Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Varför envisas du med att säga att jag bevisa att den runda jordens radie inte finns, det har ju du redan gjort!
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Varför envisas du med att säga att jag bevisa att den runda jordens radie inte finns, det har ju du redan gjort!
Nu missuppfattar du nog vad jag säger, den klotformade jorden har ju helt självklart en radie vilket du givetvis förstår eftersom alla klot har en radie, det vore exeptionellt märkligt om just den klotformade jorden vore det enda objektet i form av ett klot utan just radie!
Och, eftersom alla avstånd som är uppmätta stämmer i verkligheten så kan inte jorden vara något annat än ett klot, klotet är alltså uppmätt och bevisat och som jag skrev ovan så har alla klot en radie så då är alltså den med uppmätt och bevisad.
Ergo, jorden är uppmätt och blev ett klot med allt vad det innebär och en sak det innebär är då en radie.
Och, som jag skrev tidigare så finns alla uppgifter allmänt tillgängliga om du motsätter dig resultatet av mätningen, bara utföra en egen mätning sedan kan du lägga fram dina bevis för att jorden har en annan form än ett klot.
Märk väl att jag inte ber dig bevisa att jorden är varken platt eller ett klot eller något däremellan, jag ber dig kontrollera vilken form jorden har, inget annat.