2020-01-05, 21:37
Medlem
PubMixs avatar
Enligt aftonhoran nyss har två raketer slagit ned vid amerikanska ambassaden i Bagdad
Citera
2020-01-05, 21:37
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Jag skrev inte Soleymani har diplomat status. Men att döda en iransk militär i annat land som är allierad och som bjudit in Iran i fighten mot ISIS, är ungefär som att döda en diplomat.

Så nu är det nästan som att döda en diplomat?
Men nej, inte nästan. Inte ungefär. Inte lika med.
Inte på något sätt. Och det blir inte det hur mkt du än tjatar om det eller hur mkt du än önskar det. Du har fel eller ljuger. Punkt slut

Citat:
Ursprungligen postat av Bahram

För att påminna så var det Iran som gav bort Su-25 till Irak i kriget mot ISIS, fatta, gaaav bort medan USA vägrade leverera F-16 och ISIS var nära.

Iran Has Deployed All Of Its Su-25 Attack Planes To Iraq

https://www.businessinsider.com/davi...14-7?r=US&IR=T

Gav bort? Du kanske borde slå upp ord du inte förstår innan du använder dom, i det här fallet ”deployed”
Citera
2020-01-05, 21:38
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Iran har redan färdiga kärnvapenspetsar. Vad Israel säger börjar bli bakgrundsbrus. Trump har hållit tillbaka den lobbyn och fler makter i Europa börjar vakna till den judiska agendan. Den judiska eran går sakta mot sitt slut rent politiskt.
Jag misstänker också att de har det, men finns det bevis?

Som sagt Israel kommer aldrig tillåta att Iran får kärnvapen!

USA idag utslängda ifrån Irak, om de nu godtar det eller ej!

Som jag skrev tidigare, ett storkrig är närmare idag än det var igår, skulle fan inte förvåna mig om missilerna börjar flyga vilken minut som helst!
Citera
2020-01-05, 21:39
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Hahaha Det hjälper om du läser det jag svarat på innan du anklagar mig för att vara snorkig.

Det här handlar inte om bildning. Ledarskapen för de här länderna, inklusive Israel, är mer bildade än du kan föreställa dig. (Trump är kanske inte särskilt bildad men det militära ledarskapet i USA är det definitivt.)

Jag har följt dina inlägg och snorkighet och förakt för andra är din ständiga följeslagare.

Och just det är viktigt för Trump. Att balanserar sina ord väl på den knivsegg han befinner sig.
Han behöver fatta att alla behöver känna att dom går vinnande ur den striden. Ja inte alla. För Israel och kurderna kommer kanske inte att gilla om USA lämnar Irak. Den möjligheten har han fått gratis idag av Iraks parlament. ETT EXIT från ett läge som ändå var förlorat
En väg som IRAN kan använda som ett tecken på att dom drivit ut USA ur IRAK och IRAK kan känna som en seger.
Och TRUMP hatar nog inne att vara i IRAK. Och han kan skryta över han skapat fred. Genom sin rådighet och nu byggt upp förtroende för omval.
WINWINWIN för tre nationer.
Senast redigerad av Jof 2020-01-05 kl. 21:42.
Citera
2020-01-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
1) Det var de innan redan. Det enda ogillas mer än USA i Mellanöstern är de egna ledarna och Israel så klart.

2) De senaste tidens blodiga demonstrationer i Irak har varit mot pro-Iran politiker. Du vet det va?

3) Det var dött redan. Dessutom har Iran inte råd att återuppta det. De riskerar folkligt uppror på grund av höjda levnadskostnader. Att lägga miljarder på uran anrikning finns inte på kartan. Iranska regimen är inte så jävla dum.

4) Trams. Vietnam är inte jämförbart på något plan.

5) Lol knappast. Har du kollat på PressTV eller nåt? Medel Reza har sett sin hushållsekonomi totalt kollapsa de senaste året. Allt medan hans ayatollor babblar om krig i fjärran länder ditt iranier skickas att dö. Du tror alla demonstrationer och våld i Iran inte är genuint missnöje? Är det bara västliga judiska agenter? Rymdödlor?

6) Iranska regimen är inte korkade. De kommer aldrig låta sina proxies göra något så korkade. Iran har nog problem hemma.

7) Ett par saker kan man vara säker på. Ett; solen går upp imorgon också och att Israel hamnar i konflikt med sin grannar. Inget nytt under solen.

8) Knappast. Europa har redan förstått att kärnenergiavtalet är dött. Man förstår att man är maktlösa mot USA. EU har redan accepterat det.

9) USA kommer aldrig behöva göra verklighet av hotet. Iran kommer inte göra något lyckat anfall mot amerikanske trupper för de är inte ett gäng galningar. De är tämligen smarta men har helt missbedömt USAs svar på ambassadattacken. Hade de vetat svaret hade de så klart inte gjort den.

10) Nu har du tittat för mycket på RT eller Maoist TV. USA kommer så klart inte invadera Iran. Detta är dock önskedrömmen för Xi och Putin att USA hamnar i ytterligare ett markkrig och tvingas flytta trupp från Asien och Europa.

Punkt nummer 7 håller jag med om till fullo.
Plus att Israel garanterat hustlar sina "allierade"
Citera
2020-01-05, 21:42
Medlem
iDiot5s avatar
Ang senaste raketataker mot gröna zonen
https://mobile.twitter.com/BobLagueu...d---reports%2F
Citera
2020-01-05, 21:44
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Vet inte om någon hunnit posta detta, men två nya raketer har slagit ner nära USA's ambassad:

https://live.aftonbladet.se/supernyt...141700116b8b0b
Är det detta som är Irans svar?

Civila dödsfall enligt denna för mig helt okända källa:
https://breaking911.com/breaking-cas...sy-in-baghdad/
Citera
2020-01-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
https://twitter.com/AmbJohnBolton/st...13877135712258

Bolton är glad över hur Iran agerat

" Att bomba fram den iranska statens fascistiska grimas", gammal vänster taktik! Kanske funkar? Vi får se!

OT. Den språkliga nivån här i tråden är bara en aning högre än i de om skjutningarna babbarna emellan. De/dem, ända/enda, imellan/emellan osv. osv., herre gud.....
Citera
2020-01-05, 21:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Före 1979: Man brukade säga att tjejerna i Teheran hade kortare kjolar än tjejerna i Paris. Ekonomin blomstrade, landet byggdes upp. Ett modernt land med hög utvecklingsgrad, det var Iran då.

Från 1979 fram till nu: Stagnation, förfall, tillbakagång. Hyperinflation. Kvinnor enbart klädda i svart och hucklen eller burka.
Citera
2020-01-05, 21:46
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Jag misstänker också att de har det, men finns det bevis?

Som sagt Israel kommer aldrig tillåta att Iran får kärnvapen!

USA idag utslängda ifrån Irak, om de nu godtar det eller ej!

Som jag skrev tidigare, ett storkrig är närmare idag än det var igår, skulle fan inte förvåna mig om missilerna börjar flyga vilken minut som helst!

Jag tror du är för alarmistisk. Det kommer vara affärer som vanligt nästa vecka.
Citera
2020-01-05, 21:46
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Är det detta som är Irans svar?

Civila dödsfall enligt denna för mig helt okända källa:
https://breaking911.com/breaking-cas...sy-in-baghdad/

Shit, en attack i Kenya också av islamister, längre ner i artikeln. Det kanske hettar till nu.
Citera
2020-01-05, 21:47
Medlem
bl1nks avatar
Ska man se det som att USA nu har förlorat Irak åt Iran? De kommer ju köra stenhårt på detta & bygga bygga upp en nationalism mellan länderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in