2020-01-05, 16:34
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Ja Sovjetunionen hade sina Lenin och Stalin statyer, sossarna vill att vi dyrkar deras PK- statyer.

Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Vad har han betytt för Sverige?

Han är symbolen för "den lyckade invandringen". Han är en galjonsfigur för PK. Det var någon i regimradion idag som kallade statyn "en politisk staty" till och med. Därför kommer de inte backa på detta, snarare kommer de sätta statyn i en bur av pansarglas. Vänta bara!

Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
2) Han kommer från en hård förort i en av Sveriges största städer och han är - trumvirvel - av invandrarbakgrund.

Själv tycker jag bättre om Henke som person och förebild, och då är jag ändå MFF-supporter...

Hear, hear. Henke har alltid framstått som jävligt svensk, till skillnad från Zlatan, som aldrig har varit det och aldrig kommer bli det (därför att han inte är intresserad av det).
Citera
2020-01-05, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodeo774
Helt underbart, ni som gjorde det...tummen upp för er!
Håller med! SKITKUL!!! Om politikerna i Malmö är så satans obegåvade att de ens tänker på att sätta tillbaks statyn igen så får man beklaga Malmös skattebetalare eftersom man blir tvungna att höja kommunalskatten p g a framtida kostnader för bevakning av statyn. Två ordningsvakter samtidigt, 24 timmar per dygn året runt. Kostnad? Satans tur att vi inte har skiten i Stockholm! Behåll eländet i Malmö eller stjälp helvetet i hamnbassängen i Malmö. Låt oss slippa se skiten i fortsättningen. Men det är onekligen kul. Ni "huliganer" som sågat ner statyn - jag håller på er, ge er inte! Vi på Södermalm och i Bajen tar helt avstånd från en aktieägare som heter Zlatan. Han behövs inte här. Vi klarar os gott utan hans medverkan.
Citera
2020-01-05, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
De behandlade statyn som han har behandlat MFF och hela Rosengård. Det är en rak spegelbild och uttrycket "behandla andra som du själv vill bli behandlad" har aldrig varit mer aktuellt.

Tillvägagångssättet var fel.
Men att ha kvar den var lika fel det. Man kan se det som att de gjort det lite enklare för förflyttningsarbetarna att få bort den.

Som han behandlat MFF och Rosengård? Vad menar du han gjort dem? Han har väl till och med spelat med utländska lag där så inte fan har han bidragit negativt för Rosengård och MFF
Citera
2020-01-05, 16:38
Medlem
Bara jag som ivrigt vänta på vad Zlatan ska säga om detta? Tror ni han uttalar sig snart? Frågan är oundviklig..
Citera
2020-01-05, 16:44
Medlem
Såg bilder från bortfraktningen med kran,någon mer som fick vibbar av samma glädje som när saddam hussein statyn revs.....vackert inte ett öga torrt
Citera
2020-01-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Som han behandlat MFF och Rosengård? Vad menar du han gjort dem? Han har väl till och med spelat med utländska lag där så inte fan har han bidragit negativt för Rosengård och MFF

Han spelade i FC Balkan innan han kom till MFF, när han var barn.

Men han har svikit MFF. Om man är insatt i svensk och europeisk supporterkultur så förstår man vilket enormt svek det är. Att investera i en konkurrent och inte göra ett skit för sin egna klubb som man kommer ifrån och som man har fått en staty hos.
Sedan är Zlatan miljardär eller i alla fall nästan miljardär. Med den makt han har, det kändisskap, det rykte så hade han kunnat göra mycket för unga i Rosengård. Men han har inte gjort något alls. Trots situationen i Malmö idag med 15 åringar som skjuts till döds och allt.

Och Zlatan är fri att inte göra något för någon. Han är fri att bajsa på MFFs supportrar. Han är fri att investera i Hammarby istället för Rosengård. Men då ska inte hans staty stå utanför MFFs arena. För folket betalar allt, utan folket ingen klubb. Och folket vill inte ha den där.
Citera
2020-01-05, 16:49
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Fotbollstöntar säger jag bara.
Citera
2020-01-05, 16:50
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misseurmess
Såg bilder från bortfraktningen med kran,någon mer som fick vibbar av samma glädje som när saddam hussein statyn revs.....vackert inte ett öga torrt

Försvarar inte vandaliseringen men vi får väl hoppas att Malmö Stad tar sitt förnuft till fånga och inte sätter tillbaka statyn igen efter reparationen.

Inte på samma plats i alla fall.

Tror ni malmöbor att statyn skulle klara sig bättre i Rosengård där Zlatan växte upp?
Citera
2020-01-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Försvarar inte vandaliseringen men vi får väl hoppas att Malmö Stad tar sitt förnuft till fånga och inte sätter tillbaka statyn igen efter reparationen.

Inte på samma plats i alla fall.

Tror ni malmöbor att statyn skulle klara sig bättre i Rosengård där Zlatan växte upp?
Glöm att den passar där. Kasta den.
Citera
2020-01-05, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Bara jag som ivrigt vänta på vad Zlatan ska säga om detta? Tror ni han uttalar sig snart? Frågan är oundviklig..
Jag tror inte att han är så pass intelligent begåvad att han kan säga något vettigt. Han kan endast två saker - spela fotboll (satans bra) samt att försöka vara den kaxigaste personen på planeten (bortsett från Trump). Oavsett vad han säger är det endast frågan om det är någon GUD som är större än han själv. FY FAN
Citera
2020-01-05, 16:53
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juggovic
Glöm att den passar där. Kasta den.

Ja, det bästa vore nog att magasinera statyn någonstans. Eller ge tillbaka den till konstnären. Han verkar vara den enda som gillar den.
Citera
2020-01-05, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misseurmess

Jag tycker Malmöbon och invandraren Sandor Herold har ett utmärkt förslag till staty i Malmö:

"Om ni nu måste ha en staty av en Malmöbo som företräder det mångkulturella Malmö av idag så föreslår jag en staty av 19 – åringen som sprängde bort en arm och ett öga på sig själv när han placerade ut en s k termosbomb utanför en lägenhetsdörr på Söderkulla den 8 december i fjol.

Denna mångkulturella tillgång är en ytterst värdig representant för det mångkulturella Malmö och visar på ett ypperligt sätt på den kreativitet som finns bland många av våra s k nyanlända.

En staty av denna mångkulturella tillgång torde bli mycket billigare än statyn över Zlatan eftersom den bara behöver utrustas med en arm och ett öga.

Lämpligt namn på denna staty skulle med fördel kunna var ”Den enarmade banditen”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in