Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Jag kommer ihåg 2006 på min arbetsplats i fikarummet att jag sa att jag trodde SD skulle komma in i riksdagen och en annan svarade att han trodde de skulle komma in först nästa val.
Det var egentligen vad jag själv trodde också men jag ville provocera. Jag kommer ihåg de blickar jag fick (det här var i Stockholm så alla röstade på M, V och MP). De trodde att jag var SDare, vilket jag inte var då.
Men alla visste vad SD var 2006. SD var inte okända.
Jag visste vad SD var 2006 då jag röstade på dom då. Men jag invänder mot att den stora massan visste vilka SD var
innan valet 2006.
Jag träffar på folk idag som tror att SD verkligen är nazister.
Vi pratar gärna om vänsterbubblan men vi måste förstå att även vi på ett sätt lever i en nationalistisk bubbla där vi tror att Svensson vet att SD fick 1,44% eller att de ens fanns 2002.
Jag vill nog hävda att du och dina arbetskamrater var mer inrikespolitiskt intresserade än majoriteten.
Om det inte är så att du sysslar med politisk historierevisionism. Medvetet eller omedvetet.
Är mycket vanligt att så sker. Man vill gärna ofta i någon slags skam minnas att man minsann röstade på sitt "nya" favoritparti tidigare än vad man egentligen gjorde