Citat:
Ursprungligen postat av
shinker
Men det är flera parametrar tillsammans.
1. Det faktum att han dels dragit sig till - och önskat sex med så unga män som möjligt, en tonåring. Att han har velat (dominera) personen och leka sadistiska lekar. Häxan i fråga är 40+ år äldre än den han ville knulla med.
2. Det faktum att han vägrat samarbeta och betett sig konstigt tidigare i samband med poliskontakt.
3. Det faktum att samma person begett sig helt ensam till ett närliggande mecka för västerländska pedofiler, detta på självaste nyår. Samt det faktum att INGEN säger sig vänta på honom där nere, inte en människa har gjort sig tillkänna.
4. Det faktum att personen är avliden.
Allt detta sammantaget är väldigt märkliga omständigheter. Polisen bör genomgå datorer, telefoner. Helst kolla igenom hans lägenhet också. Allt annat är tjänstefel. Det stinker pedofil och sexköp långa vägar. Det minsta polisen kan göra är en utförlig och korrekt undersökning. Inte minst för alla barn och potentiella offer.
1. Har tidigare varit inne på varför vi inte kan förutsätta att uppgifterna från personen som sedermera dömdes för försök till mord stämmer. Du valde att inte kommentera det och jag finner ingen anledning att skriva samma sak igen. Se inlägg:
(FB) Svenske myndighetschefen Åke Göransson misstänkt mördad i Rumänien, 2019-12-31
2. Han ville inte vara behjälplig i att ta fram chattkonversationer. Det skulle inte jag heller vara så pigg på om jag vore 60 år och hade raggat på en 18-åring.
3. Har redan varit inne på vad som skulle kunna förklara varför ingen hört av sig. Det är väldigt märkligt att du utgår från att en eventuell person (exempelvis homosexuell man?) som ÅG skulle träffa i Rumänien ska höra av sig till svenska medier om det.
Se även första stycket:
(FB) Anna Lindh-mordet: Ett erkännande
Men förstås kanske det helt enkelt inte fanns någon speciell person han skulle träffa. Jag tror inte det, särskilt som han hade bokat hotell. Men det är heller inte en särskilt stark indikation på att han skulle köpa barn.
Känner inte till att Bukarest skulle vara ett Mekka för pedofiler, men om du säger det så. Finns dock mer än så att göra i Bukarest.
4. Så om ÅG hade varit i livet skulle det i sig vara en anledning att inte utreda honom? Håller inte med. Allt annat lika så bör levande personer, som kan lagföras, prioriteras före avlidna.
Det är för övrigt inte ett brott i Sverige att åka till Bukarest för att köpa sex. Men om du anser det vara tjänstefel att inte gå igenom hans datorer och lägenhet så bör du kontakta polisen och redogöra för dina teorier och slutsatser.