2020-01-05, 19:48
Medlem
Ekhagen, typ. Finns nog studenter men de är ju en egen sort.

Danderyd/Täby är rätt tomt men inte bara svenskar.

Hjorthagen är ok men en del vänsterfolk
Citera
2020-01-05, 19:51
Bannlyst
Sundbyberg Kanske?
Citera
2020-01-05, 19:51
Medlem
ArgusOnes avatar
Beror på vilken bostadsform och hur mycket du har. Finns en del områden som har få invandrare. Vad är budgeten?
Citera
2020-01-05, 19:54
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Och du tror att folk öppet vill berätta det?
Om det finns smultronställen kvar för Svensken så kan du va säker på att han inte säger vart.

Lidingö
Citera
2020-01-05, 19:55
Pröva med Enskede.
Citera
2020-01-05, 20:08
Medlem
Jon.Holmss avatar
Annedal är väl också ganska ok?
Citera
2020-01-05, 20:29
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
När jag bodde i Stockholm på Kungsholmen så fanns det inte en blatte någonstans . Så det kan jag rekommendera dig att välja.

Kungsholmen har blivit berikat av plusgymnasiet så det finns under dagarna inslag av mångkultur.

Kan rekommendera freakshow_hornsberg för nulägesanalys.

https://instagram.com/freakshow_hornsberg
Citera
2020-01-05, 20:33
Medlem
Runt Mörby är det väldigt lugnt, vilket jag tolkar som att det är det du egentligen letar efter.
Citera
2020-01-05, 20:48
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Runt Mörby är det väldigt lugnt, vilket jag tolkar som att det är det du egentligen letar efter.

Ja och ett stenkast boskstsvligen till Danderyds sjukhus

Ungdomsgård i Mörby centrum o yalla hit o dit
Citera
2020-01-05, 21:21
Bannlyst
Danderyd är bra. Bosatt här sedan 2012.
Citera
2020-01-05, 21:57
Medlem
Jeff.Becks avatar
Problemet med tunnelbana är att även om din station är bra så finns det ofta hyresrätter längre ut efter linjen. Se Alvik t ex som börjar få problem.

På Värmdö slipper du stökiga förorter, runt Mölnvik är trevligt. Även lokalbana är bra, Lidingöbanan och Roslagsbanan (Täby/Vallentuna).
Citera
2020-01-05, 22:08
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkox
Jag letar efter en lägenhet i Stockholm just nu. Ska flytta i våren. För er som bor där: vilka områden kan ni rekommenderas? Mina krav är att det är en fint ställe (familj med barn, lugnt, rent...) nära tunnelbanan eller pendeltåg (25 min till stan max) och inte mycket invandrare i områden.
Vad är din budget?
Hur gamla och hur många är barnen? Vilka intressen har de? (du kanske vill minimera restiden till de ställen de kommer att dras till)

Citat:
Områden jag kollat på hittills är: Nacka, Hammarbyhöjden, Danderyd och Lidingö.
Av dessa fyra väljer jag helst det sistnämnda. Antingen något direkt vid brofästet, Kopparhusen eller Torsvikssvängen, eller något aningen längre in på ön -- platsen är då beroende av eventuella fritidsintressen: ridhus, badplats, löprundor, båtplats, etc.
Kopparhusen har fördelen att de har en skaplig mataffär i gatuplanet. Kommunen införde nyligen tiggarförbud så det bör nog inte vara så skräpigt utanför mataffären där. Längre in på ön är centrumet, med något slags lägenheter eller radhus ovanför, de har gångavstånd till vettiga skolor.

Citat:
Vilka skulle ni aldrig välja?
Något som är långt från både ditt jobb, hustruns jobb och barnens skolor. I Stockholm är det mycket värt att minimera transporttider.

Citat:
Jag har hört att Kista, Spånga och Tumba är piss.
Det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in