2020-01-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Typ som waldner?

Waldner är större i Kina än i Sverige, fotboll är dessutom en betydligt större sport än bordtennis i Sverige.

Zlatan är större än Waldner i Sverige.
Senast redigerad av Valpen_ 2020-01-05 kl. 19:54.
Citera
2020-01-05, 19:53
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Zlatan är god för 190 miljoner dollar.
Glo du på din färg så får vi se vart det tar dig
Finns fler måttstockar än lönekuvertet.
Det faktum att någon sågar ner en staty eller kommentarerna i denna tråden är bevis nog på den totala avsaknaden av vett, förnuft, intellekt och tankekraft bland bolljagar-dårar.
Ha det så kul med bollen! Voff voff. 🐕
Citera
2020-01-05, 19:54
Medlem
ShlomoMoskowitzs avatar
Är det någon som kan berätta för mig om Zlatan representerar Sverige i huvudsak eller Malmö först och främst?

Vilken koppling har han till staden förutom dem påstådda rötterna under hans uppväxt?
Han fick barn med en lokal skånsk Höllviken tjej?
Bor hans familj och släkt kvar i Malmö eller bor dem i Balkan?
Har han sagt att han älskar och representerar smutsiga Malmö?
Han sålde sin Fridhemsvilla och han har i princip haft hela sin proffs karriär ute i andra Europeiska städer

Har Malmö supportrarna någon som helst rätt i att utföra denna totalvandaliseringen?
Vad har Zlatan gemensamt med en MFF supporter som bor i Malmö eller Staffanstorp? Förutom skånskan?
Citera
2020-01-05, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShlomoMoskowitz
Vad har Zlatan gemensamt med en MFF supporter som bor i Malmö eller Staffanstorp? Förutom skånskan?

Zlatan pratar inte skånska.
Citera
2020-01-05, 19:57
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Han är för skön, den där konstnären Linde. Helt oförstående, äregirig, ilsken och rätt korkad som inte fattar att statyn inte kan stå kvar vid arenan i Malmö.

Men frågan om vart den ska flyttas är verkligen inte enkel:

• Stå kvar där den är. Detta är uteslutet, supportrarna i Malmö kommer aldrig tolerera att behöva se den där hånfulla nunan på helig MFF-mark utan man kommer behöva bevaka och laga statyn för all framtid. Ingen hållbar lösning.

• flytta tillbaka till Svff:s kontor? Nej, man flyttade den ju bort från Friends på grund av ”marken” men alla förstod att det också var gnagarnas motvilja och avsky som bidrog till beslutet. Den blir inte långlivad i Solna.

• flytt till Tele2 arena? Nej, då får man bara samma problem igen. Han är ju verkligen ingen bajenprofil så inte ens bajarna vill nog se honom stå staty utanför arenan, och även om de tolererar det så kommer DIF definitivt inte se det så den kommer rivas ned och vandaliseras även där.

• Rosengård? Visst, det finns säkert Enstaka MFF-folk där som kommer ogilla det men det borde bli mindre stök än nu då Rosengård inte direkt är helig MFF-mark. Och jag misstänker starkt att de opatriotiska rosengårdborna skiter rätt hårt i allsvenskan. Däremot kan det säkert finnas folk som vill vandalisera ”av kaosskäl” såklart...
Vill kanske herr Z.Ibrahimović lösa detta genom att själv köpa statyn? Vore en fin gest.
Citera
2020-01-05, 19:58
Medlem
ShlomoMoskowitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Zlatan pratar inte skånska.

Bosnisk skånska då förlåt, Cevapi-skånska
Citera
2020-01-05, 19:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag tror inte har så mycket med Zlatan att göra utan statyn är mera en symbol över det havererade multikultisverige.

Vad är isåfall tanken med att förstöra/riva den?
Citera
2020-01-05, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja att Zlatan skulle vara skyldig något är ett icke svenskt tänkande som inte hör hemma här i landet. Han är inte skyldig något och gör vad han vill, inom lagens ramar. Istället för att vara stolt över honom så fortsätter förstörelsen av Malmö. Det här förstärker den redan krackelerande Sverigebilden.

Det visar att Malmö är en håla där och MFF är ett lag som inte kan skilja på sak och sak. Att vandalisera något som inte ens är MFFs och leva i illusionen att de skulle få lira boll med Zlatan som hans sista klubb.

Malmö har gång på gång utmärkt sig som ett förlorat ställe. Patetiskt pack som MFF tycks bestå av. Det är dags att införa bättre sanktioner mot fotbollslag för skitfolket som följer dessa.
Citera
2020-01-05, 20:00
Medlem
Citat:
Zlatan är bland de bästa fotbollsspelare genom tiderna..
Du är en pissluffare

Klubbhora
Citera
2020-01-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det visar att Malmö är en håla där och MFF är ett lag som inte kan skilja på sak och sak. Att vandalisera något som inte ens är MFFs och leva i illusionen att de skulle få lira boll med Zlatan som hans sista klubb.

Malmö har gång på gång utmärkt sig som ett förlorat ställe. Patetiskt pack som MFF tycks bestå av. Det är dags att införa bättre sanktioner mot fotbollslag för skitfolket som följer dessa.
Bra gjort att såga ner statyn. Mff är bästa laget! Statyn var ändå värdelöst ful, såg ut som Zlatan hade blöta shorts. Ditt lag kanske kan köpa den?
Citera
2020-01-05, 20:06
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Han är för skön, den där konstnären Linde. Helt oförstående, äregirig, ilsken och rätt korkad som inte fattar att statyn inte kan stå kvar vid arenan i Malmö.

Men frågan om vart den ska flyttas är verkligen inte enkel:

• Stå kvar där den är. Detta är uteslutet, supportrarna i Malmö kommer aldrig tolerera att behöva se den där hånfulla nunan på helig MFF-mark utan man kommer behöva bevaka och laga statyn för all framtid. Ingen hållbar lösning.

• flytta tillbaka till Svff:s kontor? Nej, man flyttade den ju bort från Friends på grund av ”marken” men alla förstod att det också var gnagarnas motvilja och avsky som bidrog till beslutet. Den blir inte långlivad i Solna.

• flytt till Tele2 arena? Nej, då får man bara samma problem igen. Han är ju verkligen ingen bajenprofil så inte ens bajarna vill nog se honom stå staty utanför arenan, och även om de tolererar det så kommer DIF definitivt inte se det så den kommer rivas ned och vandaliseras även där.

• Rosengård? Visst, det finns säkert Enstaka MFF-folk där som kommer ogilla det men det borde bli mindre stök än nu då Rosengård inte direkt är helig MFF-mark. Och jag misstänker starkt att de opatriotiska rosengårdborna skiter rätt hårt i allsvenskan. Däremot kan det säkert finnas folk som vill vandalisera ”av kaosskäl” såklart...

Enda gången man kan ställa upp en staty på en idrottare som utövar sin sport i lag, är när densamme går i pension och inte rör sig inom sporten längre.
Fram tills dess är bästa förvaringsplatsen förslagsvis en källare, för den kommer bli lika lite accepterad överallt i princip.
Citera
2020-01-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Bra gjort att såga ner statyn. Mff är bästa laget! Statyn var ändå värdelöst ful, såg ut som Zlatan hade blöta shorts. Ditt lag kanske kan köpa den?

Fel att såga ner den eftersom det är skadegörelse. Huruvida MFF eller andra lag är något att ha är helt ovidkommande för mig då svensk fotboll ligger på en pinsamt låg nivå.

Jag bryr mig inte om statyn som konstverk så var den står skiter jag i och jag skulle inte köpa den om jag badade i pengar ens.

Däremot är jag för att man randar upp skitfolket som förpestar fotboll för vanligt folk och personligen tycker jag att det dödats för få huliganer i Sverige. Jag skulle gärna se att någon kastade in en handgranat ibland den sortens smutsfolk.

Res en staty över de snabbknullare ni haft i MFF istället. Det är mer den nivå ni bör ligga på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in