dig att börja tänka istället för att bara rapa ur dig vad andra säger åt dig att tro.
Citera
2020-01-06, 01:06
Medlem
448s avatar
Citat:
Jag förstår att du tro att minskningen är beviset, men det bevisar enbart att trycket minskar vid ökad höjd. Du gör ett antagande om att trycket övergår i vakuum, du har inga bevis.

Det övergår ju till så lågt tryck att det är nästan totalt vakuum ditt mongo - det är ju fakta........

Riktigt äkta vakuum finns dock i.g inte ens i hela universum då det alltid finns nån jävla molekyl på vift.
Lite svårt att förklara för imbecil men vakuum är inte ett tillstånd som helt plötsligt uppstår utan ett
ungefärligt mått när det är väldigt glest mellan molekylerna.

Vakuumpackare kallas ju nått som bara sänker till 700mb t.ex...Mars atmosfär räknas inte som vakuum fast det kanske ligger på kanske 10mb....som exempel.

Du har så låg nivå på ditt intellekt så du anar inte hur du roar folk...
Citera
2020-01-06, 01:08
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:

Jag har inte några personligt framtagna bevis, men det har bevisats och är vedertagen fakta.

Du äe ju precis som att prata med en katolik, ber mig lägga fram bevis för att gud inte finns?
Du kommer med påståendet att jorden är platt, om det nu är så, då är det ingen somhelst svårighet att visa detta.. Gör det så är jag med direkt... Är den platt så är den inget konstigt.. Jag stretar inte emot fakta o verklighet..

Du vill väl att så många som möjligt vet vad som är fakta och inte?
Citera
2020-01-06, 01:10
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Det fetade: ett antaganden.

Jag kritiserar påståendet om att jordens atmosfär övergår i rymden vakuum. Det är allt. Jag behöver inte leverera ett alternativ för att kunna kritisera ditt påstående.

Detta citat är din signatur och det är precis vad du sysslar, dags att ta bort den nu.
"Tro är en ursäkt som sinnessvaga tar till när dom vill slippa tänka."

Är du sugen på att åka med en U2? Då kan du se jordens krökning med dina egna ögon. Om du fortfarande vägrar erkänna faktum så öppnar vi alla luckor så kan vi kan motbevisa din senaste fixering. Det trista är att ditt blod kokar bort på några sekunder om du har fel. Men det är väl inga problem eftersom du är helt säker på din sak.
Citera
2020-01-06, 01:11
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Ja svara själv du. Är månen upplyst från kant till kant? Så här ser nämligen månen ut just nu. Vi har bett dig om en förklaring på detta lilla fenomen många gånger nu men du har inte klarat av att hitta på något.

Game set match... Haha.

Tror inte boldogg själv tror på det han säger.. Misstänker trollande med amfetaminer som bränsle, schizofreni eller psykos
Citera
2020-01-06, 01:12
Medlem
Citat:

Ja, detta kallas för växande halvmåne 77% upplyst. Som du kan se är 77% helt upplyst och detta kommer att öka vad tiden lider. Ditt nästa inlägg skulle ha blivit en fråga om varför det är så, nu slipper du skriva det. Mitt svar är: jag vet inte.

Jag behöver inte veta vad som är istället för att kunna kritisera globjordsmodellen.
Citera
2020-01-06, 01:13
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Här är ett litet klipp som slår två flugor i en smäll: Saturnus, otvivelaktigt rund, tittar fram bakom månen som också är otvivelaktigt rund. Taget av en amatörastronom. Inga NASor eller rymdödlor involverade.

https://www.youtube.com/watch?v=DqplUg67F_g
Citera
2020-01-06, 01:18
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ja, detta kallas för växande halvmåne 77% upplyst. Som du kan se är 77% helt upplyst och detta kommer att öka vad tiden lider. Ditt nästa inlägg skulle ha blivit en fråga om varför det är så, nu slipper du skriva det. Mitt svar är: jag vet inte.

Jag behöver inte veta vad som är istället för att kunna kritisera globjordsmodellen.

Ge ett exempel på en ljuskälla som uppför sig på det här sättet. Varför ser inte solen ut så här var och varannan dag?

Och, jo, du behöver kunna ge alternativa förklaringar. Annars framstår du som en bebis i trotsåldern som säger emot de mest självklara sanningar bara därför att. Du vet inte säger du. Ändå försöker du hela tiden framstå som att du vet allt. Som om allt vi vet som är obestridlig sanning är falskt. Kan du ens ge en förklaring till varför allting är falskt? Låt oss se in i ditt psyke, hur du tänker. Vi kanske kan hjälpa till med en diagnos.
Citera
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Du kan inte bevisa att solen är en sfär, jag förstår. Det är svårt, jag vet.

Men med din sista mening kan du finna en väg ut. Fint!

Det här skrev du 30e april 2018.

Jösses du behöver hjälp på riktigt. Eller är du redan inspärrad? Hoppas. Hoppas hoppas
Citera
Medlem
Citat:
Fast det du påstår är att atmosfärstrycket inte minskar med höjden. Hur kan du inte förstå vad du själv säger? Och om man kommer med ett uttalande som går emot vad vi alla upplever genom att bara åka i en hiss så måste man kunna ge en förklaring.
Jag har inte påstått något sådant.

Citat:
Mitt citat är mer relevant nu än nånsin. Och det gäller dig väldigt mycket. Om du tar illa upp så, bra! Det kanske kan få dig att börja tänka istället för att bara rapa ur dig vad andra säger åt dig att tro.
Jag vet, du har gjort bort dig med självförvållad lyteskomik och nu försöker du rädda ansikte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in