Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Hahaha

Det hjälper om du läser det jag svarat på innan du anklagar mig för att vara snorkig.
Det här handlar inte om bildning. Ledarskapen för de här länderna, inklusive Israel, är mer bildade än du kan föreställa dig. (Trump är kanske inte särskilt bildad men det militära ledarskapet i USA är det definitivt.)
Jag har följt dina inlägg och snorkighet och förakt för andra är din ständiga följeslagare.
Och just det är viktigt för Trump. Att balanserar sina ord väl på den knivsegg han befinner sig.
Han behöver fatta att alla behöver känna att dom går vinnande ur den striden. Ja inte alla. För Israel och kurderna kommer kanske inte att gilla om USA lämnar Irak. Den möjligheten har han fått gratis idag av Iraks parlament. ETT EXIT från ett läge som ändå var förlorat
En väg som IRAN kan använda som ett tecken på att dom drivit ut USA ur IRAK och IRAK kan känna som en seger.
Och TRUMP hatar nog inne att vara i IRAK. Och han kan skryta över han skapat fred. Genom sin rådighet och nu byggt upp förtroende för omval.
WINWINWIN för tre nationer.